HírekMely Classic lapoknak kellene le...

Mely Classic lapoknak kellene legközelebebb a Hall of Fame-be távozniuk?

Borovi Bence | 2017.06.15 20:00
5973

Innervate

Korábban megkérdeztem az egyik cikk alatt, hogy miről is szeretnétek egy fordítást olvasni. A PCGamer írója által jegyzett cikkre voksoltatok, ahol arról elmélkedett, mely classic és basic lapoknak kellene kihullania a Hall of Fame-be, a következő kiegészítőnél. Jó szórakozást hozzá!

 

A Blizzard idén neki látott kirotálni a problémás kártyákat a klasszikus szettből, avagy a Standard-ből, amivel sokak által gyűlölt kártyáktól sikerült megszabadítani minket. Szóval, segíteni akarok a Team 5 tagjainak a következő alkalommal, ezért önző módon összeállítottam egy listát arról, mik kerülhetnének ki legközelebb.

A legjobb tudásom szerint próbáltam ragaszkodni, a Blizzard által követett szabályokhoz. Az első, és egyben legfontosabb, az, hogy csak a classic és basic szett lapjaiból válogattam. A kiegészítőkből és kaland módokból származó lapok közül, bár sok frusztráló, úgyis megoldódik a probléma, hiszen azok automatikusan rotálódnak. Ellenben a classic szett, elméletileg örökre velünk marad, ami egy béklyót jelent a kasztok számára, hiszen bizonyos mértékben eleve meghatározzák az adott osztály stratégiáját, ami csökkenti annak lehetőségét, hogy az új lapok ezt felülírják.

Tehát hiába pusztítanám el a Warrior küldetést azon nyomban, a fenti alapszabályok miatt ezt nem teszem meg.  Másrészt pedig tudomásul kell vennem, hogy a Hall of Fame-be általában olyan semleges lapok kerülnek, amik az adott manaköltségért a „legjobbak”, ezáltal csökken a játék sokszínűsége. Azonban érdemes megjegyezni, hogy a jelenlegi, Un'Goro metában ilyenek nem nagyon léteznek, ezért olyanokhoz nyúltam, amiknek már régóta érik a dolog.

Végül, ne feledjük, hogy ez a rotáció egy olyan kiegészítő érkeztével együtt történne, ami betömné a lapok által hagyott lyukakat, hogy ne érintsék túl negatívan az adott osztályt. Szintén tartsuk észben, hogy, ha ezek a változások megtörténnének, akkor azt egy jelentős „meta felrázás” kísérné, ami megszüntetné a keletkező réseket.

No, most, hogy ezt tisztáztuk, kezdjük is el…

alexstrasza

Alexstrasza

A legtöbb ember, akit kérdezek, az Ice Block-tól szabadulna meg. De én továbbra is rajongok azért a kártyáért, mert olyan stratégiákat, egyedi játékstílusokat kínál, amit jelenleg mással nem lehet elérni a játékban. A valódi probléma Alexstrasza, aki a secret mellett elveszi annak lehetőségét, hogy a játék interaktívnak hasson, lévén jelentős előny nyerhető általa. Alex emellett más paklikban megteremti annak a lehetőségét, hogy egy két körös kombóval kivégezze az ellenfelet. Igaz, a Mage paklikon kívül nem igazán fordul elő, azonban a kártya beleillik a „korlátozza a tervezési lehetőségeket” típusba, ahogyan a Team 5 oly gyakran hivatkozik erre a frázisra.

Alex a múltban is sok kombó paklinak volt az alapja, gondoljunk csak a charge kombó Warrirorra, a különböző kombó Mage paklikra, vagy éppen a fura Leroy burst Handlock-ra.

Edwin VanCleef

Edwin VanCleef

Oké, most úgy érzem magam, mint egy szörnyeteg. A Freeze Mage és a Miracle Rogue a két kedvenc paklim, ezek voltak azok, amiket instant választottam az adott osztállyal. Edwin azonban nyilvánvalóan problémássá vált, mióta megjelent a Counterfeit Coin és a Razorpetal Lasher. Bár az igaz, hogy ezek az első körös óriás Edwinek a Miracle Rogue paklik csekély százalékát képezik, ám ez nem változtat azon, hogy rettenetesen nyomasztó, mikor az ellenfél gyakorlatilag a kezdő lapjaiból képes megnyerni a meccset.

Amennyiben Edwin kiesne a következő rotáláskor, a Rogue-nak komoly segítségre lenne szüksége a következő kiegészítővel, mert bár kis százalékában szerepel a kártya a játszott paklikban, azonban a rugó küldetése mellett ez a másik olyan lap, ami mentén kialakítható egy nyerő stratégia, egy merőben más játékstílus. Számos kártyát kellene kiadni, ami támogatná a tempó és a kombó Rogue stratégiát, így tartva azt életben, mert azt hiszem, nem csak a magam nevében beszélek akkor, mikor azt mondom, nem akarok egy olyan világban élni, ahol csak a quest Rogue, az egyetlen életképes rugó pakli.

Fiery War Axe

Fiery War Axe

Őszintén meglep, hogy ez a lap még mindig nem esett ki. A Win Axe tipikusan az a lap, ami azonnal bele kell, hogy kerüljön egy Warrior pakliba, bármilyen típusú is legyen az. Minden Warri pakliban szerepel? Igen. Jelentős előnyhöz jutsz általa, ha kezdő kézben megkapod? Igen. Rettenetesen erős a kártya? Naná. Most komolyan, Win Axe-nak hívjuk a lapot, egyáltalán szükséges még többet írnom róla?

Az érdekesebb dolog az, hogy mivel is lehetne pótolni a hiányát. A korai játék nagyon fontos a Warrior számára, figyelembe véve, hogy a hero powerje egyszerűen nem nyújt megoldást az asztalra. Szóval emiatt én néhány egy manás, 1/3 enrage lényt tartanék helyette elképzelhetőnek. Ez amellett, hogy versenyképessé tenné a kasztot a korai játékban, előhúzna a játék elfeledett bugyraiból olyan lapokat, mint a Cruel Taskmaster vagy az Inner Rage, plusz még ezáltal az Armorsmith is felértékelődne.

Innervate

Innervate

Csak görgess vissza egy kicsit, és cseréld ki a Warrior első bekezdésében a megfelelő szavakat, ezzel a lappal kapcsolatban.  Ez a kártya egy másik nevetségesen erős lap, ami az Axe-hoz hasonlóan irritáló kategória. Kezdő kézben őrületesen nagy előny kovácsolható belőle. Az Innervate az a lap, ami, mióta létezik a Druid kaszt, minden egyes pakliban benne van, és olyan abszurd asztalokat képes létrehozni, ami által a játék már a harmadik körben véget ér, anélkül, hogy bármely játékosnak érdemi döntést kellett volna hoznia.

Egy időre megváltotta magát az Innervate, lévén az Aggro Druidot játszó játékosok Innervate + Living Mana kombója nem teljesen úgy sült el, ahogyan szerették volna (ford. megjegyzés: az innervate-tel, coin-nal, vagy bármi ilyesmivel szerzett manák, nem alakulnak át lényekké), ám miután ez a röhejes közjáték véget ért, ismét visszatért a lap a régi, frusztráló kerékvágásba.

(Majdnem?) Minden nerfelt kártya

Oké, és itt jön a csavar. Eddig arról volt szó, hogyan őrizhetnénk meg a Standardnek a „szabványát”. versenyképességét, érdekességét, de mi van a Wilddal? Hiszen az benne a legjobb, ha teljesen kiszámíthatatlan. Egy formátum, ahol minden annyira OP. A Wild, olyan a Standard számára, akár a Marvel kontra Capcom 3 Street Fighter IV-e. Egy őrületes sandbox játék, ahol a megszokott szabályok nem érvényesek, és arra sarkallja a játékost, hogy megtalálja a legpusztítóbb, legdegeneráltabb, de működőképes stratégiát, amit csak elképzelni lehetséges.

Leper Gnome és további kártyák

Ennek tudtában nézzük vissza, miket is nerfeltek az elmúlt egy-két évben: Force of Nature, Ancient of Lore, Leper Gnome stb. Ezek közül már egyiket sem játssza senki. Miért nem tesznek valami hasznosat, és juttatják ezeket vissza eredeti állapotukban oda, ahol értékelnék?

Természetesen vegyük figyelembe, hogy ezen kártyák sokszor egy azonnal nyerő kombóhoz segítettek hozzá, de ezt meglehetett volna oldani elegánsabban is, akár az Unleash the Hounds esetében, ami még mindig a játék része tudott maradni (ford. megjegyzés: ez igaz, de a Starving Buzzard akkora nerfet kapott, hogy nem csak a kombót nyírták ki vele, de a lapot is), ellentétben a korábban említett lapokkal, amik manapság már nulla hatással vannak a játékra.

Mindezt sikerült úgy leírnom, hogy szóba se hoztam a Warsong Commander és Patron nerfet. Remélem a világ büszke rám.

Forrás: PC Gamer - Mely Classic lapoknak kellene legközelebebb a Hall of Fame-be távozniuk?

kártya halloffame

További híreink