Közelgő Hearthstone szabályváltozások - kártyák másolása, transzformálódás, Shadowboxer nerf, típus változások
Fontos játékmechanikai változások fognak érkezni a Hearthstone-ba a Boomsday Project kiegészítővel együtt.
Fontos tudni, hogy ezek a változások a 12.0-ás patch-el érkeznek, ami tartalmazza a Boomsday Project kiegészítőt is. Ez a patch várhatóan augusztus 2-án érkezik, de míg az új kiegészítő nem lesz elérhető egészen augusztus 7-éig, addig az itt olvasható változások azonnal érvénybe lépnek a patch érkezésekor.
A változásokról röviden:
- A Ghostly Charger többé nem lesz Beast.
- Ixlid, Fungal Lord többé nem lesz Elemental.
- A Shadowboxer többé csak akkor fog sebezni, ha egy lényt gyógyítanak (karakter gyógyításakor már nem).
- Ezért teljes áron betörhető lesz két hétig a Shadowboxer.
- A Shifter Zerus, a Molten Blade és a Shifting Scroll minden varázslatát el fogja veszíteni átalakulás esetén.
- Varázslat alatt a kártyákra tett dolgokat érttjük, mint például a Power Word: Shield +2 Élete, vagy például a Cold Blood növelő sebzése, Emperor Thaurissan által csökkentett mana, stb.). Minden, ami befolyásolja a lény Manáját/Életét/Támadását/Képességét (silence például).
- A Voodoo Doll átka eltávolításra kerül, ha a kiválasztott lény átalakul. Továbbá a vudu baba átka akkor is eltávolításra kerül, ha a vudu baba silence-et kap, vagy a kiválasztott lény kap silence-et.
- A lemásolt kártyák megtartják az összes varázslatot, amivel az eredeti kártya rendelkezett, kivéve, ha az eredeti kártya már a temetőben van.
- Tehát a lemásolt kártyák mostantól megtartják a varázslatokat, az átalakuló kártyák pedig nem!
Továbbá tervben van a Golemek és a Bogshaper módosítása is.
A Blizzard teljes cikke lefordításra került, ahol minden apró részletet elárulnak a változtatásokról, illetve arról is, hogy mik voltak/vannak még tervben. Aki kicsit is kiváncsi a változások okaira, az mindenképpen olvasson tovább, a nagyon durva rész pedig az Arcane Giant / Arcane Golem részen olvasható.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Dr. Boom nemcsak robbanásokat és káoszt hoz a Netherstorm-ba, hanem sok-sok szabályváltozást is a Hearthstone játékmenetében.
Még több lénytípus változás
Tömérdeknyi visszajelzést kaptunk a legutóbbi lénytípus változtatás után és, amint ezeket átnéztük, arra jöttünk rá, hogy további lényeket kell megváltoztatnunk. Íme a döntéseink a ti visszajelzéseitek teljes áttekintése alapján.
Úgy döntöttünk, hogy a spectral/undead/ghost/spirit verziójú állatok nem számítanak Beast-nek a Hearthstone-ban. Eléggé sok ilyen lap található a játékban, melyek többsége már most sem Beast és azok megváltoztatása komoly kiegyensúlyozási következményeket vonnának maguk után.
A Ghostly Charger egyértelműen egy ghost (szellem) a nevében és a képében is és a Beast típusa nem volt fontos egyik gyakran használt esetében sem. Ennek eredményeképpen el fogjuk távolítani a Beast címkét róla.
Egy ennél sokkal ritkább eset, amikor a spectral/undead/ghost/spirit változatát láthatjuk Dragonoknak, Murloc-oknak, Pirate-eknek és Elementáloknak, de ezekben az esetekben megmaradnak a típusaik, ezekből a kártyákból egyébként sincsen sok. Azt a kevést pedig a típusuk határozza meg, ilyen a Ghost Light Angler, a Cursed Castaway és a Bone Drake is.
A World of Warcraft egy sokkal tágabb értelemben definiálja az Elementálokat, mint mi itt a Hearthstone-ban. A Hearthstone-ban az számít Elementálnak, amit megszállt egy elementál szellem és az keltette életre, de egyébként nem élőlény. Ezeket könnyű felismerni: a Fire Elemental úgy néz ki, mint egy élő teremtmény, ami tűzből készült; a Water Elemental egy élő teremtmény, ami vízből készült.
A legnagyobb problémát a növények okozzák. Csomó különböző növény van a Hearthstone-ban és úgy döntöttünk, hogy ezek nem számítanak Elementálnak a Hearthstone-ban. Például The Voraxx, Fen Creeper, [Bitweed], Vilespine Slayer és Rotten Applebaum.
Ixlid, Fungal Lord ez alapján egy növény. Habár elkötelezettek vagyunk az egységesség iránt, vannak más kritériumok is, amelyeket figyelembe kell vennünk, amikor megváltoztatjuk a kártyák típusait. Ezek egyike, hogy az adott kártya jelenlegi típusa mennyire számít, amikor más kártyákkal lép együttműködésbe. Ixlid Elementál típusa nem számít jelentősen a jelenlegi paklik esetében, ezért úgy döntöttük, hogy eltávolítjuk.
Az alábbi lényeket is megnéztük, de úgy döntöttünk, hogy nem változtatjuk meg őket. Megosztjuk veletek, hogy miként jutottunk erre a megállapításra az egyes kártyáknál.
A Kindly Grandmother/[Big Bad Wolf úgy néz ki, mint egy Worgen, (amelyek nem számítanak Beast-eknek) de valójában valamilyen farkasszerű lény, ami már Beast. Továbbá a Beast típus elképesztően fontos a játékmenetéhez, hiszen éppen emiatt használják ezt a kártyát. Ennek tudatában nem fogjuk megváltoztatni a típusát. A jövőban sokkal óvatosabbak leszünk, hogy a kártya képe egyértelmű legyen, amikor Worgen, vagy ahhoz hasonló arcokról van szó.
Az Elementálokon és növényeken túl van még egy kategória, ami mágikus animáció során lett életre keltve. Az ilyen lények például a War Golem, az Arcane Giant és az Avian Watcher - melyek nem Elementálok.
Az Arcane Giant, Arcane Golem és The Curator mind jó példák egy másik lény kategóriára, amelyeket Arcane Gólemekként tartunk számon. Ezek a mechanikus lények a misztikus energiát használják fel, ez adja az erejüket, The Curator pedig még Mech is, hiszen ez a karaktere a One Night in Karazhan kaland módban. Ez szinte észrevehetetlenül tér el például a War Golem-től, amit kőből faragtak, majd mágikusan animáltak. Habár a "Golem" kiefejezés arra utal, hogy valami mágikusan animálva lett és ezért se nem Mech, se nem Elemental, mégis sem az Arcane Giant, sem az Arcane Golem kártyának a képén nem vehető ki egyértelműen, hogy Mech lenne, vagy Elemental. Mivel a megfelelő típusa ezeknek a lényeknek annyira nem egyértelmű, ezért jelenleg nem változtatunk rajtuk, de szeretnénk hallani, hogy ti mit gondoltok.
A Bogshaper egy ugyanolyan típusú lénynek tűnik, mint Ixlid, Fungal Lord, vagy a Fen Creeper és ez értelmszerűen az Elemental típus eltávolítását jelentené. Azonban, ahogy feljebb is említettük, több dolgot is figyelembe veszünk és nemcsak a kártya háttértörténete dönt, amikor a típusát határozzuk meg.
Mivel a Bogshaper nagyon sok pakliban szerepel, beleértve még a 2018-as Nyári HCT Bajnokság nyertesének, Bunnyhoppornak a pakliját is, illetve a metában is nagyon népszerű, ezért egyelőre nem változtatunk a típusán, de szeretnénk hallani, hogy a közösség mit gondol erről az ügyről. Azt is tervben van, hogy akkor változtatunk rajta, amikor a kártya Wild-ba kerül.
"Kártya másolás" szabály megváltozása
A kártyák másolásakor jelenleg csak akkor maradnak meg a buffok, amikor az eredeti kártya és annak másolata is a harctéren van - gondoljatok csak a Molten Reflection-re. A 12.0-ás patch-ben ez a szabály frissítve lesz, hogy egységes legyen azzal a szabállyal, miszerint a varázslatok megmaradnak, amikor egy kártya zónát vált.
A zónák különböző részek a Hearthstone-ban, ahol a kártyák lehetnek: a paklid, a kezed, játékban (vagyis a harctéren), a temetőben. Amikor egy kártya végighalad előre ezeken a zónákon, (Pakli -> Kéz, Kéz -> Harctér, Pakli -> Harctér) akkor az megtartja a varázslatait. Ha egy kártya hátra halad, akkor elveszíti a varázslatokat (Harctér -> Kéz, Kéz -> Pakli, Harctér/Kéz/Pakli > Temető).
Ezzel a frissítéssel a következő esetekben fogják megtartani a lapok a varázslataikat:
- Ha másolsz egy kártyák egy pakliból egy másik pakliba (pl.: Archbishop Benedictus).
- Ha másolsz egy kártyát kézből kézbe (pl.: Mind Vision).
- Ha másolsz egy kártyát harctérről harctérre (pl.: Molten Reflection).
- Ha másolsz egy kártyát pakliból kézbe (pl.: Thoughtsteal).
- Ha másolsz egy kártyát pakliból harctérre (pl.: Mindgames).
- Ha másolsz egy kártyát kézből harctérre (pl.: Kobold Illusionist).
Kivétel:
- Az ujjáélesztett lapok jelenleg sem és a jövőben sem fogják megtartani a varázslataikat.
Transzformálódási szabályváltozás
Amikor egy Hearthstone kártya transzformálódik, vagyis átalakul, akkor elveszíti az összes varázslatát. A legtöbb kártya követi is ezt a szabályt. Azonban van négy kártya, ami nem, de most megváltoztatjuk őket, hogy ők is betartsák a szabályokat és egységesebb legyen a játék.
A Shifter Zerus, a Molten Blade és a Shifting Scroll mind átalakul a kezedben a köröd kezdetén. A 12.0-ás frissítést követően ezek a lapok többé nem tartják meg a varázslataikat, amikor átalakulnak. Ebbe beleszámítanak a kézben lévő lapokat érintő buffok (pl.: Grimestreet Outfitter) és Emperor Thaurissan manacsökkentő kedvezményei is.
A Voodoo Doll-t kissé másképpen érinti ez a változás. Ha átalakítasz egy olyan lényt, amit már megátkozott a vudu baba, akkor az átok megtörik és az átalakítot lény nem fog meghalni, amikor a vudu baba meghal. Ha silence-t kap az elátkozott lény, vagy a vudu baba, akkor is megtörik az átok.
A Lifesteal kulcsszó létrehozatala óta a Shadowboxer egy magas kockázatú kártya volt, hiszen ha Lifesteal-t kap, akkor akár egy körben 30-at is tud sebezni. Emiatt megváltoztattuk a képességét a következőre: Amikor egy lényt gyógyítanak, 1-et sebez egy véletlenszerűen kiválasztott ellenséges lényre.
Amint a Shadowboxer változtatása életbe lép a 12.0-ás patch érkezésével, onnantól kezdve két hétig teljes áron lehet betörni ezt a lapot.
Forrás: Playhearthstone.com - 12.0 játékmechanikai fejlesztések