Un'Goro kártyák véleményezése 2. rész: Paladin, Priest, Rogue
Sziasztok! Itt lennék a kártyák véleményezésének következő részével. Nem is akarom tovább húzni a szót, lássuk hát.
Az első részt itt tekinthetiek meg: Un'Goro kártyák véleményezése: 1. rész: Druid-Hunter-Mage
The Last Kaleidosaur+Galvadon: Galvadon legjobb esetben bevihet 28 sebzést úgy, hogy közben stealth-ben van. Iszonyatosan erős kártya, de nagyon lassan lehet csak teljesíteni a questet. Ha eléggé lelassul a meta, akkor erre a lapra valamit ki kell találni. A lassúsága miat csak 4/5, de inkább az 5/5 felé húz.
Adaptation: A kártya fő baja az, hogy egyik opció sem ér igazán 1 manát. Questhez lehet, hogy használni fogják, de szerintem oda is gyenge. 1/5
Lost in the Jungle: Emlékeztek a Living Roots nevű kiváló lapra? Hasonlítsátok össze ezzel. A minimális kombó potenciálja miatt 2/5, de ez is csak nagyon jószívűen.
Hydrologist: Egy nagyon cuki módja a secretek bevonásának anélkül, hogy OP lenne a kártya, (khmm Dr. 6) de valószínüleg sem secret, sem Murloc paklit nem fogunk látni. 2/5
Primalfin Champion: A questtel nagyon jól összhangban van és szerintem egy picit jobb, mint sokan gondolják. Elég egy spellt is rávarázsolni, hogy megérje, de ahhoz kéne egy jó buff spell. 3/5 ,de van benne azért potenciál, ha nem is most, akkor egy késsőbbi kiegészítőben erőre kaphat.
Lightfused Stegodon: Rengeteg kombózási lehetőség rejlik benne, de az emberkéket mindig le szokták szedni, mert tartanak a buffoktól (megj.: nem alaptalanul). Szerintem általában két embert fog buffolni, ami valószínűleg nem túl sok, de jó lesz ha rajtatartjuk a szemünket. 2/5
Spikeridged Steed: Nem jött be a Power Word: Tentacles Blizz? Aggro paklik ellen kiváló a dubla 12+-os élettel rendelkező taunt, de a controlosabb paklik körbe fogják röhögni. 3/5, mert nem katasztrófa, de szerintem ti is látjátok, hogy valószínűleg a kettő támadás kevés lesz.
Sunkeeper Tarim: Nagyon érdekes lap. De nem értem debuff tekintetében miért nem inkább Edric. Ha pedig kis lényed van kint, akkor alapból nyeregben vagy. ...És ha neked sok kicsi lényed van, míg az ellenfelednek sok nagy, akkor ezzel fordítasz. Nem az igazi. 3/5, mert ez a lap sem borzalmas, de iszonyatosan specifikus, ami valószínüleg a vesztét fogja okozni.
Vinecleaver: Lassú és gyenge. Van némi kombó potenciálja, ezért 2/5, de a hetedik körben nem egy 4 támadásos fegyverrel akarsz hadonászni. Truesilver kapásból jobb nála szinte bármilyen szituációban.
Dinosize: 5/5, mert átalakítod vele a 20/20-as gólemet 10/10-re. Komolyra fordítva a szót szerintem túl szituatív. Ábrándoznak itt 1/1-es charge-ról, amire ráteszed ezt, de ez két halott lap a pakliban és ha bejön, akkor Pyroblast egy manával olcsóbban. Biztos lesz valahol haszna... 1/5
Összességében átlag alatti lapokat kapott a Paladin egy nehezen teljesíthető questtel. Nem látom a szuper Paladin paklit, de még bármi lehet ebből. Ha mással nem, akkor lesz OTK Galvadon Paladin.
Priest
Awaken the Makers+Amara, Warden of Hope: Csak én nem látom a 7 kiváló deathrattle-ös lényt amik a 8+. körben majd adnak egy nagy healt a kezedbe? Az a baj, hogy mire használnád már vagy nyertél, vagy vesztettél azok ellen a paklik ellen, akiknél ténylegesen számít a heal. Tetszik, hogy próbálnak újítani de, hogy a fatigue párbajok kivételével ez hol lesz jó és mikkel, az már a jövő nótája. 3/5
Binding Heal: Rossz volt a Flash Heal? Itt van egy kis Power Creep. Taps-Taps.2/5, mert ha nincs kint lényed akkor használhatatlan és amúgy sem fogod tudni vele kinyerni a maximum értéket, mert a lényeid nagy többsége vagy halott lesz, vagy maximum életen és akkor halott lap. Szerintem nem éri meg.
Crystalline Oracle: Questtel összedolgozik és alapból sem rossz. Topdeckelni szörnyű, de az effektje majdnem mindig hasznos. Ahol hiányzik az early game, oda majd beteszik. 4/5
Radiant Elemental: Mi lenne, ha a hasznos Mage lény (Sorcerer's Apprentice) értékeit megcserélnénk, rányomnánk, hogy Elemental és eladnánk új lapként? Remek ötlet, biztos nem fogják észrevenni! Egy Priest kettő drop hasznos effektel és erős testtel. Ritka az ilyen. 5/5
Shadow Visions: Magában is jó, mert ki ne akarna egy extra removalt, de biztos vagyok benne, hogy egy kombó Priestszerű dologban remek helye lesz. A korai körökben katasztrófa, de remekül lehet vele megoldásokat keresni. 4/5 ,mert lehet, hogy a költsége túl magas.
Curious Glimmerroot: Mi lenne ha az "add a random card from..." effektet rosszabbá tennénk és elintéznénk, hogy mégis izgalmasan hangozzon? Örülök az új képességnek, de ez ilyen formában szörnyű. 1/5
Mirage Caller: Nem szerették Heraldot? Tessék itt a kisebb és jobb rare verziója. Utálom ezt a hozzáállást, de be kell látni, hogy így eléggé használható lett az effekt. Segíti a questtet és másolhatsz hasznos effekteket. 4/5
Tortollan Shellraiser: Az a szerencséje, hogy szinergizál a questtel. Szerintem mind tudjuk, hogy a kettő támadás milyen kevés a negyedik körben és az +1/+1 mennyire nem ér semmit. 2/5
Lyra the Sunshard: Lock and Load Priestnek lényként. Kreatívabbal nem tudtatok volna előállni? Szerintem jobb mint a Hunteré, ezért 3/5, de a manaköltség és a borzalmas statok nagyon lerontják. Fognak vele próbálkozni, de szerintem ugyanúgy ki fog kopni.
Free from Amber: A Forbidden Shaping-et csak a nyolcadik körben játszották, ezért kiadjuk a jobb változatát rare-ben? Nagyon klassz lap 5/5, félreértés ne essék, de már megint ez a "gyenge a lap->adjuk ki az erősebb változatát" hozzáállás, ami borzasztóan dühít. A nyolc manás lapok alapból is a legerősebbek.
Összességében kapott érdekes lapokat de, hogy ki tudja-e heverni a Dragonok elvesztését az megint egy másik kérdés. Szerintem egy kombó Priestet látok emelkedni, amiből akár lehet is valami.
Rogue
The Caverns Below+Crystal Core: Szerintem túl nehezen teljesíthető az amúgy sem, - a többiekhez viszonyítva - túlzottan erős kártyáért. Egyedül egy Brann Bronzebeard+Shadowcaster pakliban tudom elképzelni, (ahonnan kimegy Brann) mert ott az 1/1-es lények 5/5-ösek lesznek, de egyébként túl lassú és szituációs a quest. Szerintem a leggyengébb az összes közül. 2/5
Hallucination: Swashburglar test nélkül, de választással. Nem rossz lap, de nem erre volt szüksége a Rogue-nak. 3/5
Biteweed: Ezt a lapot meg minek kellett? Egy sokkal gyengébb Edwin, amit sehol sem játszanál. Ha kibontod és nincs Edwined akkor oké, de egyébként meg felesleges epic szegény Rogue-nak. 2/5
Razorpetal Lasher: Ha a spellek nullába kerülnének ez egy tökéletes lap lenne. Így sem rossz, kombózhat a Gadgetzan Auctioneer-el és Malygos-al is. Egyébként meg egy közepes lap. 4/5
Razorpetal Volley: Ugyanaz, mint az előző. 4/5
Envenom Weapon: Szóval ezért kellett nerfelni a Blade Flurry-t! CSAK NEM EGY ÉVVEL ELŐRE KELLETT VOLNA MEGLÉPNI! Egyébként az a baj vele, hogy ezzel valószínüleg nagy lapokat akarsz vele megölni, de attól még te is meg fogod kapni a sebzést. A kis szörnyek ellen pedig a Deadly Poison ezerszer jobb. Szerintem felesleges lap. 2/5
Mimic Pod: Nyilván nem bánod, ha az egyik hasznos lapodból kettőt húzol egy helyett. ...És három manát még talán ér is. A quest miatt használni szerintem fölösleges, mert húzhatsz spellt is, amivel rosszul jársz. Próbálkozni érdemes lehet vele, de nem hiszem, hogy túl erős lenne az ára miatt. 3/5
Obsidian Shard: Ha eleget lopkodtál, akkor lesz egy ingyen 3/3-as fegyvered, amikor már nem igazán számít. Nem alábecsülendő, de használhatóságát én erősen megkérdőjelezem. 2/5
Sherazin, Corpse Flower: Egy körben 4 lapot kijátszani nem könnyű. Legfeljebb Miracle Rogue-ban lehetséges, de ott egy 5/3-as olyan sokat érne, hogy kivegyél belőle egy kiváló lapot? Én olyan semmilyennek látom, ami kezdőknek jó lehet, de magasabb rangokon lesz nála jobb választás. 2/5
Vilespine Slayer: Egy kiváló removal lap, aminek a követelményét nem nehéz teljesíteni. Még jó, hogy epic, mert arénában auto-pick lesz. Nagyon bizakodó vagyok ezt a lapot a tekintetve. 5/5
Összességében szerintem semmiféle új Rogue nem fog születni maximum azok, akik a questtel fognak szórakozni. A Rogue helyzete véleményem szerint nem nagyon fog változni. Az új epic elviheti kicsit controlosabb irányba, de egy lap nem elég egy Control Rogue-hoz. De ne legyen igazam.
Sajnálom, hogy most nem voltam túl bőbeszédű a lapok terén, de ezekben sokkal kevesebb kreativitást látok, mint az előző három kaszt lapjaiban, azért remélem a következő részre a hiányt bepótolom.
Reményeim szerint hamarosan újra jelentkezek, addig is jó játékot!