HírekA kártya nerfek magyarázatai

A kártya nerfek magyarázatai

Borovi Bence | 2016.04.21 07:00
6918

Rexxar és Misha

Részletes magyarázatok a kártyák nerfjeiről!

Blizzard Entertainment cikkének a fordítása

A Kraken éve egyre közeledik, és elérkezett az idő, hogy bemutassuk a Basic és Classic kártyák nerfjeit. A Basic és Classic kártyákra fókuszáltunk, mert ezek lesznek azok a szettek, melyek mindkét formátum alapját fogják képezni az elkövetkezendő években. Nagyon alaposan meg kellett fontolnunk, hogy mit változtassunk és úgy hisszük, - a saját elemzésünk és a közösség visszajelzései alapján - hogy a megfelelő kártyákat változtattuk meg.

Egy egyszerű irányadó alapelv megmagyarázza az összes változást: Az új kártyáknak hatással kell lenniük a Standard-en és a Wild-on is, hogy a Hearthstone mindig dinamikus, friss és élvezetes maradhasson.

Druid kártyák

A legnépszerűbb Druid paklik mindig ugyanazokat a Druid kártyákat használják. Így nem lehet kreatív paklikat készíteni és unalmassá válnak a Druid-ok. Életet szeretnénk lehelni a Druid pakli készítésbe, ezért meg kell változtatnunk ennek legfőbb akadályozóit.

Fontos megjegyezni azonban, hogy általánosságban mi szeretjük, hogy a Hearthstone-ban a kasztoknak meghatározó lapjaik vannak, melyek gyakran előfordulnak a paklikban, hiszen ezek adják a kasztok identitását. Továbbá úgy gondoljuk, hogy néhány meghatározó Druid specifikus lapnak szerepelnie kell a Druid paklikban. Például az Innervate és a Wild Growth kifejezi a Druid-ok egyedi erejét, ezért azokon nem kívánunk módosítani.

Ancient of Lore

A kártyahúzás nagyon fontos a Hearthstone-ban, ezért az Ancient of Lore könnyedén bekerült szinte az összes Druid pakliba. Azt szeretnénk, ha más kártyáknak is lenne esélyük az Ancient of Lore-al szemben, ezért csökkentettük a Lore által húzott lapok számát 2-ről 1-re.

ancient of lore

Force of Nature

A Természet Erejének új változata csökkenti a manaköltségét 1-el, de eltörli a Charge-ot és a kis fák örökre megmaradnak - akárcsak a többi fák, melyeket a Druid-ok megidéznek. Ez a változás eltörli az egy körös Force of Nature + Savage Roar kombót. Mostantól az ellenfeleknek lesz esélyük, hogy elbánjanak azzal a veszéllyel, amit a fák jelentenek és nem lesz kötelező minden pakliba beleépíteni a kombót.

Force of Nature

Keeper of the Grove

A Keeper of the Grove egy erős és sokoldalú lény, ami a Silence mellett jó értékekkel is rendelkezik, ezért automatikusan az összes Druid pakliba bekerült. Azt szeretnénk, ha a játékosoknak dönteniük kellene arról, hogy a paklijukba szükség van-e Silence-re, vagy nincs, ezért a a Keeper of the Grove-nak nem kellene alapértelmezetten az összes Druid pakliban szerepelnie. Az értékei 2/4-ről 2/2-re lettek megváltoztatva.

keeper of the grove

Silence és Removal

A Silence-es és eltávolító lényeknek erős hatásaik vannak a Hearthstone-ban. Jelenleg ezek közül néhányat túlzottan gyakran játszanak, mert jó értékekkel rendelkeznek, vagy egyszerűen csak túlzottan erősek. Az eltávolítás egy fontos része a Hearthstone-nak, de emiatt a nagy lények kijátszása kevésbé éri meg. Néhány kártyát megváltoztatunk, így többé nem lesz egyértelmű a döntés, hogy belerakd-e ezeket a lapokat a paklidba. Ezeknek a változásoknak köszönhetően a nagy támadással, vagy izgalmas effektekkel rendelkező lapok is érdekesebbé válnak.

Ironbeak Owl

Az Ironbeak Owl nagyon sok paklinak a legfontosabb része, ha olcsó Silence-ről van szó. Annak érdekében, hogy célunkat elérjük, - vagyis a Silence-ek drágábbak legyenek - az Ironbeak Owl 2 Mana helyett 3-ba fog kerülni.

Ironbeak Owl

Big Game Hunter

A Big Game Hunter az olcsó eltávolítás tökéletes példája. Annyira hatásos, hogy még olyan hősök is használják, akik hatékony kasztspecifikus eltávolító kártyákkal rendelkeznek. Ezért megnöveljük a manaköltségét 3 Manáról 5 Manára.

Big Game hunter

Hunter's Mark

A Hunter's Mark egy fontos választás a Hunter-eknek, de túlzottan hatékony 0 Manával. Ezért 1 Manára növeljük.

hunters Mark

Blade Flurry

A Blade Flurry azért problémás, mert nemcsak letakarítja a harcteret, hanem még mellé hatalmas sebzést is okoz, sőt azt is meggátolja, hogy jobb Rogue lapokat készítsünk. Ezen hibák kijavítására megnöveltük a Blade Flurry manaköltségét 2-ről 4-re és mostantól csak lényeket fog sebezni, így mostantól a Rogue-oknak választaniuk kell, hogy a lényeket távolítják el, vagy az ellenfél hősét sebzik.

Blade Flurry

Erőteljes semleges lények

Erős, széles körben elterjedt semleges lapok elfojthatják a pakli készítési döntéseket és egyöntetűvé tehetik a paklikat. Ezért megváltoztatjuk azokat a semleges kártyákat, így további kártyák is népszerűvé válhatnak és nagyobb eséllyel fog majd a pakli főbb ereje a kasztspecifikus lapokból származni.

Knife Juggler

A Knife Juggler jó választás lehet olyan paklikban, amelyek sok olcsó lényt használnak, de 3 Támadással szinte mindenki használta. Ezért lecsökkentjük a Támadását 3-ról 2-re, így sokkal inkább csak a köré épített paklik fogják használni ahelyett, hogy ez lenne mindenki számára a legjobb 2 Manás lény.

Knife Juggler

Leper Gnome

A Leper Gnome túlságosan erős 1 Manáért, ezért majdnem az összes agresszív pakliban előfordul és nem szükséges semmilyen kreatív pakli készítési döntés, hogy hatékony legyen. Azt szeretnénk, ha más 1 Manás lények is vonzók lennének a játékosok számára, ezért lecsökkentjük a Támadását 2-ről 1-re.

Leper Gnome

Arcane Golem

A Charge egy olyan képesség, amiről megtanultuk, hogy óvatosan kell bánnunk vele. Az Arcane Golem a legfontosabb kártya volt a legtöbb agresszív és "egy körben megölő" kombó paklikban és a hátránya nem volt túlságosan lényeges. Mindkét problémát megoldjuk azzal, hogy eltávolítjuk a Charge-ot és megnöveljük a Golem Életét, miközben meghagyjuk a hátrányát. Az Arcane Golem mostantól 3 Manáért 4/4-es lesz a következő Battlecry-al: Ad az ellenfelednek egy Mana Kristályt.

Arcane Golem

Molten Giant

A Molten Giant egy érdekes kártya, de túlságosan könnyen lecsökkenthető a manaköltsége 0-ra. Ezért megnöveljük a költéségét 25-re, így kockázatot kell vállalniuk a játékosoknak, ha egy ingyenes Giant-et szeretnének kijátszani. A Force of Nature és Arcane Golem változásainak köszönhetően azonban kevésbé lesz veszélyes, ha kevés élettel rendelkezel, ezért könnyebb volt meghozni ezt a döntést.

Molten Giant

Master of Disguise

A Master of Disguise képessége, hogy örökre Stealth-et tud adni, már régóta design akadályt jelentett a számunkra, ezért meg akartuk változtatni, hogy csak a következő körig adjon Stealth-et. Ennek a változásnak köszönhetően izgalmas lehetőségek nyílnak a jövőbeli kártyák készítésében.

Master of Disguise

Ezek a változások az 5.0-ás patch részeként fognak érkezni, április 27-én, amikor megérkezik a Whispers of the Old Gods, bevezetjük a formátumokat és elkezdődik a Kraken Éve!

Forrás: Battle.Net - Hearthstone: Tartsuk a Hearthstone-t frissen

Vissza a főoldalra!

standard kártya nerf

További híreink