Hearthstone Patch 23.4.3: Kártya nerfek, BG és Mercenaries változások
Egy új patch érkezett a játékba, amiben egyszerre tizenhárom lapot nerfeltek, de komoly változások érkeztek a Battlegrounds játékmódba is.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Kártya változások
Fejlesztői megjegyzés: Sok nagy Standard változás érkezik ebben a patch-ben (és egy a Wild-hoz is!), melyekkel néhány különböző célt szeretnénk elérni. Először is csökkenteni akarjuk a legerősebb paklik erőszintjét a jelenlegi metában - főként a Fel Demon Huntert és Control Warriort . Nagyjából a változások fele a kiegyensúlyozás miatt született meg és a pakli nyerési arányát célozza.
Míg a többi változás inkább csak a játék élmény javítására szolgál. Ezek a lapok nem voltak feltétlenül nagyon erősek, de idegesítő lehetett játszani ellenük.
A következő kártyák lettek nerfelve:
- Régi: 5-öt sebez az összes lénynek. 1-gyel kevesebbe kerül annyiszor, ahány Armorod van. → Új: 4-et sebez az összes lénynek. 1-gyel kevesebbe kerül annyiszor, ahány Armorod van.
- Régi: Battlecry: 5-öt sebez. Kapsz 8 Armort. → Új: Battlecry: 5-öt sebez. Kapsz 5 Armort.
Nellie's Pirate Ship (Nellie, the Great Thresher idézi meg)
- Régi: Taunt. Deathrattle: Nellie kalóz legénységét adja a kezedhez. Azok 1-be kerülnek. → Új: Taunt. Deathrattle: Nellie kalóz legénységét adja a kezedhez. Azok 1-gyel kevesebbe kerülnek.
- Régi: [3-ba kerül] → Új: [4-be kerül]
Fejlesztői megjegyzés: Mind a Charge Warrior és a Control Warrior is túlságosan erőteljesen teljesített a ranglétrán, illetve egyre magasabb és magasabb nyerési arányokat értek el, minél magasabbra jutottak a ranglétrán. Ezekben a paklikban sok közös kulcsfontosságú kártya is megtalálható és ezek a változások azt a célt szolgálják, hogy ezeknek a pakli típusoknak a nyerési arányuk csökkenjen. Nem akarjuk, illetve nem is várjuk el, hogy a változások után ezek a paklik teljesen eltűnjenek, de reméljük, hogy az igazán frusztráló lépéseik (például az, hogy Nellie 1 Manás Mr. Smite-ot gyárt) eltűnnek, vagy legyengülnek.
- Régi: [6-ba kerül] 6 Támadás, 6 Élet. Battlecry: Átalakul egy 6/6-os masolatává egy a paklidban lévő Demonnak. → Új: [7-be kerül] 7 Támadás, 7 Élet. Battlecry: Átalakul egy 7/7-es masolatává egy a paklidban lévő Demonnak.
- Régi: 2 Támadás, 2 Élet → Új: 2 Támadás, 1 Élet
Fejlesztői megjegyzés: A Demon Hunter volt a másik kiugróan magas nyerési aránnyal rendelkező kaszt a miniszett megjelenése óta. Habár örülünk az új és fejlesztett Xhilag sikerének, de annak már kevésbé, hogy Caria arra lett használva, hogy kicsaljon egy másolatot Xhilagból idő előtt.
- Régi: 4 Támadás, 5 Élet → Új: 3 Támadás, 5 Élet
Fejlesztői megjegyzés: A Rogue az egyik legtöbbet játszott kaszt a Standardben és nem éreztük volna helyénvalónak, hogy más népszerű kasztokat nerfelünk, miközben a Rogue-tól még egy kicsit sem veszünk el. A Wildpaw Gnoll egy igazán trükkös kártya volt számunkra, de optimisták vagyunk, hogy ezzel a változással a kártya és a kaszt is a megfelelő helyre kerül.
- Régi: [7-be kerül] → Új: [8-ba kerül]
Fejlesztői megjegyzés: Örülünk annak, hogy a hős kártyák jól teljesítenek a játék végén, de úgy éreztük, hogy Cariel egy körrel hamarabb jelenik meg, mint kellene. A Paladin egyébként kifejezetten egészséges helyen áll a jelenlegi metában és a többi változással úgy gondoljuk, hogy ez így is fog maradni.
- Régi: [4-be kerül] 2 Támadás, 5 Élet → Új: [5-be kerül] 2 Támadás, 6 Élet
Fejlesztői megjegyzés: A Spitelash Siren egy szórakoztató és érdekes kártya a Naga Mage paklik számára, de úgy éreztük, hogy úgy tudja befejezni a meccseket, hogy nem hagy lehetőséget a válaszlépésre. Reméljük azzal, hogy egy körrel később láthatjuk ezt a kártyát több idő lesz reagálni rá.
- Régi: [1-be kerül] → Új: [2-be kerül]
Fejlesztői megjegyzés: A Druid nem egy domináns kaszt a miniszett megjelenése óta, de így is frusztráló lehet veszíteni vele szemben. Úgy éreztük, hogy az Earthen Scales túl sokat tett ahhoz képest, hogy ez egy 1 Manás kártya és azzal, hogy 1-gyel megnöveljük a Manaköltségét kissé könnyebben támadható lesz a kaszt a meccs középső szakaszában.
- Régi: Kapsz 2 Manakristályt erre a körre. Overload: (2). → Új: Felfrissíti 2 Manakristályodat. Overload: (2).
Fejlesztői megjegyzés: Ahogyan követtük a játékmenetet a miniszett megjelenése után, a Wild élménye aggodalomra adott okot, különösen a Big Shaman paklik esetében. Ezek a paklik néha hatalmas fenyegetéseket okozhatnak nagyon korán, emiatt a meccsek olyan érzést keltenek, mintha nem is lennének meccsek. Gyorsan felfedeztük, hogy a Lightning Bloom okozta a legtöbb problémát mind rövid, mind hosszú távon, ezért agresszív változást hajtottunk végre.
- Régi: [6-ba kerül] → Új: [7-be kerül]
Fejlesztői megjegyzés: Mr. Smite egy erőteljes kártya a játék végére, akinek nem kell olyan erőteljesnek lennie. A változásnak köszönhetően kissé tolerálhatóbb lesz a játék középső szakaszában, és bizonyos kombókat is lelassít ez a változás.
- Régi: 5 Támadás, 4 Élet → Új: 4 Támadás, 3 Élet
Fejlesztői megjegyzés: Általánosságban elégedettek vagyunk azzal a játékmenettel, amit a School Teacher biztosít, egy prémium Battlecry effekthez nem kellenek prémium értékekek. Azt gondoljuk, hogy ez a kárty továbbra is sok meccsen szerepelni fog, de remélhetőleg nem lesz ott mindenhol, mint most.
Minden kraftolható kártya két héten át teljes kraftolási áron törhető be a patch megjelenésétől számítva ( A Core szettben lévő kártyák, illetve a School Teacher Golden változatai (Sunken City jutalom térképen szerezhető meg) nem kraftolhatóak)
Battlegrounds változások
Hero Power változások
Onyxia Broodmother – Broodmother
- Régi: Avenge (4): Megidéz egy 2/1-es Whelp-et. Az azonnal támad. → Új: Avenge (4): Megidéz egy 3/1-es Whelp-et. Az azonnal támad.
Ozumat – Tentacular
- Régi: Passzív. Harc kezdetén: Megidéz egy 2/2-es Tentacle-t Taunt-tal. (Fejlődik miután eladsz egy lényt!) → Új: Passzív. Harc kezdetén: Megidéz egy 2/2-es Tentacle-t Taunt-tal. (+1/+1-et kap miután eladsz egy lényt!)
Fejlesztői megjegyzés: A funkcionalitás nem változik, csak egyértelműbb lett a leírás.
Pyramad — Brick by Brick
- Régi: [1-be kerül] Egy véletlenszerűen kiválasztott lényednek +4 Életet ad. → Új: [0-ba kerül] Egy lénynek +2 Életet ad. (+1 Életet kap minden egyes körben, amikor nem használod ezt!)
Tamsin Roame — Fragrant Phylactery
- Régi: Harc kezdetén: Elpusztítja a legalacsonyabb Életű lényt. Annak értékeit négy lényednek adja. → Új: Harc kezdetén: Elpusztítja a legalacsonyabb Életű lényt. Annak értékeit öt lényednek adja.
Armor Tier változások
A következő hősök több Armorral rendelkeznek, így más Armor Tierbe kerültek:
- Al'Akir, Ambassador Faelin, Galakrond, Malygos, és Vol'jin mostantól az Armor Tier 2-be került.
- C'Thun mostantól az Armor Tier 3-ba került.
- Bru'kan, Edwin VanCleef, Fungalmancer Flurgl, és Queen Azshara mostantól az Armor Tier 5-be került.
- Deathwing, Elise Starseeker, Illidan Stormrage, Lord Jaraxxus, és Tess Greymane mostantól az Armor Tier 6-ba került.
- Aranna Starseeker, Cariel Roame, King Mukla, Overlord Saurfang, Rakanishu, The Curator, és a The Rat King mostantól az Armor Tier 7-be került.
A következő hősök kevesebb Armorral rendelkeznek, így más Armor Tierbe kerültek:
- Alexstrasza, Death Speaker Blackthorn, Ini Stormcoil, Maiev Shadowsong, Patches the Pirate, Shudderwock, The Lich King, Trade Prince Gallywix, és Xyrella mostantól az Armor Tier 1-be került.
- Reno Jackson mostantól az Armor Tier 2-be került.
- Dinotamer Brann mostantól az Armor Tier 3-ba került.
Lény fejlesztések
Bubblette
- Régi: 2 Támadás, 5 Élet → Új: 5 Támadás, 4 Élet
Tarecgosa
- Régi: Tavern Tier 4 → Új: Tavern Tier 3
Coldlight Seer
- Régi: Tavern Tier 4 → Új: Tavern Tier 3
Shoal Commander
- Régi: 1 Támadás, 2 Élet → Új: 2 Támadás, 2 Élet
Waverider
- Régi: Spellcraft: Egy lénynek +1/+1-et és Windfury-t ad a következő körig. → Új: Spellcraft: Egy lénynek +2/+2-t és Windfury-t ad a következő körig.
Critter Wrangler
- Régi: 5 Támadás, 6 Élet. Miután elhasználsz egy Spellcraft spellt egy lényenk, +2/+1-et ad neki. → Új: 5 Támadás, 7 Élet. Miután elhasználsz egy Spellcraft spellt egy lényenk, +2/+2-t ad neki.
Corrupted Myrmidon
- Régi: 2 Támadás, 2 Élet → Új: 3 Támadás, 3 Élet
Tidemistress Athissa
- Régi: 7 Támadás, 3 Élet → Új: 7 Támadás, 8 Élet
Mercenaries változások
Alexstrasza:
- Dragonqueen's Gambit
- Régi: Cooldown 2 → Új: Cooldown 1
The Lich King
- Death Coil
- Régi: Cooldown 1 → Új: Cooldown 0
Yu'Lon:
- Jadeflame Buffet
- Régi: Cooldown 1 → Új: Cooldown 0
Tidemistress Athissa:
- Wave Crush
- Régi: Speed 7 → Új: Speed 6
- Riptide:
- Régi: Cooldown 1 → Új: Cooldown: 0
Rexxar:
- Régi: 11/72 Maximum értékek → Új: 11/82 Maximum értékek
Xuen, the White Tiger
- Equalizing Strike
- Régi: Speed 7 → Új: Speed 5
Captain Hooktusk
- Cutthroat Negotiation
- Régi: Speed 7 → Új: Speed 2
Uther
- Blessing of Protection
- Régi: Speed 3 → Új: Speed 1
Hibajavítások és játékfejlesztések
- Zarjirának az Upstart Acolyte felszerelésének a Freeze effektje többé nem fog aktiválódni, ha az ellenfél teljes harctere le van fagyasztva. Ez egy ideiglenes megoldás, amíg a következőre nem sikerül frissíteni a képességet: “Az első alkalommal, amikor az egyik karaktered lefagy minden egyes körben, akkor lefagyaszt egy véletlenszerűen kiválasztott ellenséget.”
- Ki lett javítva egy hiba, amitől Renonak a Treasure Inspector felszerelésének időnként nem volt képessége.
- További lokalizációs problémák javítása a különböző nyelvekben.
Forrás: PlayHearthstone