Megszűnik az Enrage kulcsszó
A képesség megmarad, de a kulcsszó megszűnik. Részletes magyarázat alább.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Kezdjük a legfontosabbal: Eltávolítjuk az Enrage kulcsszót a Hearthstone-ból. Az összes Enrage kártya megtartja a képességét; mindössze a kulcsszó szűnik meg. Például az Angry Chicken +5 Támadást fog kapni, amíg sérült.
Ezzel a változással az a célunk, hogy kissé megtisztítsuk a játékot azzal, hogy egy olyan kulcsszót távolítunk el, amit nem használunk gyakran. Ez most egy tökéletes alkalom arra is, hogy megosszuk veletek a filozófiánkat a kulcsszavakkal kapcsolatosan.
A kulcsszavak a Hearthstone-ban a félkövérrel jelölt szövegek - ezeknek a szavaknak speciális jelentésük van a játékban. Sokat használjuk őket; a legtöbb kiegészítőnkkel be is vezettünk új kulcsszavakat, illetve a Basic és Classic szett is sokat tartalmaz. Miért hasznosak a kulcsszavak?
- A kulcsszavakkal könnyebben megtanulható a játék. Amint ismered az egyik kulcsszót, onnantól kezdve könnyebben megtanulod a többi kártyát.
- Történetek mesélnek el - Discover, Recruit, Taunt; ezek mind segítik, hogy a játék életre keljen.
- Rövidítik a kártyák szövegét és így sokkal könnyebben olvasható kártyák jönnek létre, amelyek szövege jól elfér a keretben.
- Jól összeköthetőek más szövegekkel, mint például: "A Taunt-os lényiednek +2/+2-t ad".
Szóval miért is nem csinálunk sok, sok kulcsszót? Akár mindenhez használhatnánk - a "Kel'Thuzading" kulcsszó jelenthetné, hogy "Minden kör végén megidézi az összes lényedet, amelyek meghaltak ebben a körben" és a Doomsaying lehetne "A köröd végén elpusztítja az ÖSSZES lényt". Kissé hülyén hangzik ez - mert hülyeség is! Nem minden kulcsszó előnyös, érdemes végignézni, hogy melyeket érdemes megtartani.
Végülis azért vannak a kulcsszavaink, hogy könnyebben érthetőek legyenek a kártyák. A legjobb kulcsszavak gyakran megjelennek és összeköthetőek más mechanikákkal. Tavaly két kulcsszót adtunk a játékhoz, amelyeket valószínűleg örökre meg is tartunk: Poisonous és Lifesteal. Ezek nagyszerű képességek, melyek érdekesebbé teszik a lényeket - megváltoztatják a harcok matematikáját, megváltoztatják, hogy mely lényeket priorizálod és izgalmasabbá teszik a játékmenetet. Továbbá ezek teljes szövege eléggé hosszú - kulcsszó nélkül nehezen párosíthatnánk őket bármi mással.
Nézzük akkor az Enrage-et. Az Enrage azt jelenti, hogy "míg sérült, ez a lény egy új képességet kap". Ez kilenc kártyán szerepel, abból hat a Basic és Classic szettben találhatól, kettő a Whispers of the Old Gods-ban és egy a Goblins vs. Gnomes-ban. Részben azért nem használtuk sokat, mert nehéz tervezni erre a kulcsszóra: a Hearthstone lényei hamar meghalnak, különösen akkor, ha már sebzettek. Inkább az olyan lapokat részesítjük előnyben, amelyek aktiválódnak minden egyes alkalommal, amikor sebzés éri őket, ilyen az Acolyte of Pain és a Rotface. Ezek érdekess játékot eredményeznek, hiszen szeretnéd kihozni a maximumot ezekből a lényekből minden egyes alkalommal.
Tehát, miként segít minket az Enrage kulcsszó? Először is, már az sem biztos, hogy egyszerűbb megérteni az Enrage szót, mint a "míg sérült" szöveget. Ugyan a kulcsszó jól hangzik és kissé csökkenti a szöveget, de nem igazán készítettünk ilyen kártyákat és a jövőben sem tervezünk. Szóval az Enrage nem igazán hasznos számunkra, jó ideje nem használtuk és nem is szerepel sok kártyán, ezért kissé megtisztítjük a játékot és ettől megválunk.
Köszönöm, hogy elolvastátok, találkozunk a Fogadóban!
Forrás: PlayHearthstone - Peter Whalen: Enrage változások
Közben Mike Donais elárulta, hogy a "Játssz ki 10 Enrage lapot" küldetés is megszűnik.
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!