HírekLapok nerfelése és buffolása az ...

Lapok nerfelése és buffolása az alfateszttől napjainkig #7 - Rogue

| 2015.12.14 16:00
3758

A cikk keretein belül most a Rogue lapokat;- illetve a hősképességét érintő változtatásokat ismerhetjük meg.

 

 

Patch 1.0.0.3388 - (2013-06-22) - Alpha

 

Ennek a buffnak a hatása körülbelül csak az egy évvel később érkező Tinker's Sharpsword Oil érett be igazán. Hosszú időn keresztül gyakorlatilag ennek a két lapnak a kombinációja miatt tudott a metában maradni a Rogue, mint kaszt.

 

Habár így kevesebbet sebez, de jóval stabilabb lap lett belőle. Az a plusz laphúzás nagy segítség volt a Miracle Rogue és az utána érkező paklik számára.

 

Alpha patch 2 - (2013-08-13) - Alpha

A lap most már nem sebzi az ellenfél hősét.

 

Az hogy buff, vagy nerf-e azt nehéz eldönteni ebben az esetben. A régebbi változat egy miniont rejtett el a szürke ködbe, de azt addig, ameddig mi akartuk. A változtatással most már az összes lényt elrejti, de csak 1 körön keresztül. Mech Rogue használta, azon túl mára már teljesen el van tűnve.

 

 

Patch 1.0.0.3890 - (2013-10-02) - Beta

 

Azért az a 0 manás két dmg nagyon erős volt, gyakorlatilag minden megkötés nélkül, ha azt nem nézzük, hogy csak lénybe lehet belesebezni. A változtatás után is borzalmas erős lap maradt, máig benne van az összes Rogue pakliban.

 

Egy másik fontos változtatás, ennek hatására ez a lap is máig megtalálható az összes kompetetív Rogue pakliban. Az új, kísérleti fázisban lévő Raptor Rogue nem használja.

 

 

Változtatás ide vagy oda, a Ringleader máig használható lap, Arénás szempontokat figyelembe véve.  

 

 

Edwin az Oil Rogueban máig teljesen jól használható lap. Akkoriban a Stealth miatt nagyon erősnek számított. Ez annak is köszönhető, hogy sokkal korlátoltabbak voltak a lehetőségek egy paklit megalkotni, mivel nem állt rendelkezésre annyi lap, mint manapság. Ezt a szempontot figyelembe véve a Roguenak így is volt épp elég Stealthtet adó lapja, amelyek akkoriban teljesen használható lapok voltak. Hogy a Blizz ne csak elvegyen, hanem adjon is, megemelték az értékeit +1/+1-el, ami a meccsek korai szakaszában sokat jelentett.

 

A HS történelmében egyetlen egyszer fordult elő az, hogy megváltozassanak egy Hero Powert. A Dagger Mastery a régi formájában egy nagyon erős hősképesség volt. Gyakorlatilag a játékosok addig stackelték a támadóértéket a fegyveren, ameddig „jácint könnyedséggel” be nem tudták fejezni a meccset. Természetesen ennek ára is volt, a körönkénti 2 mana, illetve hogy addig nem igazán lehetett támadni a fegyverrel. Egy Acidic Swamp Ooze is meg tudta alázni. Ez a hátrány viszont kevesebb volt, mint az ebből fakadó előny, így nerfelésre volt szükség. Akkoriban a meta is sokkal lassabb volt, hogy ezt ki lehessen használni.

 

Patch 1.2.0.6485 - (2014-09-22)

Az öreg Leeroyt gyakorlatilag a Miracle Rogue miatt kellett nerfelni. A pakli lényegében arról szólt, hogy a játékos minél gyorsabban végig tudhassa pörgetni a pakliját a Gadgetzan Auctioneer segítségével, miközben egyben kontrol alatt is próbálja tartani az ellenfél térfelét. A Shadowstep és Cold Blood lapok segítségével egy körben, üres asztalról akár 18-24 sebzést is le tudott adni az ellenfél hősére, majd ha még volt erőforrása rá, akkor Stealth alá is tudta helyezni.

 

kártya változások nerf buff

További híreink