Megjelenés előtt: Melyik TGT kártyákat kraftoljam le?
Az alábbi leírás a Hearthhead cikke és egy szavazás eredményei alapján készült, amit több, mint 17 000-en töltöttek ki.
Legendary-k:
1. Varian Wrynn
Mindenki egyetért abban, hogy Varian Wrynn a kiegészítő legjobb legendary lapja. A szavazásnál is 30%-ot kapott úgy, hogy összesen 20 legendary-ra lehet szavazni.
Ennek a kártyának a Control Warrior-ok nagyon örülhetnek, hiszen a paklijuk egyébként is tele van sok nagy lénnyel, amiket Varian ingyen kipakol a harctérre. Ha esetleg egy lényt se sikerülne felhúzni, még úgy is hatalmas előnyt adhat az a három lap, amit Varian-tól kapsz.
Variann Wrynn-t, már Dr. Wrynn-ként is emlegetik (Dr. Boom után).
2. Rhonin
Rhonin már kissé megosztóbb, mint Varian. A szavazásban mindössze a 7. helyet sikerült elérnie - ami egyébként nem olyan rossz.
Rhonin a Mage új legendary-ja lesz és halála után három Arcane Missiles-t ad a játékosnak, ami 9 sebzésre képes (1-el több, mint amit az Avenging Wrath tud és 3 Manával olcsóbb). Flamewaker-rel vagy Archmage Antonidas-al kombózva pedig igazán elképesztő tud lenni az a három Missile. Sajnos a támadási értéke nem túl kedvező, hiszen tökéletes Big Game Hunter célpont.
Véleményem szerint az alább olvasható lapokat többször fogjuk látni, mint Rhonin-t.
A Hearthhead szerint Fjola Lightbane-t és Eydis Darkbane-t éri meg még legyártani, azonban a szavazás alapján Fjola csak a 12. helyet szerezte meg, míg a testvérének a 8. helyet sikerült megszereznie. Én úgy gondolom, hogy Eydis nagyon jó lap lehet, főleg néhány tempo pakliban, mint például egy Aggro Paladin, de a Priest-ek is kifejezetten örülhetnek ennek a lapnak.
A Hearthhead nem írt több legendary-t, viszont a szavazásban a második helyet a Shaman új legendary-ja, a Mistcaller szerezte meg.
A Mistcaller egy izgalmas lapnak tűnik, mert az összes kezedben és a paklidban lévő lapoknak is +1/+1-et ad, ami a játék későbbi szakaszában hatalmas előnyt fog adni. Azonban ha nem sikerül eléggé hamar kirakni, akkor már nem lesz túlzottan hatékony.
A szavazás alapján övé a 3. hely, ő az a legendary, aki lecseréli az alap Hero Power-eket egy erősebbre, ami nagyon előnyös lehet főleg Control paklik számára, de Justicar annyira gyenge, hogy akár egy 2 Manás lény is végezhet vele.
6. Aviana
Az új Druid legendary szinte garantáltan meccset nyer, ha egy kört túl él, azonban 9 Manáért 5/5-ös értékeivel könnyedén kivégezhető, de szerencsére a 10. körben még egy másik hatalmas lényt is ki lehet tenni mellé (Innervate-tel akár többet is).
A Priest új legendary kártyája eléggé megosztó. Ez a lap az új Sneed's Old Shredder csak ezúttal nem semleges Legendary-ként és a 9. körben kitéve garantáltan kapunk mellé egy másik legendary-t is (feltéve, hogy használjuk a Hero Power-ünket). Az esetek többségében talán jól járunk, de sajnos lehetnek nagyon rossz esetek is például Lorewalker Cho-val vagy a Nat Pagle-vel, de szerencsére Millhouse Manastorm Battlecry-os átka nem érvényesül, viszont Dr. Boom (Boom Bot)-jai sem aktiválódnak.
8. Chillmaw
Chillmaw még egy említést érdemlő semleges legendary.
7 Manából a 6/6-os értékei Taunt-tal nem olyan rosszak. A jó hír, hogy védett a Big Game Hunter-rel szemben, azonban nem garantált, hogy a Deathrattle-jét érvényesíteni tudja, hiszen könnyen kaphat Silence-t, de az is előfordulhat, hogy nem lesz a kezünkben egy másik Dragon.
A Hearthhead segítségével leírjuk, hogy mely epic és rare lapokat érdemes gyorsan lekraftolni.
Epic-ek:
A Mulch egy érdkes Druid lap, ami bármilyen lapot képes elpusztítani. Ahogy egyre többen próbálják elkerülni a Big Game Hunter-t, úgy lesz ez a lap egyre jobb a Druid-ok számára, hiszen nekik nincsen más eltávolító képességük (kivéve a Naturalize-t). Persze az ellenfél kap egy másik lényt, ami akár jobb is lehet az előzőtől, de annyit mindenképpen sikerül elérned ezzel a lappal, hogy egy körrel tovább élj.
Ez a Shaman lap 3 (vagyis 8) Manából 4-5-öt sebez az ÖSSZES lénynek, ezért bizonyos szempontból rosszabb, mint a Flamestrike, de ennek ellenére ez egy nagyon erős kártya lehet.
Ez az új Rogue epic 3 Manából belekever 3 Ambush-t az ellenfél paklijába, ami később még nagyon hasznos lesz a Rogue számára. Amint az ellenfele felhúzza az egyik Ambush-t, a Rogue kap egy 4/4-es (Nerubian)-t, a másik játékos pedig húz még egy lapot.
Természetesen több hasznos epic is érkezik a kiegészítővel, melyek bizonyos paklikban működhetnek jól (például.: a Coldarra Drake egy Hero Power-ekre koncentráló Mage pakliban, vagy a Mysterious Challenger egy sok Secret-tel játszó Paladin pakliba).
Rare-ek:
Ez az új Druid lap egy Wild Growth + egy 2/3-as lény. Egyelőre kérdéses, hogy vajon lecseréli-e a Wild Growth-ot vagy végül egyáltalán nem fog bekerülni a Druid paklikba.
Ez az új Shaman lap hatalmas előnyt ad az aggro paklik ellen, mert 3 Manából minimum gyógyít 7-et, de ha az ellenfél egy Face Hunter, akkor valószínűleg a te lapod lesz a nagyobb manaköltségű és 14-et fog gyógyítani, ami már elegendő lehet arra, hogy megfogd az aggro paklikat.
Az Effigy egy elképesztően jó secret lesz a Mage-ek számára. Amint az egyik lényed meghal, megidéz egy másikat, ami ugyanannyiba kerül, ezzel valószínűleg a második legnépszerűbb secret lesz, a Mirror Entity mögött.
Szintén aggro paklik ellen segít legfőképpen ez a lap. 5 Manából 5/5-ös értékeivel mindenképpen megéri használni ezt a lapot a Paladin-oknak, de ha még 7-et gyógyít is, az már igazán elképesztő.
A játékba több aggro "megfogó" lap is érkezik, melyeket legközelebbi cikkünkben fogunk részletezni.
Forrás: Hearthhead - The Grand Tournament: Melyik lapok kraftolásán érdemes gondolkozni?