Boomsday Project lapok értékei arénában 3. rész: Shaman, Warlock, Warrior
Sziasztok! El is érkeztünk a 3. részhez, következzenek a Shaman, Warlock, illetve a Warrior lapok.
Előző részek:
- The Boomsday lapok értékei arénában 1. rész: Druid, Hunter, Mage
- The Boomsday lapok értékei arénában 2. rész: Paladin, Priest, Rogue
Shaman
2 manás Whirlwind, ami egy manáért sem jó aréna lap. Minden lényt sebez, miért lenne jobb, mint a régi Maelstrom Portal? 1/5
2 manáért húzni 1 lapot? Közepes. Kaphatsz belőle 2 lapot is? Tökéletes. Annyi a feltétel, hogy játszunk ki előző körben egy Elemental lényt, ami miért lenne nehéz, ha Shaman kaszttal vagyunk? 3/5
Egy 2 mana 2/2, ami lapot ad a kezedbe. Szerintem az egyik legidegesítőbb common lap. Elemental lények között is vannak egyértelműen rosszabbak, de vannak köztük fantasztikus példányok is. De egyébként is elég a lapelőny, amit nyújtani fog. 5/5
1 manáért kapni két darab 1/1-et, mindig is megérte. Ezek a kis lények Rush-t is kapnak, ezért rengeteg lap tudja rögtön buffolni őket, ami rendkívül hasznos. 3/5
Játszanál egy 4 mana 3/4-et, ami húz lapot? Naná. Legjobb lap, amit felhúzhatsz, az a Volcano, esetleg Bloodlust, ha kell egy finisher. Felhúzhatja az új Eureka! lapot is, viszont az nem tartozik a jobb lapok közé. 4/5
Nincs garantálva az, hogy csak nagy lények lesznek a kezedben 6. körben, így egy ideig halott lap. Persze ha leidézel egy 6-nál drágább lényt, nagyon nagy előny, és az is pozitívum ebben a lapban, hogy csak másolatot idéz, nem hozza ki. Viszont, ez a lap is túl random, és miért nem játszol ki egy mezei Boulderfist Ogre-t, ahelyett hogy bepróbálkozol azzal, hogy vagy leidézel egy 9 manás lényt, vagy egy 2 manába kerülőt? 2/5
Legtöbbször kitesszük egy River Crocolisk-ként, ami elfogadható. Nem számít túl sokat az Omega bónusz, mert arénában nincs szüksége mindig a gyógyulásra, így ezzel nem kell megvárnunk a 10. kört. 3/5
A Violet Teacher egyes kasztoknál nagyon jó 4 manás lény, a többinél átlagos. Ez Elemental, egy lénnyel többet idéz, és mindkettőnek van Rush effektje is. Sima spell helyett, Overload-os spelleket kell kijátszanunk, viszont a paklinkban nem csak egy olyan lesz, így az ellenfél garantáltan le akarja majd szedni ezt a lényt. 4/5
Átlagos statok, fantasztikus Battlecry effekttel. Rengeteg olyan Shaman spell van, amit szívesen elhasználnánk kétszer, sőt azok a spellek, amihez kell egy target, ugyanabba a kiválasztott karakterbe fog elsülni másodjára is, így akár finisher lapnak is használható. 4/5
Fieszta lapok királya, ami talán működhet is. Sokszor szoktuk megnyomni a totem hívógombot, és a Shaman amúgy is játszik token lapokkal, most is kapott belőlük, illetve a Neutral szettben is van bőven, így ezeket a haszontalan lényeket illetve a lesérülteket is megérheti átalakítani, persze ez olyan lesz, mint az evolve ”mechanika”. Minél olcsóbb lényeket alakítasz át, annál nagyobb az esély a profitra. 4/5
Warlock
Semmiképp sem szeretnénk random lényeket átalakítani random démonokká, hiszen ebből óriási katasztrófa alakulhat ki. Ezt a projekt lapot kicsit furának találom, hiszen ez nem segít mindkét játékosnak. Az ötlet persze zseniális, de nem arénába való. 0/5
Újabb leszedés a Warlock tarsolyában, ami büntet. Mivel Warlock paklikkal általában gyors az early game-ünk, így teljesen belefér ez a leszedés, bár inkább a Soulfire híve vagyok. Az biztos, hogy ebből sem vennék ki sokat. 3/5
3 manáért itt is kapunk 2 db 2/2-es lényt, mint az új Landscaping-nél. Különbség, hogy ezek nagyobbak is lehetnek, ha valamivel felbuffoljuk amíg a kezünkben vannak.4/5
Nem volt jó lap a Smuggler's Crate, a különbség annyi, hogy ez bármilyen lénynek meg tudja adni a statokat, és ez pont játszhatóvá teszi a lapot. Jól működik az előző lappal is, ha sikerül összehozni a kombót. 3/5
2 manáért alulstatolt lény, viszont ha sikerül a 2. körben kirakni, 1-2 démon biztos fog kapni buffot, ez is jól működik a Doubling Imp-pel, és a 3/2-es lények ellen is jó.3/5
Legrosszabb esetben 5. körben egy Hero Power után kitesszük egy 3/5-ös lényként. Legjobb esetben tudjuk több önsebző lap után kitenni. 2/5
Nagyon ritkán fogjuk ezt kijátszani 5. körben, hiszen ha várunk még 5 kört, ez az egyik legkreténebb Omega lap. Vészhelyzetben kijátszható 5. körben, pont ez az, ami miatt flexibilisek ezek a lapok, de 10. kör után 5 manát fizetni 3 db 4/5-ös lényért, undorító. 6/5
Ha már másolni akarunk nagy démonokat, ott van a Faceless Manipulator, ami flexibilisebb is. Vagyis, akkor lenne jó, ha 2 démont is tudna másolni, de ha már kint van 2 nagy démon, akkor ez csak egy win more lap. Sok kis démont pedig nincs értelme másolni, mert belehalnak ugyanabba a board clear lapba. 1/5
1 manáért 3 lapot húzni? ŐRÜLETES, SCIENCE! Remélem senki sem 1. körben szeretné kijátszani. Bár a Warlock keze ritkán ürül ki, nagyon jó lap lehet, ha egy bizonyos lapot akarsz felhúzni, vagy szükséged lenne egy leszedésre, vagy egy nagy lényre. 1 manáért húzni 1 lapot, már elfogadható, húzni 2 lapot, pedig már őrület. Sőt, még te is választhatod ki, melyik lapokat játszod ki, és melyiket akarod elégetni. Ha pedig sikerül mind a 3 lapot kijátszanod, na arról nem is kell beszélni. 6/5
8 manáért kitenni egy 5/5-ös lényt, ami nem csinál semmit sem, csak amikor meghal, idéz egy olcsó lényt? Warlock paklikban pláne sok az olcsó lény, nála gyúrni kell az early game-re, így nála pláne nem éri meg játszani ezt a lapot. 1/5
Warrior
Mivel az armor nem számít sokat, így közel nincs egy szinten, mint a Northshire Cleric, vagy a Voidwalker, de mivel Mech, még hasznos lehet. 3/5
A lap ereje abban rejlik, hogy kicseréli magát. Nagy lénynek pedig miért ne érné meg Rush-t adni? Bár a Charge! lapot kivették arénából, mert borzalmas volt, elég volt annyit ráírni, hogy húz egy lapot, és máris tökéletes. Sőt, ha ezt húzzuk üres kézre, rányomhatjuk az ellenfél lényére is, hogy új lapot húzzunk. 5/5
Újabb Project lap, amit nem fogunk kivenni, mert nem akarunk segíteni az ellenfélnek. Armor amúgy sem sokat számít, a fegyverrel pedig az ellenfelünk megoldja az mi olcsó lényeinket is. 1/5
Kapunk egy újabb 1 manás Discover lapot, tehát rossz már nem lehet. De ez még Omega lap is, így 1 manáért 3 lapot is kaphatunk, amit azért sokan irigyelnének, még ha csak random lapok is. 6/5
Ha nincs nekünk kint semmi lényünk, ez egy remek takarító lap lehet. Jó sok kisebb lény ellen, nagyobb lény ellen pedig olyan jó, mint a Bomb Lobber volt. 5/5
Mind a két Hogger verziónál rosszabb, alulstatolt, egyedül annyi a pozitívum ebben a lapban, hogy nem kell túlélnie a sebzést, illetve Mech. Egyedül a Magnetic miatt lehet veszélyes ez a lap. 2,5/5
Végre egy újabb lap (és egy újabb kaszt), aminél számít, hogyan pozícionálod a lényeid. Mivel alapból egyet üt ez a fegyver, így iszonyat gyenge, nyílván nem is ezzel fogod megölni az ellenfeled. Két lény esetében azért nehéz körbejátszani ezt a lapot, és több lény esetében sem fog az ellenfél erre a meglepetés lapra gondolni. Remek leszedés lehet a Warrior kezeiben. Eleinte gyengébbnek ítéltem ezt a lapot, de nagyon hatékony lett. Nem is fegyverként kell erre tekinteni, hanem mintha egy spell lenne, ami egy "ütéssel" két lényt is le tud szedni. 5/5
Magnetic nélkül: Jó lenne egy nagy költségű lény, ilyen effekttel, hiszen így nem tudják könnyen megoldani spellekkel, azonban ennek nagyon kevés a támadása. Mikor ezt kiteszed, semmit sem fog tudni megölni hasonló manaköltségű társai közül.
Magnetic effekttel: Rátenni egy másik Mech-re viszont sokkal jobb. A Warrior kapott pár Mech lapot, rengeteg jó Neutral Mech is jött. Konkrétan megölhetetlenné teheti a másik Mech-et.
A Magnetic kulcsszó felhúzza a lap értékét egy közepesre. 3/5
Ez is egy olyan lap, amihez túl sok mindennek kell teljesülnie. 3 lény a kézben, egy olyan kasztnál, aminek nincs jó laphúzása, nehéz dolog lehet. Ha úgy működne, mint az Eureka!, sokkal jobb lenne, így viszont ezzel az egy lappal, 4 lap is eltűnik a kezedből. Újabb board clear lap a Warrior lapkészletében, vagy üres asztalra is jól jöhet kitenni 3 lényt. 3/5
Ennek is a végére értünk, következő már a Neutral szett lesz, tehát az utolsó. Arénázzatok sokat, további sok szerencsét!
barcelona900