The Witchwood lapok értékei arénában 1. rész: Druid, Hunter, Mage
Sziasztok! Eljött az idő, egy kis kihagyás után most itt vannak a The Witchwood kiegészítő lapjai, amikor is jól megkritizálom őket aréna ügyileg.
Mivel rotáció történt írok a kasztok után egy kis összegzést, hogyan alakult át az adott kaszt lapjainak erőssége és, hogy összességében milyen lapokat kapott.
Először pár szót írnék a két új kulcsszóról:
- Echo: Ez a kulcsszó valami fantasztikus. Az, hogy egy lapból csinálhatsz sokat, végtelen value kinyerésére alkalmas. Kivétel nélkül az összes Echo lap jó arénában, remélem nem egy kiegészítős darab ez.
- Rush: Ez is elég ütős mechanika arénában. Nyilván az aréna arról szól, hogy ki tudja kinyerni a legtöbb értéket a lapjaiból. Ezek a lapok mire jók, ha pont nem erre? Legtöbb Rush lap pont arra való, hogy az ellenfeleid jól 2for1-old.
Druid
2 manáért, nem csinál semmit. Arénában a Hand mechanikára nem akarsz gyúrni, tehát 2 manáért kapsz 3 db 2/2-t. Legalább kerülnének 1 manába, vagy lehetne rajtuk Rush. Így viszont a lap borzalmas. 1/5
Mind a két választható opció remek. Nyilván a Rush opció sokkal jobb, de a 3 mana 2/4 Taunt is elfogadható. Az ilyen flexibilis lapokat szeretjük arénában. 5/5
Mivel a Shield Block sem jó lap arénában, ez sem lesz az. Ráadásul, ahogy korábban írtam, Hand Druid-ot nem szeretnénk. 3 manáért egy lapot húzni nem elég jó, az a pár armor amit kapunk pedig nem jelent semmit. 1/5
Túl rizikós játszani ezt a lapot is, főleg hogy sok átlagos Beast-et fogunk kivenni, és nem csak egy nagyot, amit majd sokszor visszahozunk. Az sem túl erős ha visszahozzuk az előbbi 5 pontos Beast-et. Ez a lap sem ér többet, mint 1/5.
Újabb borzalmas lap, rosszul statolt, először az ellenfél használja ki a pozitív effektet. Ismét egy hulladék Druida lap. 0/5
A jó 5 manás Taunt 4/6-nál kezdődik (Druid of the Claw). Talán az 5. körre lesz 5 lap a kezedbe, de később már nem biztos. Borzalmas topdeck, úgyhogy ez sem lesz a megváltó Druid lap. 2/5
Eddigi Hand Druid lapok egyike sem volt jó, hát ez sem lesz. Arénában rengeteg mód van arra, hogy ezeket a kis Wisp-eket megölje az ellenfeled. 1/5
Egyik legrosszabb Legendary lapot láthatjuk itt. Miért játszanánk egy ilyen lapot, ahol ellenfelünk jól jár, ezt megöli mi meg tátott szájjal nézzük amit csinál… 0/5
A 8 mana 8/8 teljesen átlagos, és ez még egy 10 mana 10/10-es lényt is ad nekünk. Néha az a 10/10 még valamilyen effekttel is fog rendelkezni, de alapvetően elfogadható ez a lap. 3/5
∑: A Druid, hihetetlenül sok pocsék lapot kapott, és rengeteg jó lapnak intett búcsút. Rotáció után szerintem a Druid-ok teljesítménye romlott, úgyhogy várni kell a következő kiegészítőre. Nem is értem, hogy ha ennyire rossz lapokat adnak ki, akkor azokat miért nem veszik ki alapból arénából?
Hunter
Echo lap, tele értékkel, amit ebből a lapból ki lehet nyerni. Egy lappal takaríthatjuk le az ellenfél oldalán lévő lényeket vagy építhetünk egy lappal teljes kutyasereget. 5/5 (Who Let the Dogs out?)
4 manáért adni egy Beast-nek +3/+3-at nem a legrosszabb dolog. Persze a lapnak van még egy effektje, viszont azokat fel is kéne húzni. Mivel legtöbbször nem fogjuk látni a bekevert példányokat, ezért csak a +3/+3 oldalát nézem. Sajnos abban is ott a kikötés, hogy csak Beast-re lehet elhasználni, így egy kicsivel rosszabb a lap. 2/5
Ezt a lapot legegyszerűbben az Assassinate-hez lehet hasonlítani, ami nagyon jó lap. Persze ennél hátrány az, hogy nem tud átmenni Taunt-on keresztül, viszont még mindig egy jó leszedés. 4/5
A lapot egyértelműen a Stealth teszi erőssé. Valószínűleg 5/2-es lényként szeretnénk kitenni, és a csere-bere néha azért megszívathat.3/5
1 manáért sebezni 4-et nagyon erős. Sajnos az ellenfélbe nem tudunk belecsapni (SMOrc), de egy újabb fantasztikus leszedés a Hunter-nek. 5/5
Ez a lap sem fogja a Hunter agresszivitását növeli, de nagy fenyegetést jelenthet az ellenfél számára. Sajnos nem Beast, talán ennyi a hátránya (na meg nyilván hogy az effekt nélkül alulstatolt). 4/5
Mikor fog kijátszani az ellenfelünk 3 lapot egy körben? Valószínűleg soha, főleg ha már biztos abban, hogy ez az a secret ami ki van játszva. Nagyon ritkán tudunk kikényszeríteni 3 lapot az ellenfél kezéből, ha meg már muszáj neki kijátszani azt a 3 lapot, akkor már neki teljesen mindegy, akár fel is adhatja. 1/5
Borzalmas stat és ezzel az effekttel sem tudunk sok mindent csinálni. 1/5
4 mana 3/6 az alapból tökéletesen statolt, ráadásul az ellenfélnek ezt kötelező leszednie, különben ott rögtön megnyertük a meccset. Egyértelműen a legjobb Hunter Legendary, de az összes Legendary közül is bele tenném a top3-ba. 6/5
10 mana 8/8 ami nem csinál semmit mikor kitesszük. Hunterként pedig valószínűleg már lap sem lesz a kezünkben, úgyhogy amennyire jó Legendary Shaw, annyira rossz ez. 1/5
∑:Hunter rengeteg erős lapot kapott. Eddig arról voltak híresek az aréna Vadászai, hogy gyorsan leaggrózták az ellenfeleiket. Most változhat egy kicsit a helyzet, bár még mindig kijárna valamilyen laphúzás szegény Rexxarnak. Minden esetre a Hunter azt hiszem megkapta a kellő lappótlást, majd meglátjuk hogy fog alakulni az elkövetkezendő időkben.
Mage
Szerintem a Shatter-nek alapból ezt kellett volna csinálnia, de már mindegy. Ez a lap is ugyanannyira rossz, mint az elődje. 1/5
Túl sok olcsó spellünk nem lesz amivel ezt a lapot ki tudnánk játszani a játék korai szakaszában. Ha pedig várunk azzal, hogy majd később használunk el 1-2 spellt, akkor már csak az a kérdés, hogy 10. kör után mire megyünk azzal, hogy van lenn egy 3/3-as illetve pár 2 manás lényünk? 2/5
Én nem vagyok híve az Arcane Missiles-nek sem, mert egyszerűen meccsek múlnak a randomfaktorán. Így ezt a lapot sem fogom kedvesen pontozni. 2/5
Teljesen korrekt az 5 mana 5/5, néhányszor még húzunk lapot is, akkor pedig mindent visz. 4/5
5 mana 4/4, ami következő körünk elején is csak egy 5/5 lesz, közel nem olyan jó mint a jó öreg Daring Reporter, és nem ezzel fogjuk hálára kombózni az ellenfelünket. 2/5
2 manáért 3 lapot húzni? Nooormális ez? Jó, persze néha elégetünk 1 spellt, de még úgy is fantasztikus lap, hiszen több lény lesz a paklinkban mint spell. 5/5
Nézhetjük olyan szemmel, hogy 1 mana 2/2, hiszen a secret 3 manába kerül. Persze hozzá kell tenni azt is, hogy 4. körben elég nagy tempoveszteség egy 2/2, ha nem kapunk valami normális secret lapot ami tutira fog aktiválódni az ellenfél következő körében. Viszont a szituációtól függően megint kapunk választási lehetőséget, és nem random kapunk egyet. 4/5
Legtöbb esetben az ellenfél nem fogja engedni, hogy akár egy körig is túlélje. Nyilván vannak laphúzó lehetőségeink amivel egy körben tudjuk kombózni, viszont nem biztos az, hogy ettől a laptól nyerjük meg a meccset. 3/5
Természetesen wild formátumban is vannak rossz Legendary-k, de azért mégis csak egy lapot ad, ami nagyobb arányban lesz jó, mint rossz. Nem ez az első 6 mana 5/5, ami egy lapot ad a kezünkbe, és ez is ugyan olyan jó. 4/5
∑:Mage eddig is a legjobb kasztok között volt, és mindig is ott lesz a topban. Sajnos mindig csodás lapokkal halmozzák el.
Köszönöm mindenkinek, aki időt szánt a cikk elolvasására! Minden észrevételt szívesen fogadok! Köszönöm azt is, akik jelezték, hogy írjak újra ilyeneket! :D
Arénázzatok és nyerjetek sokat!
barcelona900