Un'Goro lapok értékei arénában 4. rész - Neutral lapok
Sziasztok! Itt is lennék a következő, egyben utolsó cikkemmel, amely a Journey to Un'Goro lapokat tárgyalja aréna szempontjából.
Már csak a Neutral lények vannak hátra, ami egyben a leghosszabb is. Nagyon sokat késett ez a rész, úgyhogy kezdjük is el!
Ez egy tipikusan gyenge 1 drop. Arénában az 1 mana 2/1-ek nem jók, hiszen a legjobb kasztok hősképességei könnyen elbánnak velük. Az a sebzés, amit Battlecry-jal kioszt nem fog sokat jelenteni. 2/5
Az előzővel ellentétben sokkal jobb. A Battlecry hasznos a játék elején is (lefagyasztani majd leütni egy lényt), illetve a játék vége felé is (plusz sebzés az ellenfélbe/tempo). Elementál is, ami csak pozitív. Rettentő idegesítő kártya. 4/5
Ebben a lapban kellemesen csalódtam, hiszen jobban teljesít arénában, mint számítottam rá. Legtöbbször az elementál szinergia miatt szeretjük, de egyébként is jobb, mint ha 2/1-ek lennének, hiszen így jobb egyes kasztok ellen. Összességében egy átlag 2 drop kettészedve. 4/5
Ennek a lapnak az értékét nagyon befolyásolja a paklink. Ha egy jó kis tempo paklink van jó sok early game-mel ez egy tökéletes kártya. Ha meg ez nem adatik meg egy átlagon aluli 2 drop. 3/5
Legtöbb esetben egy átlag 2 drop, ennyit róla. 3/5
Ez a csigusz fantasztikus kártya, ami szintén az egész meccsen hasznos. Nagyon meg lehet vele fogni az ellenfelünket, ha pedig egy kemény leszedést használnak el rá, hogy életben hagyják a lényüket szintén hasznos volt a lap. 5/5
Egy késleltetett leszedés pl.: Darkbomb. Valószínűleg megöl egy 2 drop-ot és mást nem csinál. 3/5
Az 1 életerő nagyon nem jó, ha egy 3 drophoz társul, azonban ha ez könnyen meg is hal, hagy maga után valamit, amivel tudunk mit kezdeni. 3/5
Az, hogy kicsivel jobbak az értékei, mint a Patient Assassin-nek, hatalmasat dob a lap értékén. Ez a lap, és a csigusz a két nagy kedvencem, mert elég ráírni két kulcsszót, és egy fantasztikus lap arénában. Egy fontos szabály van ennél a lénynél: NE akarj túl greedy lenni! 5/5
Elementál szinergiák miatt ez is erősebb lehet az átlagnál, azonban picikét lassú, ráadásul nem rögtön kapunk lapot, mint a Fire Fly esetében, ezért ennél vannak jobb 3 manás lények. Paladinban kifejezetten szeretem a Smuggler's Run és a Grimestreet Outfitter miatt. 3/5
Arénában nem érdemes rámenni a Murloc szinergiákra. Van egy pár alapból jó értékekkel rendelkező Murloc, ennyi legyen is elég, ne vegyünk ki ilyen kombó lapokat. Persze ez egy borzalmas lap. 1/5
Akármelyik variációt választjuk, nem éri meg, ráadásul, ha adaptáljuk, alapból létező kártyákat kapunk pl.: Ice Rager, Carrion Grub, Rat Pack többi adaptációval meg már csak rosszabbat kapunk az alapnál Faerie Dragon, Frostwolf Grunt. 1/5
3 közül a legjobb, hiszen a játék korai szakaszában egy nagyon nagy nyomást helyez az ellenfélre, hogy hogyan üsse le, míg te rakhatod ki a nagyobb lényeidet. 5/5
Alapból az értékei megfelelőek, de nem elementál, ezért ha nagyon sikerül összehozni az elementál szinergikus paklit, ez azt szépen meg is szakítja. De persze, mivel nem borzalmasak az értékei, ezért 3/5.
Ismét elértünk egy fantasztikus kártyához. Az ilyen lények azért jók arénában, mert egyszerre leszedés is, és board-ot is épít. Itt is ki lehet emelni azt, hogy elementál, de nem ettől lesz jó. 5/5
Kicsit rosszabb, mint a Tazdingo, azonban egy taunt kártyának elmegy. Az ilyen szöveg nélküli lapokról viszont nem lehet sokat mondani. :D 3/5
Ismét egy remek kártya. Fantasztikus alapértékekkel rendelkezik, emellé ha rájön a taunt, még jobb. Általában ha megkapja a tauntot két eset történik meg. 1) Van legalább másik 2 lényed, már így is jól álltál, ez a kártya csak jobban hozzájárul a győzelmedhez / 2) Ellenfeled fennhagyott 2 lényt neked, mert rámegy arra, hogy a következő körben megöljön, ezért kirakod ezt tauntként, és reménykedsz. Vagy egyszerűen csak kiraksz egy 5 mana 4/7-et, ami remek. 5/5
Nyilván ez egy borzalmas kártya. Nagy támadás kis élettel sosem jó, bár ennek még van Stealth-je is. Nem mintha sokat jelentene, hisz könnyen meghal bármitől. 1/5
Egy nagy lény, aki ha meghal szintén hagy maga után valamit. Bevallom, hogy ezt a lapot is nagyon gyaláztam az elején, azonban egyáltalán nem rossz. Bár előfordulhat, hogy lesz belőle egy Sheep/Frog, de legtöbbször az ellenfél nem akarja leütni, ezért mehetsz vele arcra, vagy előnyösen megölheted az ellenfeled lényeit. 4/5
Arénában sosem jók a Windfury-s lények. Nem azért mert Windfury-juk van, hanem azért mert a készítők mindig alulstatolják, és ezáltal nem érnek semmit. Szerintem sosem fog jönni jó Windfury-s lap, hiszen rettegnek, hogy valami beteg kombó alakulna ki… 2/5
Konkrétan ez egy Eldritch Horror csak +1 mana és taunt. Ennyi kellett ahhoz, hogy ez a lap sokkal jobb legyen, mint a horrorisztikusan rossz előbb említett elődje. Egy nagy taunt sosem árt, és ez el is látja annak szerepét. Nem annyira jó, mint egy Bog Creeper, de azért egy 4/5.
A neve azt sugallja, hogy ultrasz**, hiszen ilyen lapok nem lesznek jók arénában. Azért elkölteni 10 manát egy nagy testre, aminek nincs azonnali hatása nem ér semmit. 2/5
Átlag 2 drop, azonban még jobb is náluk, hiszen arénában elő-elő fordulnak kalózok, és ha egyszer is összejön az, hogy megeszed a rákkal jót nevethetsz az ellenfeleden. 4/5
Nyilván nem fogunk arra törekedni, hogy ezt majd szépen feltörjük, hiszen nem ér annyit. 1/5
1/5
Egy újabb példa ahhoz, hogy elég pár szót ráírni egy olyan lapra, mint a Silverback Patriarch, és mennyivel jobb lesz. Persze Paladinnál a legjobb, azonban minden más kasztnál is remek lap. Egy elfogadható taunt, ami lecseréli magát, nem is kell ennél jobb. 5/5
Örülök, hogy csökkentették a megjelenési esélyét ennek a lapnak. Nagyon frusztráló volt, hiszen ha nem tudtad megölni, a meccsed ment el EGY lap miatt. Na ilyen lapot többet ne készítsenek. 5/5 (Örülnék neki ha a Spikeridged Steed-nek és a Mind Control Tech-nek is csökkentenék)
Ez a lap is olyan, hogy attól függ mennyi elementálunk van, hiszen alapvetően csak 3/5, az értékei miatt.
Ugyanaz elmondható, mint az előzőnél. Annyit hozzátéve, hogy míg a másik kirakható csak úgy, ezt a lapot megéri tartogatni ameddig csak lehet, és csak akkor kirakni, ha nagyon muszáj. 3/5
Szeretjük arénában azokat a lapokat, amelyeknél a manaköltségükért cserébe jóval nagyobb testet kapunk az átlagnál. Ezeknek mindig van valami negatív hatása, de ennél a lénynél ez nem túlzottan nagy. 4,5/5,
Imádom, és egyben utálom. Szinte nincs olyan szituáció ahol nem tudnánk jól kiválasztani a megfelelő 2 adaptot. Persze a legjobb a 7 mana 8/9, ráadásul hátrány nélkül (na ilyen lapot nem fogunk látni). 5/5
Alapvetően szeretjük az 1 mana 2/3-akat, azonban nem ilyen hátránnyal. Epic laphoz nem méltó. 2/5
A sima ooze jobb, hiszen az armor nem számít, és annak jobbak az értékei is. Persze ha szeretnénk valamit Paladin ellen, ki lehet venni. 3/5
Egy laphúzás jó nagy rizikóval. Ha olcsósít kiváló, ha nem, akkor egy jobb Gnomish Inventor, ha drágít megszívtuk. Ettől függetlenül megéri kaszinózni vele, csak mert megér egy laphúzás ennyit. 4/5
Mivel általában nem lesznek Murloc-jaink, ezért ez csak egy 4 mana 5/4, amik egészen elfogadhatóvá váltak, hogy kirotált a Piloted Shredder. 3/5
Ahogy mondtam, szeretjük az olcsó nagytestű lényeket, azonban ennek túl nagy a hátránya. Ez rosszabb, mint a Fel Reaver, hiszen az életerőnket ez gyorsan lenullázhatja. 3/5
Elementál szinergiákkal ez a lap egy jobb Firelands Portal, és megéri kivenni ezt a lapot, még ha nincs is sok elementálunk. Persze csak 4/5, hiszen nem garantált az effekt.
Szintén egyik nagy kedvencem a kiegészítőből. Szeretem az ilyen charge-os lényeket. Leteszed, megöl valamit, majd még egy lapot igényel az ellenfelednek, hogy eltüntesse, és az ilyen 2for1 lapokat nagyon szeretjük. 5/5
Nagy taunt, ami boardclearrel rendelkezik. Rengetegszer megfordíthatja a meccs állását, hiszen ha az ellenfél igyekszik előnyösen ütni, gyakran kis életerővel hagyja fenn a lényeit. Abban az esetben pedig mindent visz ez a lap. 6/5
Tipikus utolsó esély lap. Azoknál a kasztoknál különösen jó, ahol nem nagyon számít a random célzás, pl.: secretek, olyan spellek, amik csak ellenfelet célozhatnak, ami lényt idéz neked… Ettől függetlenül nagyon veszélyes kártya is lehet. 3/5
Rosszak az értékei, az effektje pedig ritkán fog aktiválódni. 2/5 (Talán az új kiegészítővel egy kicsit jobb lesz, mert én sok deathrattle-ös lényre számítok)
Paladinnál lenne egyedül értelme, de ott se vegyük ki. Sajnálatos, hogy ilyen legendary lapok jöttek Un'Goro-val. 1/5
A pakli hatalmas érték, de azt fel is kell húzni. Én ezt a lapot kicsit felül fogom értékelni, mert rengeteg mindent hozhat az a pakli, és 2 manáért 5 lap fantasztikus. 4/5
Ezt a legendás lapot sem lehet leírni. Néha jól tud az jönni, hogy a játék késői szakaszában kiteszed, és a húzó paklidat sokkal jobbá varázsolod, hiszen rettentő idegesítő, amikor 10.+ körben felhúzol egy 1 vagy 2 manás lényt. 3/5
Sosem lesz annyi elementálunk, hogy ezt megérje kirakni. 1/5
Un'Goro-s sorozatom utolsó cikke végén szeretném megköszönni az összes visszajelzést, azt hogy tudtam embereknek segíteni, és persze a Hearthstone Hungary munkáját is!
Elnézést, hogy több mint 2 hónapot késett ez a cikk!
Szeretném folytatni a következő kiegészítő után is, úgyhogy ott találkozunk!
Játszatok sokat és sok sikert az arénában! ;)