HírekInterjú Ben Brode-dal és Eric Do...

Interjú Ben Brode-dal és Eric Dodds-al

Borovi Bence | 2014.02.05 20:20
307

Ben BrodeEric Dodds

A Ben Brode-dal és Eric Dodds-al készült interjú fontosabb pontjait a cikk elején olvashatjátok, de ha több időtök is van érdemes a teljes interjút elolvasni, mely a főbb pontok alatt található.

Egyéb fontos információk

  • Hamarosan többet hallhatunk a Hearthstone World of Warcraft promóciós mountjáról, a Hearthsteed-ről. De nem a Blizzard által emlegetett hamarosanról van szó, hanem tényleg hamarosan.
  • Lesznek kaszt specifikus kártyák, melyeket az adventures módból lehet majd megszerezni.
  • A megfigyelő mód (spectator mode) nem fog elkészülni a játék megjelenéséig, de a közösség visszajelzései miatt magas prioritást kapott, tehát dolgoznak rajta.
  • Nincs tervben API-k bevezetése a közösség számára, de ha sok ember szeretné, akkor lehetséges, hogy bevezetik.

Megjelenés

  • A Blatt.net Global Play várhatóan elérhető lesz a megjelenéskor.
  • A reconnect funkción is dolgoznak, hogy a játék megjelenésére az is elkészüljön.
  • A jutalmak (kártya hátlapok és arany hősök) is a játék megjelenésekor lesznek bevezetve.
  • Dolgoznak azon a hibán, hogy a lények helyet cserélnek a harctéren.

Gazdaság/Jutalmak

  • Egyelőre nem tudnak új részleteket bejelenteni a pénzért vehető új hősökről, ez a koncepció még nagyon korai stádiumban van.
  • A fejlesztők jelenleg nagyon elégedettek azzal, ahogy a játékosok aranyat és csomagokat szereznek. A Hearthstone igazi jutalma az, hogy játszhatnak a játékkal!
  • A napi győzelmekből a 100 gold-os limit nem azért lett bevezetve, hogy egy olyan határ legyen, melyet nagyon sok játékos ér el nap, mint nap.
  • A küldetések elkészítésénél az az elképzelés, hogy minden nap kapj jutalmat a teljesítésükért. Ez nem az achievement rendszer, melyért nagyon sok játékos érdeklődését fejezte ki.

Játék design

  • Jelenleg kb. 3% előnye van, ha elsőként kezdesz. Alacsonyabb szinteknél kevesebb az előny.
  • Jelenleg nincs tervben armor limit bevezetése a hősöknek.
  • A sárkányok szimbolikus és nagyon jó Warcraft karakterek, megérdemlik, hogy többet foglalkozzanak velük.
  • A kártya fajok jó dolgok, ezért valószínűleg több lesz belőlük a jövőben.
  • Szerintük rendben vannak a Pirate-k (kalózok), hiszen nem kell minden fajnak olyan népszerűnek lennie, mint a Murloc-oknak.
  • 9 pakli slot pont elegendő, így rendben lehet tartani a dolgokat és jobban valóságosnak lehet érezni.

Adventure Mode (kaland mód)

  • A kaland módok struktúráján jelenleg is dolgoznak.
  • A kaland módok jutalma 20-30 kártya és maga a mód megtapasztalása.
  • A kaland módot a gép ellen játsszuk.
  • Jelenleg nincsenek tervek több játékos kaland módokra.
  • A csapat keményen dolgozik az új kártyák balance-olásán, hogy érdekesek tudjanak maradni anélkül, hogy túl erősek lennének.

A teljes interjú:

Jutalmak

Hamilton chu, Hearthstone Executive Producer nemrég egy kínai interjúban azt állította, hogy új hősöket lehet majd vásárolni valódi pénzért. Vannak terveitek, hogy aranyért és valódi pénzért is lehessen vásárolni őket?

Ben:  Még nagyon az elején vagyunk, egyelőre nem tudunk új információval szolgálni.

Hogy érzitek, szerintetek rendben van az a tempó, ahogyan a játékosokat megjutalmazzátok? Vannak tervek avval kapcsolatosan, hogy egy nap több jutalmat kaphassanak a játékosok, ezzel ösztönözve őket, hogy ne csak a napi küldetéseket teljesítsék?

Ben: Szóval, a jutalmak sebessége játékos függő. Ha olyan fajta játékos vagy aki pár meccset játszik egy nap, akkor a jelenlegi tempó tökéletes. Megkapod a napi küldetéseket és az aranyat a győzelmekért. Kapsz egy csomagot minden másnap. Ha egy olyan játékos vagy, aki egész nap játszik, akkor valószínűleg kevesebb aranyat kapsz a játékban eltöltött órákért, de mi azt is jutalomnak számítjuk, hogy a játékos a Hearthstone-nal játszik, ha pedig szuper "hardcore" jutalmakra vágysz, azokat megszerezheted az arénából.

Eric: És valóban a legnagyobb jutalomnak magát a játékot tekintjük. Ez egy élvezetes játék és valóban az arany egy nagyszerű módja a csomagok megszerzésének, de csak maga a játék nagyon is élvezetes.

Mi van akkor, ha megkapod a 40 aranyat a napi küldetésedért és nyersz 30 játékot, hogy elérd a napi győzelmekért járó limitet. Nincs elég pénzed, hogy belépj az arénába és várnod kell egy napot. Gondolkoztatok azon, hogy megváltoztassátok 110 aranyra, vagy 50 aranyra a napi küldetést?

Ben: Elmondom neked, a 100 gold-os határt nem azért vezettük be, mert olyan sok játékos érné el, hanem azért, mert egyesek csaltak a rendszerrel. Ez a határ nagyon kevés játékost érint. Nem azért van, hogy ne juthass be az arénába, a 100 csak egy szám, amit könnyű megjegyezni.

Eric: Nem tervezzük ennek a módosítását. Nagyon jó tempóban szerzik a játékosok a kártyákat, és ha arénába szeretnél menni, valószínűleg az előző arénából is kaptál valamennyit.

Ben: És, hogyha megcsinálod az arénát és a 30 győzelmet az nagyon sok óra!

Az 5.3-as World of Warcraft Patch-ben egy új mount-ot találtunk a fájlok közt Hearthsteed névvel. Van bármi információtok a Hearthsteed-ről, vagy várnunk kell?

Ben: Egyelőre nincs információk, de hamarosan lesz.

Ugh. A rettegett Blizzard "hamarosan"!

Eric: De valóban hamarosan! Nem pedig "Blizzard hamarosan"!

Szóval március, de inkább május. Jól hangzik! * nevet*

Achievementek! Az emberek nagyon régóta várnak ezekre és igazából van is ilyesmi a játékban, csak nincs rá felhasználó felület. Achievementeknek fogjátok hívni őket később vagy maradtok a küldetéseknél?

Ben: Egyszer az achievementekre az ötletünk a küldetések voltak és a célunk, hogy jutalmat adjunk minden egyes küldetésért, melyet teljesítesz. Gondolkodunk az achievementeken, melyek pontokkal jutalmaznak és ez, hogy működhetne megfelelően a Hearthstone-ban, de jelenleg nincs mit be jelentenünk evvel kapcsolatban.

Játék design

Azt mondtátok a BlizzCon-on, hogy van egy kis előnye annak, aki elsőként indul. Ez még mindig igaz?

Eric: Még mindig igaz. Minden kasztnál van egy kicsi előny, ha elsőként kezd, mindegyik szinten.

Ben: Körülbelül 3% az előnye annak, aki elsőként kezdi a játékot. Egy nagyon picit jobb csak ez az arány a játék kezdő szintjein.

Eric: Mindezek mellett vannak olyan paklik, amikor előnyt jelenthet másodikként lépni, ez kevesebb, mint 1%-ot jelenthet szerintem.

Kijelentettétek korábban, hogy meg vagytok elégedve a jelenlegi mechanizmusokkal, de sok újdonságot lehetne még bevezetni. Vannak olyan mechanizmusok, melyek hozzáadásán gondolkoztok vagy gondolkozatok a Spell Taunt mechanizmusán?

Ben: Nagyon sok mindent meg tudunk tenni a jelenlegi mechanizmusokkal is, de ezt még bővíthetjük ezt a játékot őrült módon. Bevezethetünk új kulcsszavakat, új kártya effekteket és új komponenseket a játékban. Ez az egyik legjobb dolog az ilyen típusú játékokban. Egyelőre nem akarok semmi részletesebbet elmondani a kiegészítőkről és a kaland módokról, de mindenképp sok dolgot tehetünk még.

Esetleg a hősöknek armor limit bevezetésén gondolkoztatok?

Ben: Nincsenek ilyen terveink jelenleg.

Eric: Továbbra is figyelni fogjuk a játékot, hétről hétre, napról napra, mindig más hősök vannak a toppon, és ha valami változik, az problémává válhat. Jelenleg nincsenek nagy problémák a játék helyzetével.

Néhány kártya faj is létezik, például a sárkányok, de nem működnek együtt, mint például a Murloc-ok. Van valami terv ennek a módosítására?

Eric: A sárkányokat csak a változatosság miatt tettük be. Néhány éve lett volna egy fickó, aki tudott volna hatni a sárkányokra, de ez sose került bele a játékba. Igazából csak azért hagytuk meg, mert a Warcraft-ban nagyon jó és szimbolikus karakterek a sárkányok és úgy gondoltuk meg kell jelölni ezeket a lapokat, hogy ők sárkányok. Valószínűleg változtatunk valamit ezen a jövőben, de még nem tudjuk pontosan, hogy mikor.

Ben: Az egyik jó dolog evvel a játékkal kapcsolatban, hogy vissza tudunk menni és rátenni a címkéket bármelyik kártyára. Például ha egy kobold kiegészítőt készítenénk és a Kobold Geomancer-re a Kobold címkét ráírhatnánk és így együttműködhetne a többi kobolddal, úgyhogy az elég jó dolog.

Eric: Ben, nem hinném, hogy egy kobold kiegészítőt készítenénk.

Elégedettek vagytok a Pirate-k (kalózok) jelenlegi helyzetével? Ők nincsenek igazán egy szinten a Murlcok-okkal.

Eric: Szerintem idővel minden fajhoz adhatunk több dolgot, de nem szeretnénk, hogy mindegyik egyforma legyen. A Murloc-oknak együtt kell lenniük, de amikor a kalózokra gondolsz, nem úgy képzeled el őket, mint a murloc-okat, egy nagy tömegként.

Ben: Így igaz!

Vannak terveitek Anduin Wrynn Shadow Form hangjának változtatására? "The light shall burn you" nem túl találó.

Ben: Nincsenek terveink evvel kapcsolatosan, de azt hiszem ez egy nagyszerű ötlet, úgyhogy mindenképp elgondolkozunk a módosításán.

A játékosok néha frusztráltak, hogy nem lehet több, mint 9 paklijuk. Van tervben több slot bevezetése?

Eric: Tehát, amikor elkezdtük a játék fejlesztését, mi nagyon valóságosnak akartok. Ezért néhány felületet is speciálisan kellett elkészíteni, hogy nagyon valóságosnak hasson. Ilyen például a 9 pakli slot is, természetesen lehetséges, hogy később megváltoztatjuk, erről mindig sokat beszélgetünk. De továbbra is valóságosnak akarjuk a játékot és a felületet.

Ben: Egy nagyon fontos dolog számunkra az is, hogy amikor elkezdtük tervezni a Collection Manager-t, nem akartuk azt, hogy ennek méretétől elriadjanak a játékosok. A pakli készítés az egyik legijesztőbb része egy kártyajátéknak, úgyhogy nagyon keményen próbáltuk ennek a bonyolultságát megszüntetni. Az első dolog az volt, hogy ha túl sok paklit készítenének a játékosok, akkor elfelejtenék, hogy melyik melyik. a 9 pakli rendszerezhető és megérthető. Valószínűleg hozzáadunk több slot-ot, majd a későbbiekben, de ez volt a magyarázat, hogy miért kezdtünk éppen a 9-es limittel.

Eric: Igen, elképzelheted, ha 50 paklid lenne és keresnél egyet, az elég nehéz lenne. Hogy őszinte legyek, abban is van élvezet, amikor törölsz egy paklit és kipróbálsz helyette valami újat.

Adventure Mode (Kaland mód)

Lesznek limitek, hogy hányszor játszhatunk végig egy kalandot, vagy végig játszhatjuk újra és újra?

Ben: Még mindig dolgozunk a kalandok felépítésén, ezért nem tudom, hogy mi lesz a végén.

Várhatóak eddig be nem jelentett jutalmak a kártyákon kívül a kaland módokhoz?

Eric: Úgy hiszem, hogy a nagy jutalom, amit várhatsz, azok a kártyák. Ez lesz a legfontosabb dolog a játékosoknak, ez meg fogja változtatni a környezetet, az arénát és mindent. Tulajdonképp az is egy jutalomnak számít, hogy a kaland módot játszhatod.

Ben: És ezek a kártyák, ez a 20-30 darab szuper élvezetes lesz majd.

Lesznek kaszt specifikus lapok?

Eric: Igen, szerintem lesznek kaszt specifikus kártyák.

Ben: Scoop! Kaszt kártyák!

A kalandok 100%-ban csak a gép ellen játszhatóak lesznek vagy emberi tényező is lesz?

Ben: A kalandokat csak gép ellen lehet játszani. Az emberi tényező a Play módból és az Arénából jön.

Vannak tervek co-op kalandokra (több játékos)?

Ben: Most nem.

Hogy lehettek biztosak abban, hogy a kaland mód kártyái jól vannak balance-olva és mikor láthatunk balance patch-eket, ha szükség van rájuk?

Eric: Ha mindent úgy csinálunk, ahogy szeretnénk, akkor minden tökéletesen balance-olva lesz abban a pillanatban, amikor bekerülnek a játékba és nem kell megváltoztatnunk semmit. Természetesen, ha változtatni kell, akkor azt meg fogjuk tenni.

Ben: Van pár nagyon jó srác nálunk, akik a balance-on dolgoznak és nemcsak tesztelik az új kártyákat, hanem azt is, hogyan vannak kapcsolatban a kártyák a különféle paklikban. Remélhetőleg olyan kártyákat készíthetünk, melyek valóban izgalmasak.

Regional Play

Bejelentettétek, hogy más régiókban is játszhatunk majd a Battle.net Global Play-el. Mikorra várható ez?

Eric: A tervünk az, hogy a megjelenésre elkészüljön.

Szóval játszhatunk más régiókban, ez nagyszerű, de miért nem játszhatunk globálisan? A lag nem igazán probléma egy kártya játékban.

Ben: Ez nem csak lag problémája, hanem ahogy a Battle.Net-es felület el van készítve, jelenleg nem lehetséges számunkra és nincsenek is ilyen terveink.

#ESPORT

Hamilton Chu azt állította, hogy jelenleg nem dolgoztok megfigyelő módon. Láttunk pár tournamentet, ahol jól jött volna a megfigyelő mód egy kliens helyett és igazolná azt is, hogy a Hearthstone igenis egy versenyképes sport. Mi a terv a megfigyelő móddal kapcsolatban, hiszen mi is szeretnénk magasabb minőségű eseményeket készíteni, mint például a BlizzCon.

Eric: Nagyon fontos számunkra megfigyelő mód, de még fontosabb, hogy kiadhassuk a játékot és az iPad klienst.

Ben: Nagyon magas a prioritása a listánkon.

Vannak terveitek egy tournament módra a játékban?

Eric: Figyeltük a tournamenteket, ahogy terjednek. Szerintem egyszer be kell kapcsolódnunk majd ebbe, de még nem most. De mindenképpen nagyon érdekeltek vagyunk ebben és figyeljük, hogy mi történik a tournamenteken és az esport szintjén.

Ben: Attól még, hogy jelenleg nem dolgozunk ezen, a tournamentek tudatják velünk, hogy ezek olyan fontos dolgok, amiket meg kell csinálnunk.

Megjelenés

Milyen teendő maradt még a megjelenés előtt?

Eric: Azt tervezzük, hogy legyen egy reconnect mód, így ha disconnect-elsz a játékban, visszatudnál jönni és nem veszítenél.

Ben: Dolgozunk kártya hátlapokon és arany hősökön is.

Eric: És az emberek valószínűleg örülnek, hogy dolgozunk a "lény cserélős" hibán!

Közösségi fejlesztések

Van pár ember a közösségben, akik nagyon király programokat készítenek a Hearthstone köré és nagyon sok adatot manuálisan adnak meg. Vannak tervek egy API platform bevezetésére, mint amilyen a World of Warcraft-nak van?

Ben: Jelenleg nincsenek ilyen terveink, de nagyon jó, hogy megkérdezted. Figyelünk majd az ilyen kérésekre és meglátjuk, hogy magasabb prioritást kaphat-e.

Eric: És egy jó dolog számunkra, hogy amint megjelenik a játék figyelhetünk a kérésekre és a kérések mennyisége alapján dönthetjük el, hogy melyik kap nagyobb prioritást.

Forrás: Hearthpwn

Vissza a főoldalra!

interjú benbrode ericdodds

További híreink