HS Blog: Meta jelentés 2022. 15. hetéről
Üdvözöl titeket újra a Vicious Syndicate, a Data Reaper Report sorozatuk 228. részével! Ma meglessük hogyan alakult a standard meta térképe 2022. április 12. és 19. között.
A jelentés több mint 755.000 lejátszott mérkőzés alapján került összeállításra.
Az eredeti cikk angol nyelven a Vicious Syndicate oldalán:
A cikk kijövetele óta balansz módosítások kerültek bejelentésre:
Abszolút Tier 1 paklik
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/water-ramp-druid[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/naga-aggro-demon-hunter[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/token-aggro-demon-hunter[/deck_info]
Tartalomjegyzék
A kasztok aránya
Druid
Új kiegészítő érkezett, rotáció történt… mégis, mintha az Onixia's Lair napjainak érzése köszönne vissza. A Ramp Druid egy roppant népszerű pakli, és félelmetesen gyakorivá vált a legendás szintek tetejénél, ahol a meta fejlődése a legelőrébb jár. Az új lapok az elsüllyedt városból új alapot teremtettek Kazakusan-nak, aminak játéka a Handlock-ét idézi: hatalmas lények a Miracle Growth-val, a Naga Giant-ekkel és Ivus, the Forest Lord-szal, és stabilizáló eszközök a Dozing Kelpkeeper-rel és az Earthen Scales-ekkel. A kincses sárkány már nem tud olyan gyorsan játékba kerülni, mint korábban. A ramp sokkal korlátozottabb, és jelentős mennyiségű nem-sárkány lény is került a pakliba. Viszont még így is a druida legfőbb ásza, amint a fatigue környékére ér. Akadnak elvétve agresszív druida paklik is, ám az Arbor Up elvesztése elrettentően hatott ennél az iránynál.
Mage
A mágus idén egy merőben új kaszt: stratégiái alapját immár lények alkotják, és két fajnak is kulcsszerep jutott nála. A Mech Mage igen felkapott az alacsonyabb szinteken, viszont jelentősen megritkul a létrán felfelé haladva. Ellentétben a Naga Mage-dzsel, ami a legendás szintek csúcsán tarol létszámban, trükkös játékterve a profik érdeklődését kelti fel a legjobban.
Warrior
A Quest Warrior robbantott az újév rajtjánál tiszta, alacsony managörbés paklijával, ami céljának tökéletes. Viszont, top legendás jelenléténél már most komoly gyengülést tapasztaltunk, ami arra enged következtetni minket, hogy a helyzete nem igazán más a múltjában jól megszokotthoz képest. Figyelnünk kell még a teljesítményét. A Control Warrior több megoldással, komoly kísérletezgetéssel fordul elő, kalóz fivérével ellentétben még közel sincs kifinomulva.
Rogue
A Pirate Rogue szintén gyakori ellenfél a létrán. Népszerűsége inkább kelti egy zsivány pakli benyomását, mint egy kalóz pakliét, a létrán felfelé haladva lesz egyre gyakoribb. Ugyanakkor, úgy néz ki a rugó kemény lapkészlete csupán ezt a pakliját emelte fel, a többi típusának nyoma sincs.
Demon Hunter
Talán a démonvadász kasztjával szerettek volna a legkevesebben próbálkozni. Ám egy új dagály közeleg. Egyre többen fordulnak hozzá a magasabb szinteken, és a trendek terjednek lefelé is. Az Aggro Demon Hunter áll a figyelem középpontjában, míg a Fel Demon Hunter kispadra került.
Priest
Az új fő szettjét és legújabb lapjait körbelengő minden rajongás mögött, a pap próbál rájönni hogyan is nyerhetne Hearthstone meccseket. Legelterjedtebb stratégiájává a Shellfish Priest lépett elő, ami az ellenfél szétmillelésére hajt a Selfish Shellfish állandó másolgatásával, feltámasztásával, majd legvégül Xyrella, the Devout csatakiáltásával. A Switcheroo Priest a Switcheroo kisajtolására hajt a Twin-fin Fin Twin és Deathwing the Destroyer értékeinek felcserélésével. A Quest Priest egy Reno Jackson megoldáson ügyködik. Akadnak még a kasztnak paklijai kisebb számmal a Silence Priest, a Bless Priest, a Dragon Priest, és a Boar Priest képében.
Hunter
A felszínen nem sok változott a vadásznál. Jelen van a Quest Hunter két ismerős változatával. A Face Hunter, aminél a kirotált bestiák helyét nagák foglalták el. Valamint ott volt a nyitányban a Big-Beast Hunter is, csak az érdeklődés iránta tiszavirág életűnek bizonyult.
Shaman
A sámán kasztja is rendetlen, ám egyetlen tiszta célja van. A Burn Shaman raj rendkívül változatos, a spektrum az érték és a közvetlen sebzés közt húzódik. Radarra került a Murloc Shaman is, ám hamar hátrahagyták.
Paladin
A paladin három stratégiát mutat fel. A könnyen összerakható, faj pakli Mech Paladin indult meg elsőnek. A Reno Paladin egy kísérlet Lightforged Cariel erejének továbbfokozására Reno Jackson gazdag gyógyításával, de a legendás szintek tetejére teljesen elmerül. A Holy Paladin, vagy Control Paladin, a kaszt új szent varázslatos készleteit igyekszik bevetni, és Mr. Smite-ot alkalmazza tápok kíséretében az ellenfelek elintézéséhez.
Warlock
A Warlock volt az, ami már a nyitánynál haldoklani látszott. Zuhanó népszerűsége a létrán felfelé emelkedve nem valami bíztató. A magasabb szintek játékosai alig érnek hozzá. Az Abyssal Curse és a murloc csomagokat hamar elvetették.
A kasztok értékelései
Ezúttal is emlékeztetnénk rá titeket, hogy a kiegészítők elejéről összegyűjtött nyerési ráták egyedül a paklik fejlődésének kontextusában értékelhetőek. Ássunk hát a mélyére minden kasztnak, és értsük meg, mi várhat rájuk a jövőben teljesítményük és fejlődési lehetőségeik fényében.
Druid
Ha azt hittétek a Ramp Druid 50%-os győzelmi arányával dominálta Onyxia rejtekhelyét, rossz hírünk van. Új reinkarnációja Zin-Azshari-ban sokkal elnyomóbb, mint valaha. Fenyegető lényeit Kazakusan-nal megkoronázva képtelenség kezelnie a többi lassú paklinak. Mint a The Demon Seed-es Handlock, mielőtt bármi gyengítést kapott volna.
Ami rosszabb, hogy a jelenlegi formátumban még fellépni is sokkal nehezebb ellene. Csupán pár agresszív pakli van a gáton, amiknek gyorsasága képes határozottan visszaverni, az esetek 60%-ában. Ez komoly eltérés az Alterac Völgyben látottakhoz képest, a Ramp Druid kényelmesen, mint egy mozdíthatatlan tárgy a meta csúcsán, foglal helyet a Tier 1-ben.
A pakli szórása a legtöbb agresszív paklival szemben 50-50 körül mozog. Ez még rendben is volna, ha nem darálná be a lassú paklikat. Szívesebben látnánk, ha az agresszorok elleni mérlege csorbítása helyett, a lassú vetélytársakra gyakorolt dominanciáját kezelnék. Mert előbbi esetében félő, hogy ismét egy kegyetlenül poláris meta jönne, ami nem sokban térne el a pár héttel korábban látotthoz. Kelljen a druidának keményebben megdolgoznia a győzelemért a lassú ellenfelekkel szemben!
A Ramp Druid egyik ellenszere saját kasztján belül lelhető. Találtunk egy Beast Druid listát, amiben meg van a Tier 1 reménye a mai metában. Talán nyerési aránya megpihen a Tier 2-nél, de a legerősebb fegyver a Ramp Druid-ra. Vannak komolyabb problémái a szórásában (például a sámán ellen), szóval nem gondoljuk egyértelműen meta bontónak.
Demon Hunter
Rengetegek meglepetésére, az Aggro Demon Hunter vált a Ramp Druid dominancia elleni lázadás jelképévé. Előnyös helyzete a lassú zsarnokkal, valamint elnyomó előnye gyors riválisai között, a legjobb választássá teszik a létrán Gyémánt 4-től kezdődően. Két altípusa, a "Naga" és a "Token" listája teljesít remekül. Több jól kivehető ellenszere is akad az Aggro Demon Hunter-nek, ugyanakkor mindet kiírtja a Ramp Druid, szóval sikere záloga druida körül kialakult környezet. Malfurion kisegíti testvérét.
A Fel Demon Hunter nagyon valószínű, hogy Tier 2 paklivá érik majd ebben a metában, igaz komoly problémái fakadnak a Ramp Druid jelenléte miatt. Kisebb előnye van a Demon Hunter tükörnél, és jobb szórása van pár paklival, amik elintézik az Aggro Demon Hunter-t (mint a Quest Hunter vagy a Control Warrior).
Minden más téren viszont alul marad agró testvéréhez képest, kiváltképp, ha a druidáról van szó. A kaszt lehetséges gyengítésével lehetőségek nyílhatnak a pakli számára.
Mage
A Naga Mage egyelőre nem hozza a kívánt eredményeket. Elnézve mennyit fejlődik a magasabb szintekre, roppant magasan lehet a készség plafonja, igaz nem vetekszik a hajdani Garrote Rogue-éval. Teljesítménye nem mutat fokozatos javulást. Valójában, a győzelmi mutatója visszafejlődik, és kezd a Tier 4-be merülni a legendás szintek tetején, miután pár napja csak 50%-ot volt képes megütni. Van még hova fejlődni, de lehet nem lesz elég.
A Mech Mage is szabad merülésben van a magasabb szinteken, és nem lennénk meglepve, ha a Tier 3-ban, vagy még mélyebben végezné. Minden lehetséges faj pakli felszínre jött a kiegészítő elején, hiszen könnyű összedobni ezeket. Viszont a mezőny kifinomulása közeleg, az alacsony készség plafonjuk, és a kiszámítható taktikáik pedig árasztja a vérszagot. A Mech Mage várhatóan megmarad népszerű, sikeres paklinak a létra terjedelmesebb részein, ugyanakkor híre nem lesz a létra magasabb pontjain.
Warrior
Ha meg már mélyre merülés, beszéljünk a Quest Warrior-ról. Abszolút veszedelem volt a kiegészítő első napján, 60%-os nyerési rátával létra szerte. Viszont, teljesítménybeli hajótörése kezd érződni a magasabb szinteken, és lehet egészen a Tier 4-ig süllyedhet a top legendás szinteknél. Kompetitív szemszögből talán játszhatatlan. Ami probléma, hogy az alacsonyabb szinteken félelmetesen megy. Hatalmas az eltérés, még annál is nagyobb, amit ennél a paklinál valaha láthattunk. Győzelmi aránya Gyémánt 4 alatt súrolja, az arany liga és az alatt meghaladja a 60%-ot, és semmi jele annak, hogy ez romolhat a létra e részén. Félelmetes számok ezek, amik beavatkozást követelhetnek.
Nem úgy tűnik, mintha boldogulna a Control Warrior, viszont még túlságosan kidolgozatlan. Valószínűleg jelentőset fejlődhet a teljesítménye jövő héten, ha a Demon Hunter kulcsszereplővé válik, és a Quest Warrior eltűnik a létra csúcsáról. Sőt, úgy becsüljük a Tier 2 komolyan benne van a paklinak a legendás szintek tetején. Az alacsonyabb szinteken, ahol a Quest Warrior portyázik, szenvedése szüntelen maradhat.
Rogue
A zsiványnak van a Pirate Rogue, és semmi más. Ráadásul kalóz paklija kilátásai sem túl fényesek, győzelmi mutatója fokozatosan veszít erejéből, igaz nem olyan drámaian, mint a többi faj pakli esetén. Arra számítunk, megmarad egy elfogadható, Tier 2 választásnak a létra nagyja részén, de rosszabbodhat neki a legmagasabb szinteken, ahol idővel meta könyörtelen lesz.
Priest
A pap nagyon rosszul fest. A Shellfish Priest nem hozza az eredményeket, melyekre sokan áhítanának. Talán a finomításába csusszant pár hiba, de nehéz elképzelni masszív javulást a nyerési esélyeiben. A másik fontos tény, hogy semmit sem fejlődött a magasabb szinteken. Nincs a bővíthetőségnek még egy pici nyoma sem. A Switcheroo Priest a legjobb kaszton belül, az is Tier 4, és nem igazán nevezhető Hearthstone paklinak. A pap többi szerzeménye győzelmi arányban úgy 30% körül mozog. Ez itt a vég, vagy csak tényleg annyira nehéz megfejteni a sok eszköze között a kasztot? Adunk még ennek időt.
Hunter
A Face Hunter is megbízható Ramp Druid ellenszer, ám a szórása jóval rosszabb az Aggro Demon Hunter-énél. Illetve át is gázol rajta a Demon Hunter, tehát teljesítménye várhatóan egyre romlik majd, kiváltképp a magasabb szinteken. Egy újabb pakli, amit lehúzhat a zsarnokság súlya.
A Quest Hunter-nek jobb esélye van a túlélésre, ha az Aggro Demon Hunter továbbterjed, mivel elfogadható ellene, és a szórása összességében hihetetlenül erős. A gond, természetesen, a borzalmas Ramp Druid mérlege, ami komolyan lehúzza. A Quest Hunter már most dominál a tornákon, hála a druida tiltás lehetőségének, és úgy gondoljuk, a létrát is leigázhatná, ha a druida gyengítésre kerülne. Ez a pakli lehet a következő zsarnok, vigyázzatok vele.
Shaman
A Burn Shaman a lassú finomítása miatt vesztegel, de az aktuális legjobb listája Tier 2 lehet. A pakli akár túlélhetne ebben a kegyetlen metában, ám több erős riválissal szemben sem boldogul. A Ramp Druid most már egyértelműen jó ellenfél számára, de továbbra is komolyan szenved a Quest Hunter-től. Valamint kedvezőbb szórásai is eltűnőben vannak.
Paladin
A Mech Paladin helyzete a többi faj paklié: győzelmi mutatója süllyed a magasabb szinteken, míg vélhetően elfogadható marad a létra maradék szegletén. A Holy Paladin lehet kasztja reménye a magasabb szinteken, ahol nem hajózik annyi Quest Warrior. Jól megy az Aggro Demon Hunter és többi ragadozója, a Control Warrior és a Quest Hunter ellen. Ugyanakkor utóbbi két paklihoz hasonlóan elmerül a Ramp Druid súlyától, így képtelen kiegyenlítetten haladni.
Warlock
A Warlock úgy tűnik hullámsírba szállt. Nem valószínű, hogy a Murloc Warlock kompetitív lesz, a Curse Warlock pedig életképtelen. A kaszt hallva jött az új formátumba, a papról legalább még nyomokban árad a remény. Drasztikus felfedezésnek kell történnie, különben…
Kasztok áttekintése és paklik
Druid
Ramp Druid
Valami nem változott Alterac óta, még pedig hogy továbbra is a Ramp Druid a formátum legbefolyásosabb paklija. Onyxia rejtekhelyénél még kordában tartották az agresszív paklik. Ez viszont napjainkra megszűnt, a pakli immár roppant domináns, nagyon nehéz térdre kényszeríteni, hála a standard erőszint csökkenésének, és a druida új túlélő eszközeinek. Akad pár megbízható ellenszere, de kései játéka verhetetlen, így ellehetetlenítve minden más lassú paklit.
Hogy milyen is lesz a legvégső formája, arra mutatunk nektek egy lehetséges összeállítást a mai metára. A Battleground Battlemaster nagyon erős és aluljátszott. Tökéletesen illik a pakli stílusához, hiszen a Ramp Druid lényegében Stormwind Handlock-ja. Hatalmas behemótokat hív le, miközben lapokat húz, ha pedig sikerülne elintézni az asztalát, meg van a saját The Demon Seed jutalma, Kazakusan, aki garantálja a kései játék és a fatigue háború győzelmét.
A Battleground Battlemaster segít gyorsabban lezárni a meccseket, bünteti ha ignorálnák a behemótjaitokat. A dupla Oracle of Elune kötelező, fontos a behemótok töretlen idézése, egyértelmű hiba csupán egyet használni. A Druid of the Reef erősebb a Wrath-nél, olyan leszedés, ami szinergiában áll az orákulummal. A Wrath-ek eltávolításával megengedhetünk egy Jerry Rig Carpenter-t, így a Nourish elfogadható kezdőkézbe, kevésbé valószínű, hogy később a Jerry Rig Carpenter halott húzássá válik. A Smothering Starfish nagyon jó technek a tükör meccsekre - hála az orákulumnak és Ivus, the Forest Lord-nak -, illetve sámánok és mágusok ellen a fagyasztó képességeik miatt.
[deck]https://hearthstonehungary.hu/decks/water-ramp-druid[/deck]
Beast Druid
Ha a Ramp Druid uralma folytatódna, ez a formátum egyik szunnyadó reménysége, ami talán ismét a legnagyobb ragadozójává válhat. A varázslat súlyos altípusai, beleértve a mi teória paklinak és az Alterac-ban látottakat, nem működnek. Helyette egy lény alapú, Azsharan Gardens-es megoldás Kazakusan-nal nagy lehetőségeket rejt. Ha netán csodálkoznátok miért nincs bent Bottomfeeder: a kártya borzasztónak tűnik.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/gardens-beast-druid[/deck_info]
Demon Hunter
Aggro Demon Hunter
Talán a formátum legerősebb paklija lehet, és az elérhető legjobb ellenszer a Ramp Druid-ra. Két népszerű altípusa hozza sikereit.
Vanilla „Naga”
Úgy találtuk ez az irány sokkal inkább fel mágiás, mint nagás. A Wayward Sage csapnivaló itt, és még Lady S'theno is igen gyengének látszik. A Predation viszont még mindig remek, ezért betettünk két Treasure Guard-ot a szükséges naga kvótához. A kincsőrző ígéretes célpont Drek'Thar-nak, akiről még több adatot szeretnénk látni. A Metamorfin egy alvó kemény lény, ami jelentősen jobb ide, mint az Irondeep Trogg vagy a Beaming Sidekick. A Fel Barrage nagyobb sebzést biztosít kézből, és a murloc megbízhatóbb aktiválásában is segít. A Bone Glaive fontos kivégzőnek bizonyult minden agresszív pakliban, ami Drek'Thar-ra épít. Ez a pakli elszabadul pár lénnyel az asztalon kezdésnél, majd rengeteg sebzést visz be kézből.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/naga-aggro-demon-hunter[/deck_info]
Token
Ez az altípus már jobban támaszkodik az asztalra, és kevesebbet is sebez kézből. A Feast of Souls pocsék, így lecseréltük Spectral Sight-okra. Nem nyerte el tetszésünket a Coordinated Strike sem, helyette két Irondeep Trogg-ot tettünk, ami természeténél fogva illik ehhez a paklihoz. Picit furcsa hogy még nem próbálkoztak ennél a paklinál a troggal.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/token-aggro-demon-hunter[/deck_info]
Fel Demon Hunter
A pakli oké, ám minél jobban próbáltuk finomítani, annál világosabbá vált számunkra, hogy valójában ez is egy Aggro Demon Hunter, csak lemond Drek'Thar-ról Jace Darkweaver-ért. Az Aldrachi Warblades sokkal gyengébb a Bone Glaive-nál, ahogy a Pufferfist is köröket ver a Glaiveshark-ra. Drek'Thar mellőzésének előnye a School Teacher-ek, amik roppant erősek a démonvadásznál. A gond az, hogy a druida ellen romlanak az esélyeink. Várnunk kell, ha a meta úgy változik más lassú stratégiák is képbe kerülhetnek, akkor a Fel Demon Hunter kitartása fegyvertény lehet agró testvérével szemben. Egy druida gyengítés nagyot lendíthetne a paklin.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/naga-fel-demon-hunter[/deck_info]
Mage
Naga Mage
Érdekes pakli, csak sajnos úgy látszik a létrán sehol sem képes túl jól teljesíteni. Ennek lehet a legmagasabb készség plafonja a formátumban, ám még sem tűnik elégnek jelenleg. Talán lehet még hova fejlődni.
Ignite
Összességében, úgy gondoljuk Habugabu Legenda 1-es listája állhat legközelebb az igazihoz. Nem nyűgözött le minket sem a Hot Streak, sem a Siphon Mana. A Multicaster sokat dob az Ignite teljesítményén. Annyiban térünk el Habugabu-tól, hogy Zola the Gorgon helyett Queen Azshara-t választjuk. Zola nagyon jó a Spitelash Siren körében, ezt leszámítva viszont rossz, míg Azshara önmagában erős kártya. Meg van a lehetőség mindkettejük játszására, minket viszont nagyon érdekelne a naga királynő, aki nem sok játékot lát, mégis annyira bíztató.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/ignite-naga-mage[/deck_info]
Az első eredmények azt sugallják a Treasure Guard kemény. Bár egy manával drágább a Rainbow Glowscale-nél - tehát nincs ingyen a Spitelash Siren-nel -, már magában sokkal erősebb, és hihetetlen védelmet nyújt a naga térfeleteknek. Komolyan megnehezíti az agresszorok dolgát a szirén leszedésében, de ami a legfontosabb, hogy három Onyxian Whelp támadását is elnyeli egy Scale of Onyxia-ból, valamint feltartja a Dozing Kelpkeeper-t is. Komoly fegyvertény a Ramp Druid ellen, már csak ezért megéri vele próbálkozni.
Wildfire
Ez az alternatíva is érdekes eredményeket produkált. Az Ignite alapból gyenge győzelmi kondíció, szóval a Wildfire sokkal megbízhatóbb lehet, ha asztalon kívülről kell megnyerni a meccseket. Még Mordresh Fire Eye is remek druidákra.
Nincsenek adataink Magister Dawngrasp-ról, de egy Wildfire-ös pakliban akár nagyon erős lehet. A Treasure Guard-okra voksoltunk, de a mágus meg marad lehetőségnek, ha fejlődni kéne lassabb riválisok ellen.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/wildfire-naga-mage[/deck_info]
Mech Mage
A Mech Mage-et megépíteni sokkal egyszerűbb. Úgy találtuk nem éri meg Frostweave Dungeoneer-t futtatni a Seafloor Gateway kihalászásához. Jobb ha Fireball-okat használtok az ellenfél hősének kivégzéshez, miután lerohantátok az asztalról. Ini Stormcoil nagyon erősnek bizonyult a mech paklikban. Az Irondeep Trogg-ok vélhetően kötelezőek lesznek, amint mindenki végig olvasta ezt a jelentésünket, és rájönnek mennyire jó a druida. A Balinda Stonehearth-Drakefire Amulet megoldás nem jó.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/gateway-mech-mage[/deck_info]
Warrior
Quest Warrior
Kész veszedelemnek tűnik a létra tetemes részén, pedig arra számítunk alig lesz játszható a legendás szintek tetején. Rendkívül hatásos az alapokban nem járatos játékosok ellen, hiszen taktikája ordítóan egyoldalú és fapados. Ugyanakkor mivel nem áll mögötte érdemi támogatás, az erősebb játékosokkal szemben szabályosan felsül, mert pontosan tudják, hogyan süllyesszék el kiszámítható lépései alapján.
A helyes összeállításnak a teória paklis cikkünkben feltüntetett bizonyult, kártyára pontosan. Gondoltuk, hogy Nellie, the Great Thresher erős lehet a pakliban, ám teljesítménye még a mi képzeletünket is felülszárnyalta. A pakli második legjobb kártyája Mr. Smite mögött!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/stormwind-quest-warrior-2[/deck_info]
Control Warrior
Sok változattal jelentkezik, igaz a legtöbb keményen megszenved a Ramp Druid-tól és a Quest Warrior-tól, tehát nem a legjobb időket éli.
Kazakusan
Célja egy picit proaktívabb játék, és nagák használata. A School Teacher remek kártya a paklihoz. Ahogy Queen Azshara is öltözteti, a Crushclaw Enforcer-ek kíséretében, amiket a Guard the City-vel már a harmadik körben aktiválhattok. Nellie itt is eszméletlenül jó.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/naga-kazakusan-warrior[/deck_info]
Galvangar
Hasonlóan erős, a From the Depths-et hasznája az Obsidiansmith-szel. Sir Finley, Sea Guide nagyon erős a From the Depths szinergiája okán. Nellie beteg, már harmadjára írjuk le. Csak játsszátok őt!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/depths-galvangar-warrior[/deck_info]
Rogue
Pirate Rogue
Okés, de nem kivételes. Pirate Admiral Hooktusk csapdának tűnik ehhez a metához, borzasztó a gyors meccseken. Jobb inkább a lehető legizmosabb kezdésre menni. A Swordfish és az Azsharan Vessel nyújtotta sebzéssel hamarabb nyertek, mint hogy Hooktusk valaha is fontossá váljon. A Preparation kulcsfontosságú az Azsharan Vessel-ek mielőbbi kihajóztatásához. Crabatoa a pakli második legjobb kártyája Mr. Smite mögött. A Fogsail Freebooter egy aluljátszott lap, ami egész jónak tűnik.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/aggro-pirate-rogue[/deck_info]
Nincs miről még beszélni a kasztnál. Kalózok vagy semmi.
Priest
A pap helyzete cudar.
Shellfish Priest
Hatalmas rajongás övezi, de az eredmények elmaradnak. Megjegyeznénk gyakori hiba megfosztani a paklit a Lightmaw Netherdrake-től, mert keményen betesz a győzelmi esélyeinek. Úgy gondoljuk a Shadow Word: Ruin fontos a druidák kezeléséhez, a Cleric of An'she-k kivágásával szorítanánk helyet. Így megtarthatjuk Brann Bronzebeard-et és Zola the Gorgon-t a nagy kombó körre Xyrella, the Devout-tal és Priestess Valishj-zsal. Mindenesetre, meglepne minket, ha a pakli képes volna ebben a metában elhagyni a Tier 4-et.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/mill-shellfish-priest[/deck_info]
Switcheroo Priest
Egy vicc, és nem a jobbik fajta. A pakli hihetetlenül idegesítő stratégiát űz, és nem érne minket meglepetésként a Switcheroo lehetséges módosítása, látva hogy mit művel a vadonban a Stonetusk Boar-ral és a The Darkness-szel.
Van rá mód, hogy félig meddig kompetitív legyen, még pedig egy B tervvel, a Call of the Grave-vel, az Amulet of Undying-gal és Xyrella, the Devout-tal. Csak találjatok egy drága értékű halálhörgéses lényt, és onnan jók vagytok. Nem nagy terv, de így máris nem ér véget azonnal a meccs, ha a Switcheroo köre előtt felhúznátok egy lényeteket, vagy ha netán a Twin-fin Fin Twin-eteket eltennék láb alól. Így ahelyett hogy pillanatok alatt feladnátok a meccset (amit a legtöbb játékos azonnal megtesz), folytathatjátok a küzdelmet pár győzelemért.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/amulet-switcheroo-priest[/deck_info]
Boar Priest
Egy szintén különleges pakli, ami épphogy elkezdett felbukkanni. Kezdeti eredményei nem túl jók, habár PocketTrain Legenda 1 lett vele a mai nap. Úgy gondoljuk a Lightbomb-ok segíthetnek.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/sunken-boar-priest[/deck_info]
Hunter
A vadász a jósoltaknak megfelelően a rotáció előttről ismert paklijainál maradt, és mindkettő rendben van.
Quest Hunter
Egyelőre úgy láttuk a Multicaster-es változata jobb a Drek'Thar-osnál, de csak azért, mert utóbbi paklival eléggé szanaszét tesztelnek. A játékosok bepróbálkoztak egy kisebb naga csomaggal, vegyes eredménnyel.
Talán legegyszerűbb a mi teória paklinkat vinni, nagyon jól ment. A Marked Shot remek, a Candleshot pedig egyenesen kötelező. Lehet az Explosive Trap-ek helyére mehetnek Treasure Guard-ok, ha a titok lap értéke gyengülne. Általában ez a pakli nem nagyon akar lényeket húzni, Raj Naz'jan tűnik az egyedüli kivételnek.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/stormwind-quest-hunter-1[/deck_info]
Face Hunter
Jó ellenszere a Ramp Druid-nak, viszont nem olyan jól körülhatárolt, mint az Aggro Demon Hunter. Cseréljétek a Gnome Private-okat Bloodseeker-ekkel, a Beaming Sidekick-et pedig Amalgam of the Deep-ekkel, és jók vagytok.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/naga-face-hunter[/deck_info]
Shaman
Burn Shaman
Úgy tűnik túlélte a rotációt a Bioluminescence révén, és ez a pakli a legbiztatóbb irány egy amúgy igen szegényes kasztnak. A jelenlegi verzió Bolner Hammerbeak, és Brann Bronzebeard kisajtolására hajt csatakiáltásos lényeivel. A School Teacher fantasztikus ide, és akár egy őrületes kombó kört is okozhat, ha a Nagaling-nek meg tudja tanítani a Bioluminescence-et. A Coral Keeper hatalmas csalódás volt, elkeserítő mennyivel jobb nála ide az Irondeep Trogg. A Radiance of Azshara gyanús, de még épphogy belefér a listába.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/bio-burn-shaman[/deck_info]
Paladin
Játékban a paladin, és csak profitálhat a démonvadász sikeréből.
Holy Paladin
Kellően kompetitív, nem kell kizárólag egy Mr. Smite OTK-ra hajtania. Elég elsütni egy-két Righteous Defense-et, és pár Lightforged Cariel tápot a győzelemhez, szóval nincs szükség Gangplank Diver-ekre. A pakli védelme erős, képes túlélni a győzelmi kondíciójáig. A Battle Vicar egész erősnek mutatkozott a Shimmering Sunfish-sel. Szeretjük az Alliance Bannerman-t az extra kártyahúzásért, és hogy könnyebben rálelhetünk Mr. Smite-ra. Queen Azshara nem jó ehhez a paklihoz. Feladatotok túlélni, amíg Cariel vagy Smite meg nem érkezik. Pontosan ez a terv a druidák ellen is, mivel a Righteous Defense tökéletes fegyver rájuk.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/smite-holy-paladin[/deck_info]
Mech Paladin
Most főleg pár csavarra szorul, hogy hatékonyabban mehessen a meccsek lezárása. Hiába kéztápolós pakli, itt csalódást okozott nálunk az Alliance Bannerman. A Stonehearth Vindicator-t sem érdemes alkalmazni a Radar Detector előszedéséért. Helyükre érkezik Mr. Smite, a Battleground Battlemaster, Ini Stormcoil és Blademaster Samuro. Tartsátok magasan a masinák számát!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/divine-mech-paladin[/deck_info]
Warlock
A Warlock szív. Sokat szív.
Murloc Warlock
Egy gyenge agresszív pakli, ami a meta előrehaladásával valószínűleg a homályba vész majd. Azt viszont megjegyeznénk, hogy Gigafin a pakli legjobb kártyája, pedig rengeteg listából mellőzik. Legyen a lehető legtöbb murloc-otok, hogy minél erősebben hassanak a tápok.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/chummed-murloc-warlock[/deck_info]
Curse Warlock
Kizárt hogy a Curse Warlock ezekkel az értékekkel lett megtervezve. Erősen az a gyanunk, hogy az archetípus még a fejlesztése során került gyengítésre, úgy érződik mintha minden egyes kártyája eggyel többe kerülne, mint kellene.
Játszhatatlannak tűnik. Több listánál próbálkoztak a Runed Mithril Rod viselésével, viszont kellő laphúzás hiányában inkább csak teher. Az átkos kártyák egyszerűen túl gyengék.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/abyssal-curse-warlock[/deck_info]
Phylactery Warlock
Elkeserítő, teljesen mindegy milyen győzelmi kondícióval állnak elő.
Úgy tűnik a kasztra pár hónap hibernáció vár, amíg nem jut valamihez a mini kiegészítőből, vagy esetleg hamarabb pár erősítéshez.
A hét meta bontói
Mikor a meta beáll majd, úgy várjuk a Ramp Druid és az Aggro Demon Hunter áll majd fej-fej mellett a meta felett, kiváltképp a magasabb szinteken, ahol előnyük egyre csak nő. A Ramp Druida foglalja el a meta spektrum erőforrás végét. Az Aggro Demon Hunter pedig a meta spektrum kezdeményező végét. Az elsüllyed város első balansz hulláma már a láthatáron lehet, így dominanciájuk talán nem tart soká. A démonvadász akár meg is úszhatja gyengítések nélkül, a druidának viszont pici esélye van a menekvésre.
Élvezzétek, amíg lehet:
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/water-ramp-druid[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/naga-aggro-demon-hunter[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/token-aggro-demon-hunter[/deck_info]