Blizzard 2022 Q4 eredmények
Ezen a héten az Activision Blizzard közzétette a 2022-es év negyedik negyedévének jelentését. Részletek a tovább után.
Ahogy az előző negyedévben, úgy most sincs megemlítve a Hearthstone, ami nem jó jel.
- Az Activision Blizzard bevétele 2,334 milliárd dollár volt, ami 8%-os növekedés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest (az előző negyedév bevétele egyébként 1,782 milliárd dollár volt).
- A Blizzard részleg bevétele 90%-kal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest és ezzel új rekord bevételt értek el!
- A Blizzardnak 45 millió aktív havi felhasználója volt (az előző negyedévben 31 millió volt, egy éve pedig 24 millió).
- Ez egészen elképesztő növekedés!
- Az Activisionnek 111 millió aktív havi felhasználója volt (az előző negyedévben 97 millió volt, egy éve pedig 107 millió).
- Összesen 389 millió aktív havi felhasználója volt az Activision Blizzardnak (ebből 233 millió a King játékaitól származik (pl.: Candy Crush)), egy éve pedig 371 millió volt ez a szám.
- A Call of Duty: Modern Warfare II októberi megjelenése óta a Call of Duty sorozat legsikeresebb játéka lett, soha egy CoD játékból sem fogyott még ennyi, bevételek tekintetében is minden eddigi rekordot megdöntött.
- A World of Warcraft: Dragonflight eladásai nem érték el a korábbi kiegészítők szintjét, de a közösség visszajelzése pozitív (ez mondjuk érthető, hiszen Kínában 2023. január 23-án minden Blizzard játék megszűnt, illetve a Shadowlands annyira katasztrófális volt).
- Ennek ellenére a World of Warcraft jelentős növekedést ért el egy év alatt, köszönhetően a szeptemberi Wrath of the Lich King Classic, illetve a november végi Dragonflight megjelenésnek.
- A Dragonflight megjelenése után nagyobb számban maradtak az előfizető játékosok, mint a legutóbbi kiegészítők esetében.
- Folytatódik a Warcraft: Arclight Rumble regionális tesztelése.
- Soha nem játszottak még annyian az Overwatch-csal, mint ebben a negyedévben! Ez köszönhető az Overwatch 2 megjelenésének, illetve annak, hogy a játék ingyenes lett. Ennek ellenére a játék bevétele is az eddigi legmagasabb lett a mikrotranzakcióknak köszönhetően.
- A Diablo Immortal is hozzájárult a Blizzard játékos bázisának növekedéséhez.
- A Diablo IV 2023. június 6-án fog megjelenni PC-n és konzolon is!
- A Blizzardnál 25%-kal többen dolgoznak a fejlesztői csapatokban, mint egy évvel korábban.
- Felvásárlás: A Microsoft és az Activision Blizzard továbbra is mindent elkövet annak érdekében, hogy a tranzakció sikeresen lezáruljon a Microsoft pénzügyi évének végéig, vagyis 2023. június 30-áig.
Akit ennél is részletesebben érdekelnek az eredmények, az tekintse meg az Activision Blizzard sajtóbejelentését: Activision Blizzard 2022 4. negyedév sajtóbejelentés