Elindult az e-sport fogadás a Szerencsejáték Zrt. kínálatában - Hearthstone-ra is lehet fogadni
2020. augusztus 2-án a Szerencsejáték Zrt.-nél kezdetét vette az e-sport fogadás. 14 játékra lehet fogadni köztük Hearthstone-ra is.
Az e-sport az egyik legjobban növekvő iparág jelenleg a világon, ezért nem csoda, hogy az e-sporttal kapcsolatos fogadások is hatalmas népszerűségnek örvendenek. A Szerencsejáték Zrt.-nél több, mint két éve tervezték már, hogy e-sportra is lehessen fogadni, de az igazi lökést a koronavírus adta meg, hiszen sok sportesemény elmaradt, miközben az e-sport versenyek folyamatosan zajlanak.
Az e-sportok ugyanolyan elemeket tartalmaznak, mint bármelyik hagyományos sport - értelmezhető benne pl. a játékrész eredmény, végeredmény, egyéni teljesítmény -, ezért teljes egészében érvényesek a klasszikus sportfogadás szabályai ezen a területen is.
A következő játékok érhetőek el:
- Kártyajáték: Hearthstone
- FPS: Overwatch, Counter Strike: Global Offensive, Call of Duty, Rainbow 6: Siege
- MOBA: Dota 2, League of Legends, Arena of Valor, King of Glory
- RTS: Starcraft II
- Egyéb: Rocket League
- Szimulátor: FIFA20 (futball), NBA 2K (kosárlabda), NHL 2K (jégkorong)
Fogadjatok a Szerencsejáték online felületén ide kattintva!
E-sport adatok:
- Az e-sport fogadási forgalomnak nagyjából a 85-90%-át teszi ki a League of Legends (LoL - 38%), a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO - 29%), és a Dota 2 (18%).
- A világon 2,7 milliárdan érintettek az e-sportokban, az aktív e-sport rajongók száma pedig 222,9 millió fő.
- Magyarországon 3,8 millióan játszanak videójátékokkal (a felnőtt lakosság 61%-a), ebből 540 ezren vannak, akik az e-sport közösségbe tartoznak, vagyis e-sport játékokkal játszanak, vagy versenyzők, vagy részt vettek már offline versenyen az országban.
- 2019-ben még csak 430 milióan követték figyelemmel az e-sport versenyeket, de ez a szám 2020-ban már 600 millióra nőtt!
„Az e-sport fogadási kínálat bevezetése egy fontos mérföldkő a Szerencsejáték Zrt. hosszú távú üzleti stratégiájában. Folyamatosan vizsgáljuk a legújabb trendeknek megfelelő termékek fejlesztését fogadási kínálatunk szélesítésére a játékélmény növelése érdekében. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a nemzeti lottótársaság működésének alapját a felelős játékszervezés képezi, amely túlmutat a törvény által előírt kötelezettségen, cégünk működésének iránytűje. Az új termék bevezetésnél is nagy hangsúlyt fektettünk felelős játékszervezési eszközrendszerünkre, reklámetikai kódexünkre” – emelte ki dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.
Az e-sport fogadás ma már a globális fogadási piac egyik legnépszerűbb és legdinamikusabban bővülő szegmense. A Covid-19 járvány alatti időszakban az élő sportesemények kínálatának beszűkülésével egyidőben nemzetközi felmérések alapján többtízszeresére nőtt az e-sport fogadás forgalma az első 6 hétben a legnagyobb nemzetközi sportfogadási oldalakon. A vírusidőszak a hagyományos e-sportok népszerűségét kiteljesítette, és a szimulátor típusú játékok előre nem várt robbanásszerű térnyerése következett be. Az e-sport fogadás bevezetése a Szerencsejáték Zrt. kínálatába egy koronavírushoz hasonló, váratlan helyzetben azonnal legális, vonzó és modern alternatívát kínál a hazai fogadók számára.
Forrás: eNET, Esport1, Esportmilla, Szerencsejáték