Lapok nerfelése és buffolása az alfateszttől napjainkig #7 - Rogue
A cikk keretein belül most a Rogue lapokat;- illetve a hősképességét érintő változtatásokat ismerhetjük meg.
Patch 1.0.0.3388 - (2013-06-22) - Alpha
Ennek a buffnak a hatása körülbelül csak az egy évvel később érkező Tinker's Sharpsword Oil érett be igazán. Hosszú időn keresztül gyakorlatilag ennek a két lapnak a kombinációja miatt tudott a metában maradni a Rogue, mint kaszt.
Habár így kevesebbet sebez, de jóval stabilabb lap lett belőle. Az a plusz laphúzás nagy segítség volt a Miracle Rogue és az utána érkező paklik számára.
Alpha patch 2 - (2013-08-13) - Alpha
A lap most már nem sebzi az ellenfél hősét.
Az hogy buff, vagy nerf-e azt nehéz eldönteni ebben az esetben. A régebbi változat egy miniont rejtett el a szürke ködbe, de azt addig, ameddig mi akartuk. A változtatással most már az összes lényt elrejti, de csak 1 körön keresztül. Mech Rogue használta, azon túl mára már teljesen el van tűnve.
Patch 1.0.0.3890 - (2013-10-02) - Beta
Azért az a 0 manás két dmg nagyon erős volt, gyakorlatilag minden megkötés nélkül, ha azt nem nézzük, hogy csak lénybe lehet belesebezni. A változtatás után is borzalmas erős lap maradt, máig benne van az összes Rogue pakliban.
Egy másik fontos változtatás, ennek hatására ez a lap is máig megtalálható az összes kompetetív Rogue pakliban. Az új, kísérleti fázisban lévő Raptor Rogue nem használja.
Változtatás ide vagy oda, a Ringleader máig használható lap, Arénás szempontokat figyelembe véve.
Edwin az Oil Rogueban máig teljesen jól használható lap. Akkoriban a Stealth miatt nagyon erősnek számított. Ez annak is köszönhető, hogy sokkal korlátoltabbak voltak a lehetőségek egy paklit megalkotni, mivel nem állt rendelkezésre annyi lap, mint manapság. Ezt a szempontot figyelembe véve a Roguenak így is volt épp elég Stealthtet adó lapja, amelyek akkoriban teljesen használható lapok voltak. Hogy a Blizz ne csak elvegyen, hanem adjon is, megemelték az értékeit +1/+1-el, ami a meccsek korai szakaszában sokat jelentett.
A HS történelmében egyetlen egyszer fordult elő az, hogy megváltozassanak egy Hero Powert. A Dagger Mastery a régi formájában egy nagyon erős hősképesség volt. Gyakorlatilag a játékosok addig stackelték a támadóértéket a fegyveren, ameddig „jácint könnyedséggel” be nem tudták fejezni a meccset. Természetesen ennek ára is volt, a körönkénti 2 mana, illetve hogy addig nem igazán lehetett támadni a fegyverrel. Egy Acidic Swamp Ooze is meg tudta alázni. Ez a hátrány viszont kevesebb volt, mint az ebből fakadó előny, így nerfelésre volt szükség. Akkoriban a meta is sokkal lassabb volt, hogy ezt ki lehessen használni.
Patch 1.2.0.6485 - (2014-09-22)
Az öreg Leeroyt gyakorlatilag a Miracle Rogue miatt kellett nerfelni. A pakli lényegében arról szólt, hogy a játékos minél gyorsabban végig tudhassa pörgetni a pakliját a Gadgetzan Auctioneer segítségével, miközben egyben kontrol alatt is próbálja tartani az ellenfél térfelét. A Shadowstep és Cold Blood lapok segítségével egy körben, üres asztalról akár 18-24 sebzést is le tudott adni az ellenfél hősére, majd ha még volt erőforrása rá, akkor Stealth alá is tudta helyezni.
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Amennyiben van rá lehetőséged, kérlek támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!