Interjú Pat Nagle-lel a Hakkar vírus eseményről
A Forbes készített egy interjút is a Hakkar eseményről Pat Nagle-lel, aki a Hearthstone élő tartalom tervezésének vezetője (lead live content designer).
Heather Newman (Forbes): Hogyan jött ez az ötlet ehhez az eseményhez?
Pat Nagle: Igazából már régóta terveztük ezt, egy éve, vagy talán már kettő. Olyan rég volt, hogy már nem is emlékszem. Imádjuk azt az elképzelést, hogy a játékosok megfertőzik egymást hátlappal. A Corrupted Blood esemény a World of Warcraftból inspirált minket, szóval jó ideje terveztük már ezt. Úgy éreztük, hogy most volt a legjobb alkalom, mert a Rastakhan's Rumble trollokról szól, szerepel benne Hakkar is. Egy nagy álmunk volt ez.
Newman: Hogyan döntöttétek el, hogy ki kezdje el a fertőzést?
Nagle: A fertőzés mechanikája nagyon egyszerű volt, csak be kellett tenni a játékba. Viszont sokat gondolkodtunk azon, hogy miként akarjuk elkezdeni - kik lennének a vírus első hordozói, és ennek kitervelése eltartott egy ideig. Gondoltunk arra is, hogy nagyon lassan terjedjen a fertőzés, csak egy, vagy két játékos kapja meg. Majd úgy döntöttünk, hogy királyabb lenne, ha nagyon gyorsan menne, mindössze néhány nap kellene hozzá, terjedne, mint a futótűz. Aztán jött az az ötlet, hogy a sajtó, és tartalomkészítők kapják meg kezdésként.
Newman: A fejlesztők is megkapták a kezdésnél?
Nagle: Miután úgy határoztunk, hogy a tartalomkészítők és a sajtó kapja meg, azt a döntést hoztuk, hogy mi ne legyünk benne. Csak cégen kívüliek indítsák el a fertőzést.
Newman: Milyen volt a játékosok reakciója?
Nagle: Azt hiszem az egyik nagyszerű dolog ezzel az eseménnyel kapcsolatosan az volt, hogy a játékon kívül történt. Nagyon sokat beszélgetett erről a Hearthstone közösség, és azt mondanám, hogy nagyszerű volt az energia a játékon kívül. Imádtam ezt, és utálok ígéreteket tenni a jövővel kapcsolatban, de imádnám, ha még több ilyen eseményünk lenne.
Biztos vagyok benne, hogy a CDC (Centers for Disease Control; USA - Nemzeti Egészségvédelmi Ügynökség) nem fogja úgy tanulmányozni ezt az eseményt, mint a WoW-nál, de exponenciális volt a növekedési ráta.
Newman: Hogyan oldottátok meg a kártya hátlap átadását?
Nagle: Nagyon egyszerűen. Csak annyit kellett megoldanunk, hogy automatikusan a Hakkar hátlapot használja a megfertőzött játékos. Ez egy sikeres esemény volt, úgyhogy mindenképpen csinálhatunk ilyet a jövőben is. Már megvan hozzá a technológiánk, ami király.
Ez volt az eslő esemény, amit valóban a troll kiegészítő, Rastakhan's Rumble inspirált. A korábbi események mind World of Warcraftos ünnepekből származtak. Lesznek olyan eseményeink, amelyek majd tovább viszik az aktuális kiegészítő történetét, bár erről nem igazán beszélhetek.
Newman: Meglepett a fertőzési arány?
Nagle: Úgy terveztük, hogy gyors legyen. Bár sokkal gyorsabban ment, mint gondoltam volna. Majdnem a teljes népesség megfertőződött egy nap alatt. Szerintem ez gyorsabb, mint vártuk, de nem igazán tudtuk, hogy miként fog menni, mert a játékosokon múlik minden. Az adatelemzőink azt mondták "Igen, igen, igen, gyors lesz", de amikor tényleg láttuk, "hát wow", az aztán gyors volt.
Szeretjük a meglepő dolgokat a Hearthstone-nál ezért, ha valami borzasztóan sikeres, az sem jelenti azt, hogy ismét azt a stratégiát fogjuk használni. Számomra kifejezetten izgalmas különböző dolgokat (a fertőzés terjesztése) kipróbálni.
Newman: Hogy találtok ki ilyen eseményeket, miként döntitek el, hogy melyiket valósítsátok meg?
Nagle: Sok mindent végig gondolunk, figyelembe véve a célcsoportot. A Tavern Brawlokhoz készítünk olyan Brawlokat is, amelyekről tudjuk, hogy bizonyos embereknek egyértelműen nem lesz a kedvencük. Például, amikor 30 kártyával kell paklit készítened, tudjuk, hogy vannak, akik szeretik, mások meg nem. Ez rendben van, amíg különböző közönségeket célzunk.
A Season of Rastakhan eseményt például mindenki nagyon kedvelte. Olyan kártyákkal játszhattál, amelyekkel egyébként nem szoktál, és mellé még megkapod az erőteljes Shrine-okat is. Továbbá paklit sem kellett építeni hozzá, ennek köszönhetően nagyon könnyedén játszható volt bárki számára.
Egyre inkább olyan eseményeket és Brawlokat kezdünk készíteni, amelyeket segítik a kiegészítő narratíváját. Amikor arra gondolunk, hogy mit készítsünk ezután, akkor úgy tervezünk, hogy mit készíthetünk el ennél a témánál maradva. Viszont sokszor csak ceruzákat dobálunk a plafonba, és elképzeljük a dolgokat.
Newman: Jelenleg, hogy érzed, mennyire kell kötődni a WoW korábbi eseményeihez? Ahogy új ötleteket találtok ki, ezeknek kapcsolódnia kell a WoW történetéhez?
Nagle: Nem, nem hinném, hogy kötődnénk a WoW-hoz, de nagyon izgatottak és boldogok vagyunk, hogy a WoW-ból hozunk vissza dolgokat, karaktereket és eseményeket. Ha van lehetőségünk, vagy inspirál minket, mint most a Corrupted Blood fertőzésnél, akkor megcsináljuk, de nem hinném, hogy túl szorosan kellene kapcsolódnunk a WoW-hoz, csak mindannyian imádjuk a WoW-ot, és többségünk a WoW csapatában is dolgozott, ami még mindig nagyon inspiráló számunkra.
Newman: Vannak olyan események, vagy Brawlok, amelyekre kifejezetten büszke vagy, vagy házon belüli kedvencek?
Nagle: Egy régi pakli készítős Brawl, a "Top Two", ahol készítened kell egy paklit két kártyával, és mindkettőből adunk 15-15 másolatot, így készen van a paklid. Ez volt az első Brawl, amiben igazán megtörtük a játék szabályait, úgyhogy ez nagyon izgalmas volt.
Egy másik, ami egy Fireside Brawl volt, az Annoy-o-pocalypse. Ez igazából egy egyjátékos Brawl volt, ahol egy seregnyi Annoy-o-Tron ellen kellett harcolnod, amely egyre erősebb, és erősebb lett. Nagyon szerettük és a játékosok is.
Még a Season of Rastakhan Brawljait szeretem nagyon, amiket most láthattunk: betehettük az összes király dolgot egy Brawlba, amit a kaland módokat készítő csapat hozott létre. Ez egy nagyon eltérő élmény, mégis azokkal a nagyszerű kártyákkal játszhatsz. Nem az én csapatomnak kellett elkészítenie azokat a kártyákat, hanem egyszerűen betettük ide, amit a másik csapat készített és építettünk köré egy Brawlt.
Newman: Mi az értelme ilyen eseményeket és Brawlokat készíteni?
Nagle: A legfőbb oka a Brawloknak és az eseményeknek, hogy meglepjük a játékosokat, amikor belépnek. Imádjuk, hogy minden alkalommal, amikor belépsz a Hearthstone-ba, valami más történik. Pontosan erről szól az élő tartalom. A kiegészítőink fix időközönként érkeznek, de az élő tartalom az, ami megpróbálja meglepni a játékosokat a kiegészítők közötti hetekben és hónapokban.
A Brawl az a hely, ahol minden héten csinálunk valami nagyszerűt, ezért a játékosok hétről-hétre visszajönnek, hogy kipróbálhassák. Az események nincsenek így eltervezve, egyszerűen csak gondolunk egyet... "Oh, na most van itt ennek az ideje".
Forrás: Forbes - A Hakkar vírus kártya hátlapja majdnem az összes játékost megfertőzte 24 óra alatt