Csökken a Hearthstone népszerűsége?
Egyre többen beszélgetnek erről és egyre inkább ezt tapasztaljuk mi is. Mi lehet az oka, mit lehetne tenni ellene?
Lehetséges, hogy egyre többen megunták a nagyon sok RNG-t, ami a Hearthstone-hoz jár, vagy egyszerűen csak megunták, hogy nincsen igazi újítás (pl.: 2v2 mód, custom game-ek, stb.).
Az elmúlt időszakban egyre többektől hallottam, hogy a Gwenttel kezdtek játszani és milyen jó, hogy ott igazán a "skill" a lényeg és csak kissé számít a véletlen. Természetesen egy kártyajátékban mindig jelen lesz valamilyen szinten a random.
Itt az oldalon is drasztikusan visszaesett az érdeklődés, ami még tavaly az Old Gods megjelenése után kezdődött el. Nem sokkal az Old Gods után több olyan tag is befejezte a Hearthstone-t, aki aktívan ide járt az oldalra már 2013 vége óta. Egyébként nagyjából egy éve hagytam abba én is a Hearthstone-ozást, azóta csak az új kiegészítők megjelenésekor lépek be néhány meccs erejéig. Lifecoach amikor befejezte a Hearthstone-t, akkor leírta, hogy szerinte mi a baj a játékkal és a véleményével teljes mértékben egyet is értek ("RNG"). Egyébként az volt az első pillanat, amikor a Gwentről hallottam, de azóta már egyre több embertől hallottam a játékról, sőt közben Noxious is befejezte a Hearthstone-t, mert ő is áttért a Gwentre, ami még jelenleg is csak béta fázisban van. Én egyébként nem, mert nem akarok már újabb kártyajátékba belekezdeni és egyébként is őrült Blizzard rajongó vagyok.
Visszatérve a Hearthstone Hungary-re: Az oldalon napi 5 000 látogató volt az átlag. Több hír esetén 6-7 000, kevesebb esetén 3-4 000, új kiegészítőknél pedig még a 10 000-t is meghaladta tavalyelőtt és tavaly az Old Gods-nál. Azt követően egyre jobban beindult a csökkenés, különösen a Gadgetzannál, az Un'Goronál pedig még annál is jobban. Most pedig "sikerült" elérnünk a 2014 év elején tapasztalt szintet, vagyis 1 000 fő körüli a napi látogatottság és még egy olyan hírre, hogy a "Lich King lesz az új kiegészítő" is csak 2 000 főt sikerült elérnünk. Például a Journey to Un'Goro összefoglaló cikkünket összesen 25 000-en látták, míg a Whispers of the Old Gods összefoglaló cikket még több, mint 47 000-en.
Pár napja Hafu osztotta meg Twitteren, hogy a legnépszerűbb Hearthstone streamerek népszerűsége csak az utóbbi 30 napban ~30%-kal csökkent:
A Battle.Netes ismerőseimet elnézve is látszik ez a tendencia. Egy éve még azt láttam, hogy kb. 25-en Hearthstone-oznak, 2-en WoW-oznak és 2-en Heroes of the Stormoznak. Tegnap este azonban azt láttam, hogy 8-an Hearthstone-oznak, 11-en WoW-oznak, 1 Diablo III-mal játszik, 6-an pedig Overwatch-oznak. Az ismerőseim nagyjából ugyanazok, vagy akiket még fölvettem, azok is a Hearthstone miatt jelöltek be (200 fős maximum limiten vagyok, mint mindig).
Mindezek ellenére remélem, illetve hiszem, hogy a Hearthstone ismét sikeresebb lehet, de valamit ezért tenni is kellene.
- Szerintem elképesztően jó dolog lenne egy Custom Game mód rész, ahol minden felülírható. Akár egy Tournament mód, ahol szintén mindent át lehetne írni. Például valaki szeretne csinálni egy olyan versenyt, ahol a hősöknek 45 életük van, 40 lapot használhatnak, a gyógyítások csak fele annyit gyógyítanak. Ez csak egy példa volt, lehetséges, hogy ez így borzalmas lenne, csak azt akartam szemléltetni, hogy bármit be lehetne állítani.
- Lehetne a játékban egy igazi Achievement felület is, ahova mindenféle őrült achievementet ki lehetne találni, még a custom game módból is lehetne achievementeket szerezni, vagy a kaland módokból. Ez is egy olyan dolog lenne, amire a játékosok törekednének és sokkal inkább a játékban maradnának.
- Nekem továbbra is nagy vágyam az API-k bevezetése, hogy minden játékosnak láthassuk az összes statisztikáját, az achievementjeit és a kártya gyűjteményét. Ezeket ki tudnák használni a weboldalak, illetve különböző appokat, mobil appokat is lehetne hozzájuk írni.
- A kaland módok szerintem nagyon jók voltak, mert további kihívást, elfoglaltságot adtak. Sajnos már kaland módok se lesznek, de szerencsére lesznek bizonyos kalandok már a következő kiegészítőhöz is.
- Jöhetnének még egyéb mechanizmusok is, bár ilyen szempontból úgy gondolom az Un'Goro volt a legjobb kiegészítő a Legendary spellekkel és az adaptálódással.
- Új játékmódnak pedig például a 2v2-t lehetne elképzelni, illetve a folyamatos tartalom érdekében jöhetnének havonta új kártyák. Ez persze a versenyeken problémákat jelenthetne, de lehetne erre is egy opció a tournament módban, hogy a legutóbbi egy vagy két szett kártyáit kizárják. A World of Warcraft aréna tournamentjénél is előfordult már, hogy időközben jött egy nagyobb patch, de az aréna tournamentet még a patch előtti balance-al játszották le.
- Lehetne több alternatív hős, amelyeket például achievementekkel lehetne feloldani, új hátlapok, amelyek nagyon nehéz achievementekért járnának (például új kalandokban heroic teljesítése legendary-k használata nélkül), érkezhetnének gyakrabban új harcterek is, akár a harctér közepét is megváltoztathanák (sötét harctér), lehetnének a Brawlokon kívül szezonális események is, illetve akár ott a lehetőség egy új kaszt bevezetésére is.
Az Overwatch pedig egy sokkal újabb játék, mint a Hearthstone és mégis mennyi mindent megvalósítottak már. Lehet játszani 1v1, 3v3, 6v6-ban is, vannak részletes statisztikák, létre lehet hozni custom game-eket, ahol a hősök sebzésétől kezdve a gyógyításon át a gravitációig minden beállítható és egy hónapon belül érkezik a "highlight-ok mentése" opció is.
A Journey to Un'Goro talán a legjobb kiegészítő volt egyébként, de az a helyzet, hogy ez nem elég. Minden hónapban kell valami új, mint például az Overwatch esetén. Az Overwatch-ban nemcsak annyi történik, hogy érkezik egy új hős, hanem mellé változnak a régiek, új skinek, sprék, achievementek, térképek, szezonális események érkeznek. A Hearthstone-ba is akár fele annyi új lap is elegendő lenne, de mellé legyenek alternatív hősök, extra hátlapok, achievementek, kis kalandok, amelyekért a játékosok küzdhetnek és amiért többet játszanak.
Tehát rengeteg lehetőség rejlik a Hearthstone-ban. Reméljük, hogy a jövő Hearthstone-ja nemcsak négy havonta érkező új kiegészítőkből fog állni, hanem egyéb, izgalmas új tartalmak is érkeznek majd.
Idén év elején volt egy ehhez hasonló cikkünk, amit itt olvashattok:
A címben feltett kérdésre válaszolva, pedig igen, csökken a népszerűség.
Várom mindenkinek a véleményét a hozzászólásokban.