HírekHogyan legyél sikeres a 13.0-ás ...

Hogyan legyél sikeres a 13.0-ás patch arénájában - Tippek és trükkök

| 2251

Hearthstone arena

A legutóbbi mikro-módosítások miatt a régi stratégiák már nem működnek, és egy új szörnyeteg ér fel a csúcsra...

... a Warlock! A Team 5 nagyon sok eszközzel rendelkezik, amivel befolyásolhatja az arénát - például olyan mikro-módosításokkal is, amelyekkel most leszorították a Warriort, a Rogue-ot és a Huntert a top 3 pozícióról.

A HearthstoneTopDecks cikkének fordítása, (Yellorambo írása) az eredeti cikket megtekinthetitek ide kattintva.

Továbbá az aréna lapok kiválasztásához ajánljuk aréna értékelőnket is, amit ide kattintva érhettek el (de a menüben bármikor megtaláljátok).

Egy új hadvezér

Az, hogy a Warriorok már nem tudnak állandóan jó lapokat húzni, egyértelműen egy tempo-orientált irányba vitte el az arénát. A változtatások legnagyobb nyertese a Warlock, (aki esetleg nem tudná milyen változásokról van szó, az olvassa el az Aréna és Rumble Run változásokról szóló cikkünket) de nem úgy, ahogy elsőre gondolnátok: ez a kaszt általában a borzasztóan erős AoE-re (területi sebzés) és játék végi opciókra épült (Defile, Despicable Dreadlord, Omega Agent, Voidlord és hasonlók), azonban most a legfontosabb része a Demonbolt. Jelenlegi formájában ez egy kötelező választás, és mivel a Rastakhan kártyái nagyobb eséllyel fordulnak elő, ezért még nagyobb az esélye, hogy többet is kapsz belőle. Ez a lap egy agresszív játékstílust igényel, sok kis lénnyel - lényegében ez egy Zoo-szerű stratégia.

DemonboltEz a lap így teljesen felborítja az eddigi draftolási döntéseidet, vagyis, hogy mi alapján válaszd ki a 30 lapot. Mivel mindig tele lesz a harctered, így a Hellfire és Defile mostantól nem kívánatos lapok. Viszont az olyan lapok, mint a Flame Imp és a Kobold Librarian kötelező elemei ennek a draftolási stílusnak. Egy Warlock pakli konzisztens 1-2-3 Manás lapokkal aligha igényel spelleket a Demonbolt-on kívül (az ideális legalább 3-4 db egy Manás, 5-6 db két Manás, és nagyjából ugyanennyi 3 Manás lap is). A tipikusan igazán kiváló kártyák, mint például a Stubborn Gastropod és a Stoneskin Basilisk egyben csapdák is: a játékstílusod arról szól, hogy nagy sebzést ossz ki a korai fordulókban, majd azt követően aggro-control stílust játssz (ez azt jelenti, hogy továbbra is sebzel a játék elején kijátszott kevés lénnyel, amelyekkel felépítetted a harcteredet, közben folyamatosan trade-elsz azokkal a nagyobb lapokkal, amelyeket később játszottál ki). A sikeres Zoo paklik nem igazán rendelkeznek olyan lapokkal, amelyek egyből sebezhetnék az ellenséges hőst, így fontos, hogy mindig előnyben legyünk a harctéren az egész meccs folyamán. Ezt nem szabad elfelejteni, akkor sem, amikor Warlockkal szemben játszol. Ez a draftolási stílus elképesztően konzisztens, és könnyű ebbe az irányba terelni a paklit már az első választástól kezdve. A cikk írásakor 8,6-os nyerési átlaggal rendelkeztem 8 meccs után, és minden egyes Warlock, amivel magas győzelmi szám mellett találkoztam, ugyanezt a típust alkalmazta.

Hunter

A HSReplay diagramjai alapján Rexxar az aréna legrosszabbja, de ez részben annak köszönhető, hogy a játékosok ahhoz a Midrange draftolási stílushoz ragaszkodnak, amelyek korábban jól működtek.

Headhunters HatchetA győzelmi arányok összeomlását annak is köszönheti a kaszt, hogy miután a Midrange fontos kártyáinak előfordulási arányát lecsökkentették - ezek közül talán a legfontosabb a Baited Arrow - a játékosok nem adaptálódtak. Nemcsak, hogy nem működik jól az a stílus a mostani Zoo által irányított arénában, de sokkal kevésbé konzisztens is, tehát nem igazán tudod azokat a lapokat felhúzni, amik szükségesek a paklihoz. Azonban egy elképesztően agresszív változat jó eredményeket hozhat, ez képes legyőzni Warriorokat és Warlockokat is, és még mindig csábítóbb választás, mint a Shaman, vagy a Druid a jelenlegi környezetben.

A Paladinok is így nyerhetnek manapság az arénában: bár kétségtelenül vitatható, hogy mennyire hatékony a A New Challenger... mögött bujkálni, de úgy gyakran fogsz jól kijönni belőle, ha olyan lényeket véd meg, amelyekkel már felépítetted a harcteredet, ahelyett, hogy az arcodat védené. A lassabb Paladin paklik könnyedén rossz irányba mehetnek el, és azt látván, hogy milyen eredményeket hoznak a játék végi prémium kasztspecifikus fegyverek (Silver Sword és Vinecleaver), gyakran sokkal több értelme van agresszív irányba menni ahelyett, hogy a Fénybe veted hitedet. A Rogue ugyanezt csinálja, csak jobban. A prémium eszközeik előfordulási rátája ismét csökkentve lett, de még így is egy életképes opció, bár a Warlockokkal szemben esélyük sincsen.

Tömegek irányítása

Nem állítom azt, hogy az egész meta csak az aggroról szólna: a Warriorok továbbra is elég jók a szokásos Warrioros dolgaikban, habár a Zoo stílusú paklik túlzó dominanciája miatt többet kell kezdeményezniük, mint eddig. Ez adja a lehetőséget a Priesteknek és a Mage-eknek, hogy létrehozzanak egy teljesen eltérő stílusú kis részleget a metában anélkül, hogy teljesen kikapnának az aggro stratégiáktól

Blast WaveA Mage jelenleg a második helyet foglalja el a győzelmi arányokat tekintve, mindezt egy lapnak, a Blast Wave hatalmas lehetőségeinek köszönheti. Azzal, hogy Jaina kissé jobb lapokat kap az arénában, rögtön Garrosh elé került a Control háborúkban, azonban arra érdemes figyelni, hogy a draft során kevesebb eltávolító képességet ajánl fel a játék, mint amit megszokhattunk. Tehát egy eléggé erőteljes kezdésre lesz szükséged, nehogy lerohanjanak. Az előnye pedig, hogy lassabb paklikkal szemben könnyen a tiéd lehet az előny, és emiatt van most a Mage ilyen jó pozícióban.

Két kasztról egyáltalán nem írtam, de ennek igen nyomós oka van: sem a Shamanok, sem a Druidok nem tudnak megbízhatóan draftolni egy olyan stílust, ami szembeszállhat az előbb említett típusokkal szemben. Éppen ezért javaslom azt, hogy kezeljétek őket úgy, mint a két leggyengébb kaszt az arénában, hiába rendelkezik a Hunter alacsonyabb globális nyerési arányokkal. Természetesen a nagyon jó játékosok biztosan sikereket tudnak elérni Midrange paklikkal a jelenlegi arénában is, de én személy szerint a tiszta agresszivitást választanám, Blast Wave-ek és Warpath-ok legyetek átkozottak.

Forrás: Hearthstonetopdecks - Hogyan legyél sikeres az arénában - Tippek és trükkök

Vissza a főoldalra!

arena

További híreink