Kacsito legendás vadonbéli kalandjai
Sziasztok, szeretném megosztani veletek vadonbéli kalandjaim eddigi csúcsát: A végső küzdelmet a legenda rang eléréséért.
Mi kell a legendás hátlap megszerzéséhez? Mi a titok, hogy lehet feljebb jutni a Diamond 5-1 szakaszon?
- Sokan tanácsolják, hogy add meg magadnak a legjobb esélyt, rakd össze a legnagyobb winrate-tel rendelkező meta dekket, ülj neki, és egy fenékkel meglesz. Ehhez már csak egy jó kis meta jelentés kell.
Raza Priest for October #Zeddy 13600
Pakli megtekintése- Mások szerint sok kis szakaszra kell bontani, amennyit még szellemileg frissen le tud játszani az ember.
- Van, aki azt mondja, az aggro a nyerő, mert ha jól játszol akkor 2-3-szor annyi meccset lezavarhatsz, mintha kontrollt játszanál, azaz hamarabb meglesz az eredmény hasonló győzelmi rátával. Ez azért is fontos lehet, mert a "mikro-meta" gyakorlatilag óránként hullámzik, így egy jó hullám hozhat 10 győzelmet egy sorban.
Soul Discard Warlock 3240
Pakli megtekintése- Van, aki azt mondja, hozd a saját dekked, és a vele járó tudásod; ismerd oda vissza, finomítsd a végletekig, és csapj vele szét mindent! A specialisták egy pár flexibilis lapot cserélgetve képesek ugyanazzal a játékkal többféle vízben is evezni, és ezzel elérni a túlpartot.
Tech Renolock 16940
Pakli megtekintéseRenolock - a tech tech-je
Renolock vs Odd Warrior
- Végezetül jöjjön hát az a megoldás amit én is választottam, ami egyben a legbonyolultabb, és a legkönnyebb is: Kell egy aggro, amikor olyan a víz, egy anti-aggro, amikor ilyen a víz, egy csúcsok-csúcsa Tier1 dekk, és egy varázs-kombó dekk. Másként fogalmazva: ha a rossz matchup-ok nem mennek egyetlen dekkel, akkor megpróbálok jó matchup-okat szerezni.
Az anti-aggro, semmi tech, csak kontroll, és kocka:
Kacsito Soul CubeLock Legend ... 12540
Pakli megtekintéseA School Spirits AoE hatékony eszköznek bizonyult az első körök túlélésében.
Soul Cube Warlock vs Kalóz Warrior
T4-es Aggro Spellburst Druid:
A T4 azt jelenti, a meccs 4 körig tart. Persze ez nem mindig igaz. Van, hogy az első kör vége előtt ér véget...
Aggro Druid for October #Zeddy 5200
Pakli megtekintéseA legend kapujában az ember nem adhatja fel, és ha kell, egy igen exkluzív 1-drop repül ki a Warlock játékos kezéből. Úgysem fog kelleni a Grizzled Wizard kombóhoz, a statjai is jók. A vesztét okozta, hogy a laphuzás képességét feláldozta.
T4 Druid vs Reno Warlock
- Itt arról van szó, hogy nincs több winstreak bónusz, a winrate 50% felett kell, hogy legyen. Nincs mese ezt hozni kell 5 rank-en és egy utolsó játékon keresztül. Minden vesztes meccsért a büntetés egy újabb szükséges győztes meccs, és bizony mindig lesz vesztes meccs, akkor is, ha a legjobb játékos vagy a legjobb paklival: ha magad ellen játszanál, akkor is az győz, akinek jobb a lapjárása. Valakinek pedig veszítenie kell.
- Lehet tanakodni, hogy mennyire sok, vagy kevés skill kell egy aggro metában egy aggro paklival, de a hétvégi csúcstámadásból én ezt szűröm le:
- Ha a játék az anti-aggro dekkem ellen kizárólag T4 Druida és Discard Warlock ellenfeleket hoz, akkor 1-2 szerencsétlen mulligant leszámítva gond nélkül szaladnék fel.
Soul Cube Warlock vs Odd Paladin
- Ellenben amikor a meta keveredik, és sok a mirror is, akkor bizony az aggro játékosnak is ismernie kell a metát. Érthető, hogyha a 4. körben üres a kezem, és az asztalom, akkor javasolt feladni, mert sosem jöhetek vissza a kalóz Warrior-ommal, de ha tudom, hogy a T4 Druida a Spellburst kulcsszót kihasználva coin-nal szélesebb, és magasabb boardot épít az első körben, mint az ellenfélé, és néhanap megpróbálkozom a "value trade"-del, akkor a The Coin-al a mirror meccseket majdnem mind meg fogom nyerni. Ez egyben azt is jelenti, hogy aggro hullámban egy kiemelkedő mulligan stratégiával alapból 50% a winrate-m, innentől már csak párat kell megnyerni azok közül, aminél nincs nálam a The Coin. (Ekkor például két kalóz (Bloodsail Corsair, Parachute Brigand), és egy Embiggen lehet a tuti).
T4 Druid vs "ismeretlen ellenfél"
- Skill lehet az is, amikor az Aviana OTK dekkedből kirántják Aviana-t, és mégis megoldod egy szerencsés Jepetto Joybuzz kombóval, vagy ha elfogytak a spelljeid, és a kombókörben nem Malygos-okat, hanem Kun the Forgotten King-eket másolsz, felszedsz 20 armort, és nem tudják leszedni az asztalodat, ami tele van közepes, és nagy lényekkel.
- Összességében az a skill, amit a játékod ad a győzelmi rátádhoz a matchup-ok, és a dekk függvényében. Ezért nem lehet kijelenteni, hogy egy specialista, vagy egy több dekkes stratégia mindenkinek jó. Mindenkinek más stratégia felel meg, és azt ki kell tapasztalja magának.
Ez már nem az aranyról szól!
- Idő kell a gyakorlatszerzésre, a meccsekre, kell a dekképítésre is. Ahhoz is kell, hogy lefarmold a kulcs lapot. Ez a küldetés egy különlegessége: mindenféleképpen játékosok ellen kell győznöd, olykor te vagy nekik a "Final Boss", és a legjobb formában vannak, máskor csak tesztelnek egy különleges listát. Ezt nem tudhatod előre. Minden egyes csillagot meg kell tartani, és még többet szerezni. Ha olyan a meta hullám, hogy egész nap Raza Priest-ek kergetik egymást, akkor vagy megvárod vaktában, míg elcsúszik a meta, vagy küzdesz ellenük egy counter dekkel, és mászókának használod őket. Van aki a valószínű mirrorra tech lapokkal készül. Amikor beteszed a The Darkness-t, vagy Beneath the Grounds-ot, vagy a Bad Luck Albatross-t, hogy ezeket elkapd, akkor nem állhatsz fel az asztaltól, amíg el nem fogynak.
- Ez már az erő része is, hiszen szemben Priest noob-ok, és Priest specialisták állnak, némelyik alap hőssel, de legendás hátlappal, mások meg 1000 win portréval riogatnak. Ki kell bírni, hogy amikor hozod a kedvenc kombó Druid-od, akkor egy T4 úgy tarol le, hogy meg sem lepődsz, hogy neki is Shan'do Malfurion a hőse...
- Ahhoz is kell erő, talán ehhez a legöbb, hogy amikor 3-at vesztettél, akkor ne hajhászd azt a "csak még egy win"-t lefekvés előtt. Rank 2 elég mára. Erő kell, hogy megválj a lapoktól a dekkedben, amik nem kellenek, és belemenj olyan játékokba, amik a szezonban előre visznek, pedig nem szereted. Amint játszol párat a híres (akár kölcsön vett) Raza dekkel, arra is rájöhetsz, hogy lehet készülni a Psychic Scream-re, és akkor marad szuflád egy új board építésére.
Amikor fent vagy a kocsmáros szintjén, és három csillagod van. Jön az utolsó meccs, de vajon tényleg az utolsó?
1. A metakirály
Secret Mage 3640
Pakli megtekintéseMindenki gyűlöli nem véletlenül, gyakorlatilag lopja a játékokat, a titkok kegyetlenek, a curve és a húzás hibátlan, a burn mindenre elég. De van egy gyenge pontja: Ki lehet számítani! Ha sok streamet bújtál, ha sokat szenvedtél ellene, ha cimboráltál az ördöggel, és másztál vele pár fokot, akkor pontosan tudni fogod, hogy mit miért csinál, és mit tegyél ellene. Ehhez már csak eszközök kellenek a dekkedben, hibátlan játék, és egy csepp szerencse...
Ez volt az egyetlen secret mage a hétvégén, nem tech-eltem rá, és nem is volt rá szükség. Statisztikailag...
Secret Mage vs Soul Cube Warlock
Jó példa egyébként, hogy az utolsó lapom kijátszása okozta a vesztemet, az Explosive Runes ledurrantotta Kanrethad Ebonlocke-ot, ezzel együtt 4-et sebezve a hősömbe. Ez, és a valóban elfeledett Forgotten Torch pontosan elég volt a halálomhoz. A kevesebb több lett volna, nevezem ezért ezt az esetet a "Skill próbájának".
2. A specialista
Triple Reno Mage 16420
Pakli megtekintéseEz jött szembe a második alkalommal, amikor a döntő meccs elé kerültem. Lassú játékot játszott, és kegyetlen értéket generált. A pontos lista amit használt nincs meg, mert botor módon nem használok deck-trackert... De tudni érdemes, hogy Brann Bronzebeard mellett két 10 manás potion-t készített Kazakus-sal, és mivel Barista Lynchen-t is játszotta illetve Zola the Gorgon-t is, így több kívánságot is kiszedett Zephrys the Great-ből, és több lapot szerzett Malygos, Aspect of Magic segítségével. Biztos vagyok benne, hogy ha egy aggro játékot lát tőlem, akkor nem tolja fel ennyire a greed faktort, de mivel hamar kiderült számára hogy kocka-lock az ellen szépen betárazgatott a tripla Bloodreaver Gul'dan és az N'Zoth, the Corruptor ellen. Készített AoE potion-öket, visszatartotta a fagyasztásokat a 8-9. körre, hogy a tele boardomat eltüntethesse The Amazing Reno segítségével.
Néhány trade után már a deathrattle effekt sem olyan hatékony, amikor a következő Kazakus potion repül a játéktérre. Temészetesen Reno Jackson-t az Ice Block kipattintása után hozta játékba, és a Reno the Relicologist pedig szintén elintézett néhány kisebb démont.
Triple Reno Mage vs Soul Cube Warlock
Hibátlan játékainkat végül olyan effektek terelték a vereségem irányába, mint a Tidal Wave 8 lénnyel az asztalon, ami random generálódott egy tiszta győzelmi körben, de hozzá kell tenni azt is, hogy az én dekkem egyáltalán nem volt felkészítve Reno típusú dekkek ellen, pedig 6-8 Albatross, és viszlát szinergia. Hiába győztem le 7 ellenfelet zsinórban, a mágus specialista gátat vetett a legend rangom elérésének. Legyen hát ez az eset a "szerencse próbája".
3. A feltaláló
Anyfin ft. Alura 12020
Pakli megtekintéseA harmadik alkalommal csak az utolsó két csillaghoz vettem elő a Soul Cube Warlock-ot, mert arra számítottam, hogy aggro hullám következik, és két kristálytiszta győzelem után jött a "Final of the Finals Boss". Felugrottam a helyemről, amikor megláttam, hogy Paladin után újra Paladin következik, ugyanis a 3*-os játékot elég magabiztosan hoztam. Ez a dekk viszont nem volt ismerős, mert Baku the Mooneater nem segítette az ellent egy erősebb hős képességgel. Hanem aztán kidobott néhány Murloc-ot, és volt neki egy Wandmaker-e. Ekkor bekattant, hogy az azért kell, hogy High Abbess Alura elsüssön egy Tip the Scales varázslatot. Mivel a vadonban minden kártya elérhető, a Prismatic Lens, és az Anyfin Can Happen lapokra is lehet számítani. A dolgom innentől egyértelmű volt: taunt, Taunt, és TAUNT! Szerencsére a dekkem a midgame-ben pontosan erre van kitalálva, és mivel a Soul Fragment-ek tömkelege szaladgált be és ki a paklimból így az életem nem volt veszélyben, csak ha OTK-ra került volna a sor. A kulcs játék: nem pucoltam az ellen asztalát teljesen, amikor lehetett volna, a School Spirits alkalmazása Defile helyett megölte a Grimscale Oracle-ket a Righteous Protector párost az asztalon hagyta. Emiatt az ellen nem akarta bedobni a diszkontolt Tip the Scales-t mert így nem érte meg neki a potom 5 murloc megidézése. Ellenben mire lett egy taunt-om, amibe belecsaphatta szükségtelen lényeit, már a midgame következett, és mit sem ért a manacsalása. A többi már történelem, a Cube-lock a Skull of the Man'ari és az első halott Voidcaller után megszámlálhatatlan mennyiségű manát csal, így nem volt kérdés, hogy egy aggro-kombo dekk átjut-e a falon.
Anyfin Paladin vs Soul Cube Warlock
Mivel ezen meccs alkalmával gyakorlatilag minden csillag együtt állt, ami nem rajtam múlott: a lapjárásom príma volt, mint ahogy az ellenfelemé kevésbé, valamint neki különösen rossz volt a párosítás, azt kell mondjam, hogy csak várnom kellett rá, hogy a teljes aggro hullám tetején legendába ússzon a Soul Cube Warlock. Legyen hát ez az "idő, és erő próbája".
(Zárójelben jegyzem meg Juggernau7, és VaBeZ figyelték a meccset (: a tippekért és a szurkolásért ezer köszönet!)
Zárszónak szeretném promózni az oldalon található egyéb tartalmaimat, a Vadonbéli kalandjaim című mini-hír sorozatot. Főleg azok számára íródott, akik már egy pár hónapja játszanak, esetleg készülnek a következő rotációra, és még nem döntötték el, hogy standard, vagy standard és wild lapokat is szeretnének gyűjteni. Én semmiképp nem ajánlom egy év munkáját porrá törni a jelenlegi borzasztó "kraft-váltó" arányban. Hogy egy kicsit megvilágítsam, a drága dekkek a cikk-ben évek óta működnek, és működni is fognak még évekig, a T4 Druid szörnyeteg meg annyira olcsó, hogy lehet, hogy már meg is van. Patches the Pirate meg olyan lap, amit minden nap látni fogsz vadonban, akkor is, ha nem te lövöd ki az asztalra.
Jó játékot kívánok mindenkinek, és sok sikert a létrázáshoz!
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!