HírekDruid Midrange pakli a metát köv...

Druid Midrange pakli a metát követve

Borovi Bence | 2014.02.20 22:05
4712

Michael "Shoctologist" Martin írta az eredeti cikket BlizzPro-n, aki egy Magic:the Gathering játékos volt. Ebben a szezonban már 5-ös rangon járt az első héten, nagyon minimális játékkal (közben dolgozik és családja is van) és biztosan eléri a legendary rangot még a szezonban.

midrange paklik általában a leghatékonyabb lapokat tartalmazzák, amelyek az értékükért nagyon hasznosak (ilyen például a Chillwind Yeti) és az ellenfélnek valószínűleg legalább két lapra lesz szüksége, hogy eltávolítsa a midrange deck-et használó játékos lényét.

Az aggro deck-ek célja, hogy az ellenfelet minél gyorsabban, ha lehet még a korai játékban megöljék. Ezek általánosságban alacsony manaigényű lapokat tartalmaznak (pl. murloc deck) és a hőst célozzák a lehető leggyorsabb győzelem elérése érdekében.

control deck-ek célja a harctér irányítása. Ezen paklik használóinak létfontosságú, hogy sok kártya legyen a kezükben, ezért általában használnak Northshire Cleric-et, Arcane Intellect-et vagy ehhez hasonló lapokat. Az is lényeges, hogy az ellenfél ne támadhasson, ezért a játék elején és közepén fagyasztó, sebző képességeket (pl.: Frost Nova, Holy Nova) használnak, a játék végén pedig erőteljes és drága lapokkal válaszolnak (pl.: Pyroblast vagy Cenarius) az ellenfél általában kevésbé hatásos lényei ellen. A pakliban fontos szerepet töltenek be a taunt-os lapok is, illetve a hős hero power-je (képessége).

A control és a midrange paklikkal a játékosok nem sietnek, - az aggro deck-ekkel ellenben - ezek általában hosszan tartó meccsek, mert drágább, de hatékony lényeket használnak. Egy aggro deck az esetek többségében legyőzi a control deck-et, mert a játék kezdeti szakaszában, ahol az aggro nagyon erős, a control-t játszó játékos nem tud mit lépni az ellenfél lényei ellen. A Midrange deck-ek általában minden játékrészben hasznosak, ezért hatásos az aggro deck-ekkel szemben, hiszen már a játék elején tud reagálni az agresszív lényekre, de gyengébb a control deck-ek ellen, mert nem tudja elég gyorsan megölni az ellenfelét.

Beszéljünk a Druid midrange-ről

A Druid midrange valahol az aggro és a control deck-ek között helyezkedik el; egy klasszikus midrange pakli, mely mindig képes a meccsen szükséges szerep betöltésére. A kártyák ebben a pakliban többféleképpen használhatóak és a Druidok egy pillanat alatt válthatnak a control szerepből az agresszív szerepre a Druid of the Claw és ehhez hasonló lapokkal. Azonban nehéz megmondanom, hogy más Druiddal szemben melyiket kellene választanod, ugyanis nem tudhatod, hogy kezükbe van-e a Force of Nature + Savage Roar vagy bármi ehhez hasonló kártya (Druid of the Claw és Swipe azonnal 8 sebzés).

Ezért a legnehezebb egy másik Druid ellen játszani, habár elképesztő rugalmasságuk miatt az egyik legnehezebben játszható kaszt is, nem egy játékost láttam már, aki rosszul választotta meg a lapjait. Míg alacsony szinteken sokat fogsz nyerni a jó kártyák miatt, amint 10-es rang alá érsz legfőképpen a döntéseiden fognak múlni a győzelmeid.

Először is megmutatom a Druid paklimat, majd elmondom, hogy miért is szeretem ezeket a lapokat.

Nézzétek meg a lapjaimat, amelyet a Druid meta szerint készítettem (bár azóta a meta egy picit módosult, ezért előfordulhat, hogy nekem is változtatnom kell egy kissé):

LINK A PAKLIHOZ

Kaszt: Druid

Kártyák sorban a legolcsóbbtól a legdrágábbig

Semleges (14)

  • [Bloodmage Thalnos] x1
  • [Big Game Hunter] x1
  • [Earthen Ring Farseer] x2
  • [Harvest Golem] x2
  • [Chillwind Yeti] x1
  • [Azure Drake] x2
  • [Faceless Manipulator] x1
  • [Cairne Bloodhoof] x1
  • [Sunwalker] x1
  • [The Black Knight] x1
  • [Ragnaros the Firelord] x1

Druid (16)

  • [Innervate] x2
  • [Claw] x2
  • [Wrath] x2
  • [Keeper of the Grove] x2
  • [Swipe] x2
  • [Druid of the Claw] x2
  • [Starfall] x2
  • [Ancient of Lore] x2

Manapság különböző Druid paklikat is használnak, az egyikben a Sunfury Protector/[Ancient Wathcer]-t alkalmazzák, a másikban ezt az összeállítást elkerülik, helyette inkább a legjobb értékű Druid lapokat válogatják össze. Az Ancient Watcher nélküli változatok is használhatják a Force of Nature kombót, - amire korábban már utaltam - további sebzésért. (csak az a két kártya önmagában 14-et sebez, ha nincsenek taunt-os lények a harctéren)

Én nem használom azokat a paklikat, melyek a fent említett Ancient Watcher-t tartalmazzák, mert a legjobb rangok metájában sokkal népszerűbbek a control és midrange paklik, mint az aggro deck-ek. Nem azt mondom, hogy aggro-t senki nem használ a legjobb játékosok közül, csak azt, hogy több midrange-et és control-t láttam, mint alacsonyabb szinteken. Ezért módosítottam egy picit a paklin.

Valószínűleg többen már láttátok ennek a paklinak a főbb lapjait, de most újra elmondom az alapvető játékmenetet utána pedig beszélek az egyéni választásaimról.

Korai játék (1-3 kör)

A Druidok nagyszerűen tudják irányítani a játékot, már az elején olyan lapokkal, mint például a Wrath, Claw, Innervate és a  Druid képessége a (Shapeshift). Persze megeshet, hogy az ellenfél eléd kerül (pl. murloc-ok), de ez nagyon ritkán fordulhat elő, általában a Warrior-ok és Warlock-ok ellen, mert ők tudnak egyformán aggro és control deck-et is játszani és ezért előfordulhat, hogy rossz lapokat választasz a játék elején. Az esetek többségében azonban ezekkel a képességekkel a korai játékban uralni tudod a harcteret és 30 élettel jutsz el a midgame-ig, ha ezt sikerül aggro paklik ellen is elérned, akkor valószínűleg már nyertél is, hiszen a te midgame-d egyértelműen jobb, mint az övéké.

Az Innervate megérdemel egy külön bejegyzést. Ez tipikusan egy olyan lap, ami miatt frusztráló lehet Druidok ellen játszani. Például első körben ki lehet játszani coin-nal egy Chillwind Yeti-t, vagy egy Harvest Golem-et a coin nélkül, ezután a harctér kontrollálása már garantált, amíg 4 manánál kisebb lapokat rak le az ellenfél. Továbbá Innervate-el Ragnaros már 6 manával letehető, vagy az Ancient of Lore, ha nincsen épp kéznél Ragnaros. Innervate...nevetségesen erős, de tényleg.

Midgame (4-7 kör)

A midgame az a rész, ahol igazán hasznát veheted ennek a paklinak. A Chillwind Yeti lehet, hogy hülyén néz ki, elvégre még egy extra képessége sincs, de az áráért uralja a harcteret pár körön át. Azure Drake és Druid of the Claw is többet ér, mint egy lap, hiszen az ellenfél kifogy a lapjaiból mire sikerül eltávolítania. Amennyiben egy picit lemaradtunk volna, akkor a Swipe-al és a Starfall-al nemcsak vissza lehet jönni a meccsbe, de általában még az ellenfélnél jobb helyzetbe is kerülhetünk. A Starfall és a Bloodmage Thalnos együtt nagyon hatásos a sámánok ellen, mivel a legtöbb lapjuknak kevés az élete (totemek, feral spirit). A Keeper of the Grove egy nagyszerű kártya aggro és control deck-ek ellen is, erre még később vissza is fogok térni egy külön bekezdésben.

Késői játék (8+ körök)

Mikor elérjük a nyolcadik kört, egy olyan kártyát játszhatunk ki, ami szerintem kulcsfontosságú a Druidoknak. Mindegy, hogy mi található az ellenfél oldalán, mert amint letesszük az Ancient of Lore-t, mindent megsemmisít, amin eddig az ellenfél dolgozott, akármilyen kaszt ellen játszunk. Az Ancient of Lore nélkül nem is játszanék a Druid-dal, ez egyértelmű.

Néhányan lehet, hogy nem értenek egyet a következő döntésemmel, de sok tesztelés után a Sunwalker-t választottam és nem is tűnik rossznak. A Sunwalker helyén a második Chillwind Yeti-m volt, de egy picit több aggro deck-el találkoztam, mint szoktam az elmúlt napokban és a Sen'jin Shieldmasta elképesztően rossznak bizonyult. Ezért egy olyan lapot kellett keresnem, ami elég kemény az aggro deck-ekkel szemben is, ezért végül a Sunwalker-nél kötöttem ki.

Specifikus kártyák és az indokaim

Néhány kártya választásom nem szokványos, mint például a Big Game Hunter, a Chillwind Yeti, a Sunwalker, a [The Black Knight] és az Earthen Ring Farseer. Az érveimet a Sunwalker mellett már elmondtam, de egy picit többet szeretnék beszélni a többi választásommal kapcsolatban. Alapjában véve, ha nem aggro-t játszol, akkor mindenképp legalább egy Big Game Hunter-nek kell lennie a paklidban. Igen tudom, ez tényleg nem a legjobb az aggro deck-ekkel szemben, de majd megköszönöd, amikor szerencséd lesz Ragnaros vagy az egyik Giant ellen. Úgy tűnik, hogy mindenki Ancient Watcher paklit vagy Giant control-t játszik, ezért a Black Knight valószínűleg most van a csúcson a használhatóságát tekintve. 

A Chillwind Yeti jelenleg rendben van, a többi Druid is széles körben használja, ezzel a választással nem lehet gond. A legfőbb eltávolító képességeink a Swipe és a Druid of the Claw segítenek minket, hogy az ellenség előtt járjunk a midgame-ben, viszont aminek négynél több élete van, attól már nehéz lesz megszabadulni. Ezért láthatsz a Warlock aggro deck-ekben is Chillwind Yeti-t mostanság. Most csak 1 yeti-vel játszok, mert túl agresszív stratégiákat láttam - fentebb említettem - , de ha a meccsek megkövetelik, akkor természetesen visszateszem a másikat is. A Yeti ugyan nem egy szépség, de egy erős, szorgalmas lény, mely teljesíti a feladatot, amivel megbízták.

Az Earthing Ring Farseer-t használom az aggro deck-ek ellen, a Healing Touch helyett. A Magic-ben azt mondtam, hogy az "ad x életet" lapoknak nincs értelmük, mert nem segítenek a harctéren és ez tulajdonképp a Hearthstone-ban is elmondható. Nem lett se több kártyád és nem is jutottál semmire a harctéren. Csak egyszerűen egy picit távolabb állsz a haláltól, ami néha ugyan hasznos lehet, de ha midrange és control deck-ekbe futsz, akkor egy ilyen kártya csak hátráltat az előre jutásban.

Vegyük csak példának a Warlock-okat, akiknek a "legelrontottabb képességük" van a játékban, a (Life Tap). Elképesztően jó, elképesztően... El se hittem, amikor először megláttam, hogy egy kasztnak ilyen képességet adhatnak, hogy egy kevés életért cserébe mindig lap előnyben játszhassanak. Éppen ezért a Healing Touch nagyon rossz lap, a Life Tap tökéletes ellentéte. Kártyát veszítesz el, hogy egy kis életet kapj.

Arch Druid Liliandra

Hogyan játsszuk a Keeper of the Grove-ot

Ahogy ígértem, beszéljünk a Keeper of the Grove-ról, véleményem szerint ez az a lap, ami a legtöbb tudást és ügyességet igényli az egész pakliban. Nagyon sok embert láttam, akik rosszul használták ezt a lapot és a végén emiatt vesztettek. Az alapvető szabály az, ha egy "sebezz 2-t" képességet nem aggro deck ellen használsz, akkor rosszul csinálod. (Hacsak nem Ragnaros-t ölöd meg vele, vagy az ellenfelednek csak 2 élete maradt, de a Keeper of the Grove sokkal jobb, mint csak 2 sebzés.)

Ez az egyetlen silence-d a paklidban a midrange/control deck-ek ellen, ezzel tulajdonképp "megölhetsz " egy Baine Bloodhoof-ot, ha silence-eled Cairne-t; szóval 2 sebzéssel megöltél egy 4/5-ös lényt. Ha agresszívan játszunk, silence-elni egy Druid of the Claw-t sokkal többet ér, mint csak a két sebzés, hiszen nem lesz többet Taunt az adott lapon és a hős támadhatóvá válik. A Keeper-eket mindig a paklim ászainak tartom, mert ezzel az ellenfél összes eddigi munkáját megállíthatom, amit a Twilight Drake-be vagy a Molten Giant-be fektetett.

Láttam embereket, akik akkor használják a Keeper-t, amikor van manájuk, de nincs más, amit használhatnának, ezért sebeznek rám kettőt. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy ez mennyire rossz! Türelem!

A midrange és a control paklik egy maraton hosszúságúak, itt nem kell sietni. Nem kell minden körben az összes manát elhasználni, ez nem egy aggro deck. Tartsd meg a Keeper-eket és később még megmentenek téged, ezt ígérem.

(Természetesen ha aggro ellen játszol, akkor hamar használd őket, hogy megöld a lényeit.)

Druid midrange legyőzése

Ha le akarod győzni a Druid midrange pakliját, azt javaslom, hogy amennyire csak lehet control paklit készíts. A Druidok néha le tudják ugyan győzni a Warlock Giant paklikat, vagy a Warrior control paklikat, de ez nem jellemző. Az összes legendary közül Ysera a legjobb kártya egy Druid ellen, ha még játékban vagy amikor lerakod (vagyis nem halsz meg a következő körben), akkor egy Druidnak bizony nagy problémái lehetnek, egyszer így kaptam ki egy Warrior control paklitől.

A midrange paklik a legtöbb esetben hatásosak az aggro ellen, de gyengék egy control deck ellen. Viszont a control általában az aggro ellen nem elég "gyors". (Aggro > Control > Midrange > Aggro)

Tökéletes pakli nem létezik, minden paklinak vannak gyengéi és néha a szerencsére is szükséged van, de ha egy tapasztalt és ügyes játékos vagy, ezzel a paklival Neked is lehetséges a legenda rang elérése! Sok Sikert! :)

Malfurion Stormrage

Forrás: BlizzPro

Vissza a főoldalra!

druid pakli

További híreink