Max McCall az MMR-ről és a pakli készítési témákról
Az elmúlt napokban nemcsak Ben Brode, hanem Max McCall is aktív volt, aki szintén a Hearthstone egyik fejlesztője.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
- Casualban és a Legenda rangon belül alkalmazzák csak az MMR-t (MMR =Matchmaking Rating, vagyis ez olyan meccs összeállító rendszer, ami alapján mindenkinek van egy bizonyos pontja és azok fognak egymás ellen játszani, akik megközelítőleg ugyanazon a pontszámon vannak).
- Rankeden (1-25-ös rangig) nincsen MMR. Ott mindössze az éppen aktuális rangod és a csillagaid száma dönti el, hogy kivel kerülsz össze.
- Az MMR az egyetlen változó, ami eldönti, hogy milyen ellenféllel kerülsz össze.
- Az MMR figyelembe veszi a győzelmeidet, a vereségeidet, a jelenlegi pontszámodat, az ellenfél pontszámát és a korábbi pontszámaidat (tehát például, hogy pár meccsel ezelőtt több volt-e, vagy kevesebb, mint most).
- Amennyiben nincsen játékos a te rangod vagy pontszámod közelében, akkor a rendszer kiszélesíti a keresési kort pár másodpercenként.
- A csapat szeretné, hogy minden Hearthstone meccset másnak érezzünk. Tehát soha ne legyen olyan érzésünk, hogy ezt a meccset már lejátszottuk. Mindegyiknek egyedinek kell lennie és ebben sokat segít, hogy a kasztoknak saját identitásuk van (A Hero Power a legerősebb forrása a kasztok identitásának).
- Természetesen mindig lesz néhány átfedés, hiszen több kaszt kap Deathrattle kártyákat is, de minden egyes kaszt különbözőképpen használhatja fel őket.
- Megróbálnak minden kasztnak különböző pakli építési témákat adni és minden témához elegendő lapot készíteni, hogy kellően eltérőek legyenek.
- Minden szett esetén az a cél, hogy a játékosok új pakli típusokat próbáljanak ki. A játékosokat nem kell arra ösztönözni, hogy olyan paklikkal játszanak, amelyeket már most is használnak, inkább újat találnak ki ahelyett, hogy az éppen aktuális metát tovább erősítsék.
- Néhány példa olyan témákra, amelyeket már megpróbáltak korábban népszerűsíténi:
Druid: Beast, Token
Hunter: Secrets, Deathrattle, Beast (A Druid Beast paklik inkább egy nagy Beastre koncentrálnak, míg a Hunter Beast paklik inkább sok Beastre fókuszálnak)
Mage: Spell reward, Secret
Paladin: Buffs, Secret
Priest: Healing, Shadowform, Deathrattle
Rogue: Battlecry/combo (például: Shadowstep, Fegyverek, Stealth)
Shaman: Overload, Murloc, Totem
Warlock: Demon, Discard
Warrior: Armor, Enrage, Taunt
Forrás: Battle.Net - Hearthstone: Manipulálva van az ellenfél kereső rendszer (MMR)?
Battle.Net - Hearthstone: Mi a design filozófia kasztonként?