HírekA Witchwood coin problémája

A Witchwood coin problémája

| 2018.08.06 10:00
6157

Witchwood Coin

Máig meghatározó szerepe van a meccsek kimenetelében annak, hogy ki kezd először és kinek jut majd a Coin, a The Witchwood kiegészítő pedig egy igen komoly változást hozott a játékba, amit ugyan nem könnyű észlelni, de hosszú időkre rá vetheti árnyékát a játékra.

 

Az eredeti cikk angol nyelven:

A Hearthstone Hungary történetének legelső cikke:

Az „érme differencia” alatt azt a nyerési arányt értjük, hogy egy adott pakli mennyivel nagyobb eséllyel nyerheti meg a meccseit elsőként indulva, mint másodikként. Például, ha a meta érme differenciája 2%, akkor az elsőnek kezdő játékos esélye a győzelemre 51%.

Már két korábbi meta jelentésünkben is említést tettünk nektek erről: 2016 júliusában (az Old God-ok ideje alatt) és 2017 januárjában (gadgetzan-i időszakban) ez a szám 3,3% volt. Természetesen arról is írtunk, hogy ez erősen függ a metát alkotó pakliktól és azok teljesítményeitől a különböző paklikkal szemben. A Witchwood alkalmával játékba került sajátos mechanika okából kifolyólag fontosnak éreztük, hogy ismét jobban szemügyre vegyük ezt a tényezőt.

Witchwood Coin

Ahogy ezen a diagramunkon láthatjátok, az érme differencia állandóan változik a különböző meták alkalmával. Un'Goro idejében elsőként kezdeni a meccseket 1%-os előnnyel járt, ami Gadgetzan 3,3%-a után komoly csökkenés. Icecrown-ban és a katakombákban ez a szám 2% lett. Aztán itt van Witchwood idejének első fele, ahol az arány drámai módon 5,75%-ig emelkedett, majd a nerfeket követően 4,3%-ra redukálódott. Ez azt jelenti, hogy nagy általánosságban elsőként 52,15%, másodikként kezdve a játékot 47,85% az esély a győzelmek megszerzésére. Tehát Witchwood-ban volt messze magasan a legmeghatározóbb az érme differencia ennek a vizsgálatnak a tükrében.

Na de mi állhat ennek a drámai növekedésnek az okában?

A következő táblázatunkban Witchwood 4 hónapjának, legnépszerűbb paklijainak érme differenciáit szedtük össze:

Witchwood Coin

A tábla tetejénél tisztán kivehetőek az eltérések: a Genn Greymane és Baku the Mooneater köré épült paklik teljesítménye nagyban a kezdés megszerzésén múlik. Az Odd (páratlan) Paladin és az Odd Rogue érme differenciája 10%. Hogy el tudjátok magatokban helyezni: ekkora arányokat soha nem tapasztaltunk még. Az utánuk következő Even (páros) Shaman és Even Paladin értékei is magasan felülszárnyalják a korábbi metákban észlelteket.

Mivel a páros és páratlan paklik ennyire függenek az érme differenciától, így a metájuk egészében erősen felértékelődik a meccsek kezdésének jelentősége. Ennek eredményeként látható, hogy egyedül csak a pap paklijai győznek többségében másodikként indulva.

Match up-ok

Az utolsó táblázatban minden lehetséges ütközetnek az érme differenciáját megtalálhatjátok Witchwood utolsó heteiből: a kék szín az jelenti, hogy a sorban lévő pakli gyakrabban nyer az oszlopban lévő pakli ellen, ha elsőként kezd, míg a narancssárga szín esetén másodikként kedvezőbbek a kilátásai. A színek kizárólag az érme differenciát mutatják, nem az aktuális nyerési arányokat!

Witchwood Coin

Következtetés

A Hearthstone története során az agresszív paklik mindig is nagy előnyre tudtak szert tenni, ha elsőnek kezdhették a meccseket. Viszont ennek a fölénynek a mértéke a Baku és Genn paklik esetén példátlan. Teljesítményük erősen összefonódott az érme differenciával, ami hatalmas hatást gyakorolhat a játékra, főleg a különböző tornákon. Ez a hatalmas, egyetemes érme differencia nagyban meghatározhatja az ütközetek kimenetelét. Bár stratégiák tekintetében Witchwood rendkívül változatos volt és összességében élvezetes időszakot élhettünk meg, de erősen szem előtt kell tartani Baku és Genn befolyását az érme differenciára és a metára. Mindkét lap köré nagyon erős paklikat lehet építeni, komoly kihívások elé állíthatják a Team 5-ot a játék folytatásának megtervezésében.

witchwood coin

További híreink