Ismerjétek meg C'Thun történetét
"A szíved szét fog robbani." - C'Thun az őrület és a káosz Old God-ja, az egyike azon négy ősi és erőteljes lénynek, melyek egykor Azeroth-ot uralták.
Megszámlálhatatlan évezreddel ezelőtt az Old God-ok - köztük C'Thun is - Azeroth-ra érkeztek. Felépítették az Old God-ok sötét civilizációját, amit Black Empire-ként, azaz Fekete Birodalomként ismerünk. Legfőbb vezetője a legerősebb Old God, Y'Shaarj volt, de fontos vezetői szerepet töltött be C'Thun, N'Zoth és Yogg-Saron is. Előttük Azeroth egyetlen lakói az Elementál Urak voltak (Al'Akir, Neptulon, Ragnaros és Therazane) és még össze is fogtak a közös ellenség ellen, de az Old God-ok végtelen n'raqi és aqiri seregeivel szemben esélytelen voltak és rabszolgákká váltak.
Egy napon azonban megérkeztek a Titánok, akik megfogadták, hogy megtisztítják Azeroth-ot az Old God-októl. Sikerrel is jártak, de Y'Sharrj megölése katasztrófális hatású volt a bolygón, ezért a többi Old god-ot inkább bebörtönözték, C'Thun börtöne Ahn'Qirajban volt.
Újabb évezrdeken át az Old God-ok be voltak börtönözve Azeroth-on és mély álomban pihentek. Azonban a Dark Portal nyitása előtt megközelítőleg 16 000 évvel a troll faj véletlenül felébresztette a rovarszerű aqir fajt, akik elmenekültek a Fekete Birodalom pusztulásakor. Az aqirok Kith'ix vezetésével háborút indítottak a trollok ellen, azonban a trollok vissza tudták szorítani őket a világ sarkaiba. Az egyik aqir csapat a világ délnyugati sarkába, Ahn'Qirajba vonult vissza, ahol legyőzték a védelmezőket és a rabszolgáikká tették őket, de a trollok így is sikeresen Ahn'Qiraj erődjén belül tudták tartani a rovarokat. Az aqir ezért az erőd falain belül maradt évezredeken át, ahol idővel C'Thun befolyásától átalakultak egy új fajjá, a qiraji-vá.
Több tízezer évvel később a night elfek véletlenül (igen, itt mindenki, mindenkit teljesen véletlenül felébreszt) felébresztették az alvó qiraji-t, amint beléptek Ahn'Qiraj-ba. C'Thun börtönéből irányította a rovarokat, amelyek hamarosan ellepték Silithus-t és ezzel kezdetét vette az "Áradó homok háborúja". A night elfek seregét Fandral Staghelm vezette, akiknek egészen Un'Goro-ig kellett visszavonulniuk. Fandral a bronz sárkányok segítségét kérte, akik Un'Goro mellett, Tanaris sivatagában találhatóak, a Caverns of Time-ban, (hiszen ők az időt tudják manipulálni) akkoriban a vezetőjük Anachronos volt. Anachronos először hezitált, de amint a qirjai őket is megtámadta, csatlakoztak a háborúba, de még ez sem volt elég. Ezért Anachronos segítségül hívta a zöld, a piros és a kék sárkányokat is. Arygos, a kék sárkányok vezetője felfedezett valami mást is a qiraji mögött, valami különös, hatalmas erőt, a qiraji mesterét, ezért nagyon gyorsan kellett cselekedniük. Felépítették a Szkarabeusz Falat, ami egy áthatolhatatlan mágikus védelemmel ellátott fal volt. C'Thun terve elbukott, a háború véget ért.
Feltámadása
Évszázadokkal később Ahn'Qiraj kapui megnyíltak (ez már a World of Warcraft 1.9-es patch-ének a története) és a qiraji ismét fenyegetést jelentett. Az Old God előre látta a sárkányok érkezését, ezért egy olyan varázslatot hozott létre, amitől az irányítása alá kerülnének, amennyiben a közelébe mennek. Sárkányokat várt, de halandó kalandorokat kapott. Ezek a halandók pedig halált megvető bátorsággal törtek be Ahn'Qiraj-ba, ahol egészen C'Thun terméig hatoltak és megtették azt, amit mindenki lehetetlennek gondolt és végeztek az Old God-dal. C'Thun nincs többé, a szemét pedig a vörös sárkányhoz, Caelestrasz-hoz vitték.
Idézetek C'thun-tól:
- A halál közel van...
- Már halott is vagy.
- A bátorságod cserben fog hagyni.
- A barátaid el fognak hagyni téged.
- El fogod árulni a barátaidat.
- Meg fogsz halni.
- Gyenge vagy.
- A szíved szét fog robbani.
Ez a "nagyon aranyos" kis Old God, C'Thun a Whispers of the Old Gods megjelenését követően a leggyakrabban látott Legendary lap volt az új szettből. Ez egyértelműen annak köszönhető, hogy a megjelenési héten, aki belépett a játékba és legalább egy meccset lejátszott a Standard formátumban, az ingyen megkaphatta ezt a legendary lapot. A képessége egészen erős, viszont ahhoz, hogy ki lehessen aknázni belőle az igazi értéket, ahhoz az egész paklit köré kell építeni. Az esetében szerencsére ez nem akkora probléma, mint a legtöbb egy lapra épülő pakli esetében. A hozzá kapcsolódó lapok mindegyike lény, így azokat a már meglévő varázslatokkal kiegészítve egy igen jól működő tempó, vagy kontrol játékra építkező paklit lehet építeni.
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!