HírekUn'Goro lapok értékei arénában 4...

Un'Goro lapok értékei arénában 4. rész - Neutral lapok

Borovi Bence | 2017.07.29 10:00
3516

Journey to Un'Goro

Sziasztok! Itt is lennék a következő, egyben utolsó cikkemmel, amely a Journey to Un'Goro lapokat tárgyalja aréna szempontjából.

 

Már csak a Neutral lények vannak hátra, ami egyben a leghosszabb is. Nagyon sokat késett ez a rész, úgyhogy kezdjük is el!

Emerald Reaver

Ez egy tipikusan gyenge 1 drop. Arénában az 1 mana 2/1-ek nem jók, hiszen a legjobb kasztok hősképességei könnyen elbánnak velük. Az a sebzés, amit Battlecry-jal kioszt nem fog sokat jelenteni. 2/5

Glacial Shard

Az előzővel ellentétben sokkal jobb. A Battlecry hasznos a játék elején is (lefagyasztani majd leütni egy lényt), illetve a játék vége felé is (plusz sebzés az ellenfélbe/tempo). Elementál is, ami csak pozitív. Rettentő idegesítő kártya. 4/5

Fire fly

Ebben a lapban kellemesen csalódtam, hiszen jobban teljesít arénában, mint számítottam rá. Legtöbbször az elementál szinergia miatt szeretjük, de egyébként is jobb, mint ha 2/1-ek lennének, hiszen így jobb egyes kasztok ellen. Összességében egy átlag 2 drop kettészedve. 4/5

Ravasaur Runt

Ennek a lapnak az értékét nagyon befolyásolja a paklink. Ha egy jó kis tempo paklink van jó sok early game-mel ez egy tökéletes kártya. Ha meg ez nem adatik meg egy átlagon aluli 2 drop. 3/5

Rockpool hunter

Legtöbb esetben egy átlag 2 drop, ennyit róla. 3/5

Stubborn Gastropod

Ez a csigusz fantasztikus kártya, ami szintén az egész meccsen hasznos. Nagyon meg lehet vele fogni az ellenfelünket, ha pedig egy kemény leszedést használnak el rá, hogy életben hagyják a lényüket szintén hasznos volt a lap. 5/5

Volatile Elemental

Egy késleltetett leszedés pl.: Darkbomb. Valószínűleg megöl egy 2 drop-ot és mást nem csinál. 3/5

Eggnapper

Az 1 életerő nagyon nem jó, ha egy 3 drophoz társul, azonban ha ez könnyen meg is hal, hagy maga után valamit, amivel tudunk mit kezdeni.  3/5

Giant Wasp

Az, hogy kicsivel jobbak az értékei, mint a Patient Assassin-nek, hatalmasat dob a lap értékén. Ez a lap, és a csigusz a két nagy kedvencem, mert elég ráírni két kulcsszót, és egy fantasztikus lap arénában. Egy fontos szabály van ennél a lénynél: NE akarj túl greedy lenni! 5/5

Igneous Elemental

Elementál szinergiák miatt ez is erősebb lehet az átlagnál, azonban picikét lassú, ráadásul nem rögtön kapunk lapot, mint a Fire Fly esetében, ezért ennél vannak jobb 3 manás lények. Paladinban kifejezetten szeretem a Smuggler's Run és a Grimestreet Outfitter miatt. 3/5

Primalfin Lookout

Arénában nem érdemes rámenni a Murloc szinergiákra. Van egy pár alapból jó értékekkel rendelkező Murloc, ennyi legyen is elég, ne vegyünk ki ilyen kombó lapokat. Persze ez egy borzalmas lap. 1/5

Pterrodax Hatchling

Akármelyik variációt választjuk, nem éri meg, ráadásul, ha adaptáljuk, alapból létező kártyákat kapunk pl.: Ice Rager, Carrion Grub, Rat Pack többi adaptációval meg már csak rosszabbat kapunk az alapnál Faerie Dragon, Frostwolf Grunt1/5

Tar Creeper

3 közül a legjobb, hiszen a játék korai szakaszában egy nagyon nagy nyomást helyez az ellenfélre, hogy hogyan üsse le, míg te rakhatod ki a nagyobb lényeidet. 5/5

Thunder Lizard

Alapból az értékei megfelelőek, de nem elementál, ezért ha nagyon sikerül összehozni az elementál szinergikus paklit, ez azt szépen meg is szakítja. De persze, mivel nem borzalmasak az értékei, ezért 3/5.

Fire Plume Phoenix

Ismét elértünk egy fantasztikus kártyához. Az ilyen lények azért jók arénában, mert egyszerre leszedés is, és board-ot is épít. Itt is ki lehet emelni azt, hogy elementál, de nem ettől lesz jó. 5/5

Stegodon

Kicsit rosszabb, mint a Tazdingo, azonban egy taunt kártyának elmegy. Az ilyen szöveg nélküli lapokról viszont nem lehet sokat mondani. :D 3/5

Nesting Roc

Ismét egy remek kártya. Fantasztikus alapértékekkel rendelkezik, emellé ha rájön a taunt, még jobb. Általában ha megkapja a tauntot két eset történik meg. 1) Van legalább másik 2 lényed, már így is jól álltál, ez a kártya csak jobban hozzájárul a győzelmedhez / 2) Ellenfeled fennhagyott 2 lényt neked, mert rámegy arra, hogy a következő körben megöljön, ezért kirakod ezt tauntként, és reménykedsz. Vagy egyszerűen csak kiraksz egy 5 mana 4/7-et, ami remek. 5/5

Sabertooth Stalker

Nyilván ez egy borzalmas kártya. Nagy támadás kis élettel sosem jó, bár ennek még van Stealth-je is. Nem mintha sokat jelentene, hisz könnyen meghal bármitől. 1/5

Sated Threshadon

Egy nagy lény, aki ha meghal szintén hagy maga után valamit. Bevallom, hogy ezt a lapot is nagyon gyaláztam az elején, azonban egyáltalán nem rossz. Bár előfordulhat, hogy lesz belőle egy Sheep/Frog, de legtöbbször az ellenfél nem akarja leütni, ezért mehetsz vele arcra, vagy előnyösen megölheted az ellenfeled lényeit. 4/5

Stormwatcher

Arénában sosem jók a Windfury-s lények. Nem azért mert Windfury-juk van, hanem azért mert a készítők mindig alulstatolják, és ezáltal nem érnek semmit. Szerintem sosem fog jönni jó Windfury-s lap, hiszen rettegnek, hogy valami beteg kombó alakulna ki… 2/5

Giant Mastodon

Konkrétan ez egy Eldritch Horror csak +1 mana és taunt. Ennyi kellett ahhoz, hogy ez a lap sokkal jobb legyen, mint a horrorisztikusan rossz előbb említett elődje. Egy nagy taunt sosem árt, és ez el is látja annak szerepét. Nem annyira jó, mint egy Bog Creeper, de azért egy 4/5.

Ultrasaur

A neve azt sugallja, hogy ultrasz**, hiszen ilyen lapok nem lesznek jók arénában. Azért elkölteni 10 manát egy nagy testre, aminek nincs azonnali hatása nem ér semmit. 2/5

Golakka Crawler

Átlag 2 drop, azonban még jobb is náluk, hiszen arénában elő-elő fordulnak kalózok, és ha egyszer is összejön az, hogy megeszed a rákkal jót nevethetsz az ellenfeleden. 4/5

Devilsaur Egg

Nyilván nem fogunk arra törekedni, hogy ezt majd szépen feltörjük, hiszen nem ér annyit. 1/5

Humongous Razorleaf

1/5

Stonehill Defender

Egy újabb példa ahhoz, hogy elég pár szót ráírni egy olyan lapra, mint a Silverback Patriarch, és mennyivel jobb lesz. Persze Paladinnál a legjobb, azonban minden más kasztnál is remek lap. Egy elfogadható taunt, ami lecseréli magát, nem is kell ennél jobb. 5/5

Vicious Fledgling

Örülök, hogy csökkentették a megjelenési esélyét ennek a lapnak. Nagyon frusztráló volt, hiszen ha nem tudtad megölni, a meccsed ment el EGY lap miatt. Na ilyen lapot többet ne készítsenek. 5/5 (Örülnék neki ha a Spikeridged Steed-nek és a Mind Control Tech-nek is csökkentenék)

Tolvir Stoneshaper

Ez a lap is olyan, hogy attól függ mennyi elementálunk van, hiszen alapvetően csak 3/5, az értékei miatt.

Servant of Kalimos

Ugyanaz elmondható, mint az előzőnél. Annyit hozzátéve, hogy míg a másik kirakható csak úgy, ezt a lapot megéri tartogatni ameddig csak lehet, és csak akkor kirakni, ha nagyon muszáj. 3/5

Frozen Crusher

Szeretjük arénában azokat a lapokat, amelyeknél a manaköltségükért cserébe jóval nagyobb testet kapunk az átlagnál. Ezeknek mindig van valami negatív hatása, de ennél a lénynél ez nem túlzottan nagy. 4,5/5,

Volcanosaur

Imádom, és egyben utálom. Szinte nincs olyan szituáció ahol nem tudnánk jól kiválasztani a megfelelő 2 adaptot. Persze a legjobb a 7 mana 8/9, ráadásul hátrány nélkül (na ilyen lapot nem fogunk látni). 5/5

Emerald Hive Queen

Alapvetően szeretjük az 1 mana 2/3-akat, azonban nem ilyen hátránnyal. Epic laphoz nem méltó. 2/5

Gluttonous Ooze

A sima ooze jobb, hiszen az armor nem számít, és annak jobbak az értékei is. Persze ha szeretnénk valamit Paladin ellen, ki lehet venni. 3/5

Bright Eyed Scout

Egy laphúzás jó nagy rizikóval. Ha olcsósít kiváló, ha nem, akkor  egy jobb Gnomish Inventor, ha drágít megszívtuk. Ettől függetlenül megéri kaszinózni vele, csak mert megér egy laphúzás ennyit. 4/5

Gentle Megasaur

Mivel általában nem lesznek Murloc-jaink, ezért ez csak egy 4 mana 5/4, amik egészen elfogadhatóvá váltak, hogy kirotált a Piloted Shredder. 3/5

Bittertide Hydra

Ahogy mondtam, szeretjük az olcsó nagytestű lényeket, azonban ennek túl nagy a hátránya. Ez rosszabb, mint a Fel Reaver, hiszen az életerőnket ez gyorsan lenullázhatja. 3/5

Blazecaller

Elementál szinergiákkal ez a lap egy jobb Firelands Portal, és megéri kivenni ezt a lapot, még ha nincs is sok elementálunk. Persze csak 4/5, hiszen nem garantált az effekt.

Charged Devilsaur

Szintén egyik nagy kedvencem a kiegészítőből. Szeretem az ilyen charge-os lényeket. Leteszed, megöl valamit, majd még egy lapot igényel az ellenfelednek, hogy eltüntesse, és az ilyen 2for1 lapokat nagyon szeretjük. 5/5

Primordial Drake

Nagy taunt, ami boardclearrel rendelkezik. Rengetegszer megfordíthatja a meccs állását, hiszen ha az ellenfél igyekszik előnyösen ütni, gyakran kis életerővel hagyja fenn a lényeit. Abban az esetben pedig mindent visz ez a lap. 6/5

Tortollan Primalist

Tipikus utolsó esély lap. Azoknál a kasztoknál különösen jó, ahol nem nagyon számít a random célzás, pl.: secretek, olyan spellek, amik csak ellenfelet célozhatnak, ami lényt idéz neked… Ettől függetlenül nagyon veszélyes kártya is lehet. 3/5

Spiritsinger Umbra

Rosszak az értékei, az effektje pedig ritkán fog aktiválódni. 2/5 (Talán az új kiegészítővel egy kicsit jobb lesz, mert én sok deathrattle-ös lényre számítok)

Voraxx

Paladinnál lenne egyedül értelme, de ott se vegyük ki. Sajnálatos, hogy ilyen legendary lapok jöttek Un'Goro-val. 1/5

Elise

A pakli hatalmas érték, de azt fel is kell húzni. Én ezt a lapot kicsit felül fogom értékelni, mert rengeteg mindent hozhat az a pakli, és 2 manáért 5 lap fantasztikus. 4/5

Jungle hunter

Ezt a legendás lapot sem lehet leírni. Néha jól tud az jönni, hogy a játék késői szakaszában kiteszed, és a húzó paklidat sokkal jobbá varázsolod, hiszen rettentő idegesítő, amikor 10.+ körben felhúzol egy 1 vagy 2 manás lényt. 3/5

Ozruk

Sosem lesz annyi elementálunk, hogy ezt megérje kirakni. 1/5

Un'Goro-s sorozatom utolsó cikke végén szeretném megköszönni az összes visszajelzést, azt hogy tudtam embereknek segíteni, és persze a Hearthstone Hungary munkáját is!

Elnézést, hogy több mint 2 hónapot késett ez a cikk!

Szeretném folytatni a következő kiegészítő után is, úgyhogy ott találkozunk!

Játszatok sokat és sok sikert az arénában! ;)

ungoro arena elemzés

További híreink