Tapasztalatok az új Blizzard Store-ról: A terméket nem szállítják ki, a pénzt nem adják vissza
Ez egy rendhagyó cikk az oldalon! Elárulom, hogy mire kell számítani, ha valaki esetleg a Blizzard Store-ból szeretne vásárolni.
Frissítés #2 - 2021. február 2: A PayPalnak sem voltak képesek válaszolni, ezért szerencsére visszakaptam a pénzemet. Részletesen itt írok a legújabb fejleményekről.
Frissítés - 2021. Január 21: 13 nap eltelt és a Blizzard nem reagált a PayPalon indított vitára, ezért most reklamációvá minősítettem.
Eredeti cikk:
Se a megrendelt termékre, se a kifizetett pénz visszautalására ne számítsatok.
Általában évente egyszer szoktam a Blizzard Store-ból rendelni, és nem is volt vele probléma egészen addig, amíg az új, Fanatics céghez tartozó Store létre nem jött 2019. októberében, vagy novemberében. Azóta két rendelésem volt, egy 2019 év végén, egy 2020 év végén, egyik esetben sem érkezett meg a rendelés, de az utóbbinál már a pénzt sem adták vissza!
Íme a történet:
2020. november 10-én rendeltem egy terméket az európai Blizzard Store-ból. Azt írták, hogy november 20-ára várható a kiszállítás, de volt egy figyelmeztető szöveg is, miszerint 21 napos késés is előfordulhat a vírushelyzet miatt. Ez egy sima (nem expressz) kiszállítás volt, ahol egyébként még leírják, hogy akár 25 munkanapba is telhet, mire a termék elhagyja a raktárukat. Tehát, ha ehhez hozzáveszem a COVID miatti késést, az már 46 nap is lehet.
Nem is izgultam miatta, nem volt sürgős, gondoltam, hogy karácsony előtt nem érdemes számítani rá.
2021. január 8-án viszont ránéztem a Store-ra, hogy mégis mi a helyzet a rendeléssel. Csak annyit írnak, hogy úton van, de a nyomkövetési szám hiányzik (Tracking number után nincs írva semmi). Gyanús volt, hogy akkor valószínűleg egyáltalán el sem küldték (Vagy csak nincsen nyomkövetési szám? Korábban mindig volt). Úgyhogy írtam nekik, és most jön egy elképesztő beszélgetés.
Már rögtön "jól" indult, azzal kezdi, hogy "one sec, please", majd legalább 10 percig nem hallottam felőle, aztán "Madamként" szólított meg, majd elárulta, hogy letelt a 40 nap, nem segíthet. Mikor megkérdeztem, hogy a pénzemet azért visszakaphatom-e, jött a válasz, hogy nagyon sajnálják, de nem segíthetnek, ahogy ezt megírta, abban a pillanatban ki is lépett a chatből, nehogy írhassak még bármit is.
Ezt követően elolvastam a kiszállítással kapcsolatos "kisbetűs" részt, és valóban szerepel benne, hogy 40 nap után nem segíthetnek. Úgy gondolom, hogy ez aztán igazán nagy szemétség hiszen nyilvánvaló, hogy a kiszállítás sokkal tovább tarthat most a COVID helyzet miatt (és még itt volt a karácsonyi őrület is). Egyértelműen látszik az oldalukon is, hogy a termék valóban nem lett kiszállítva.
Mivel PayPalon keresztül fizettem, ezért most indítottam egy vitát, kíváncsian várom a választ. Az eredménnyel majd frissítem a cikket.
Nem ez volt az első rossz tapasztalatom az új Blizzard Store-ban!
Legutóbb 2019. december 4-én vásároltam a Blizzardtól, de akkor nem az európai, hanem az amerikai Store-ból (itt már az új "Fanatics" által üzemeltetett oldal működött). Ott fontos lett volna, hogy karácsonyra ideérjen a termék, és az oldalon nagybetűkkel ki volt írva, hogy 2 napon belül garantáltan feladják, hogy lehetőleg karácsony előtt megérkezzen. Már december 16-án írtam a Blizzardnak, mert láttam, hogy nem történt semmi. Azt a választ kaptam, legkésőbb 20-áig biztosan küldik, hát nagyon örültem neki, az már karácsonyra nem érhet ide Amerikából... Majd december 23-án ismét írnom kellett, mert továbbra sem történt semmi! Erre mindenféle idióta választ kaptam, hogy "nem tudja mi van vele"/"már biztosan feladták, csak nem frissült". Mondtam akkor szeretném visszakérni a pénzt, erre az volt a válasz, hogy azt még nem lehet, ahhoz el kell telnie legalább 30 napnak. Jól van, akkor januárban számíthattok rám ismét.
Eljött 2020. január 6-a, és írtam, hogy azonnal kérem vissza a pénzt, persze nem akarta visszaadni, azt mondta, hogy küld egy újat (mintha az előzőt elküldték volna...) és az biztosan már másnap úton lesz. Végül belementem, de másnap ismét felkerestem őket, és mondtam, hogy most aztán már tényleg adják vissza a pénzt. Akkor visszaadták.
Lehet mondani, hogy annak legalább jó vége lett, de az egész 2019-es karácsony alatt ez izgatott, többször kellett felkeresnem a Blizzardot, és végül csak nem érkezett meg a karácsonyi ajándék (egyébként a rendelt termék árának 33%-a egy alapítvány támogatására ment volna).
Háromszorozták a szállítási költséget: 2018-ig a 25 (vagy 30) dolláros rendelésekre 12,25 dollár volt a kiszállítási költség, majd a 2019 decemberi rendelésemnél ez 37 dollárra nőtt. Már az nagyon durva volt gondolkodtam is, hogy mi legyen, de aztán úgy voltam vele, hogy egyszer van egy évben karácsony. Háromszoros szállítási költség, de kiszállítani nem akarják... Ez a változás is nyilván a Fanatics rendszer következménye...
Ezért 2020-ban már az európai Store-ból rendeltem (ez csak 2018. júniusa óta létezik), ahonnan csak 8 euró környékén van a kiszállítás díja, de innen sem érkezik meg a termék, sőt itt még a pénzt sem adják vissza.
Tehát senkinek nem ajánlom a Blizzard Store használatát! Legalábbis amíg a Fanatics cég kezeli a Blizzard Store-t, addig ne vásároljatok!
Ha valaki mégis rendelne:
- Mindenképpen figyeljen arra, hogy amint a 30 munkanap letelt (az én esetemben a karácsonyt és az újévet is munkanapnak számolták) és a termék nem érkezett meg, azonnal írni kell a Blizzardnak és követelni, hogy adják vissza a pénzt!
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!