Hírek7 lap nerfelésének a hatása a me...

7 lap nerfelésének a hatása a metára

Zonnenkraft | 2016.09.29 08:00
7939

Sziasztok, Zonnenkraft vagyok a FrozenFlame-ből. Hosszú idő után újra jelentkezem egy cikkel a Hearthstone Hungary-n.

 

Úgy gondolom rengeteg cikk és poszt fog napvilágot látni a következő napokban, miszerint 7 lap nerfelését jelentette be a Blizzard. Mindenek előtt lássuk, mely kártyák érintettek az ügyben, majd szeretnék pár gondolatot megosztani veletek: 

Rockbiter: Nos, szerintem mindenkinek egyértelmű, mekkora burst damage forrás a Rockbiter Weapon(ok) felhelyezése Doomhammer-re, számtalanszor történtek meg 6. körös lethal-ok. Hatalmas tempót tudott jelenteni régebben, amikor meg tudtuk állítani aggro deck-ek tempóját, azonban mióta megjelent az aggro shaman, mint pakli, a rockbiter leginkább pihent a kezünkben, és várt a Doomhammer-re. A plusz egy mana költség következtében nem lesznek 6. körös lethalok, jelentősen csökken a face shaman damage potenciálja.  

Következmény: Úgy gondolom az Aggro Shaman az elmúlt időben is már háttérbe szorult, inkább a spell damage-s, mid-range totem orientált verzió dominált, ez még inkább ezt fogja eredményezni. Nem kizárt, hogy az Aggro Shaman, mint „erős verseny deck” teljesen meg fog szűnni, akárcsak a Face Hunter, az előző nerf dömpinget követően. 

 

Tuskarr Totemic: A Tuskarr nerf nem gondolnám, hogy játszhatatlanná tenné a lapot, hiszen, a totem shamannak továbbra is fontos részét fogja képezni, viszont az a borzasztó tempó előny, amelyet tudott jelenteni egy [Totem Golem], [Flametongue Totem], vagy [Mana Tide Totem] meg fog szűnni. Ezeket a lapokat, ha nem tudtuk (általában nem) egyből leszedni a mérkőzésbe kerülhetett. Jogosnak érzem a nerfet. Minden Shaman decknek szerves részét jelentette eddig. Ez a nerf a Shaman deckek lassulását fogja eredményezni. 

Következmény: Face shaman tovább gyengülése talán meta deckekből történő megszűnése, Totem/Evolve/Mid range shaman gyengülése és lassulása. 

 

 

Call of the Wild: Még egy lap, amely szemtelenül OP volt. Véleményem szerint ezt is sokan vártuk, hogy csináljon vele valamit Ben Brode. Eddig a Hunter képes volt a 8. körig csak ellavírozni, leszedni az ellenfél lényeit, pár secretet kirakni, majd a „természetet segítségül” hívva gyakorlatilag megnyerte a meccset, úgy, hogy addig nem csinált semmit. A kártya továbbra is túl erős, hogy ne játszák a Hunterek, viszont picit balanszolja, hogy egy körrel később történjen meg a csoda.  

Következmény: Mindenképpen gyengíti az összes Hunter decket ez a drágítás, de semmiképpen se mondanám, hogy játszhatatlanná válik a lap.  

Execute: Igen… úgy gondolom sokak szíve fáj ezért a nerfért. Minden Warrior deck kötelező darabja volt és szerintem lesz is. Eddig a Control Warriknak egyik legnagyobb mentsvára volt a [Shield Slam] mellett, a Tempo Deckeknek pedig végtelen tempót tudott jelenteni, amikor 1 manából könnyedén megoldotta az ellenfél tauntjait, vagy veszélyt jelentő nagyobb lényeit. Valahol a nerf érthető, hiszen a Big Game Hunter nerf is egy jele volt annak, hogy a Blizzard szeretné a nagy költségű lapokat kevésbé könnyen leszedhetővé tenni.  

Következmény: Továbbra is szüksége van a CTRL Warriornak leszedésre, a tempó deckek Owl hiányában, ráfanyarodnak a „hugyos körtére” és nem fogják kivenni. Nem gondolnám, hogy hatalmas változást eredményezne a meglévő paklikban. 

 

Charge: Ezt a lapott már mondhatni szétnerfelték, emlékszem régen volt a Brewmaster Molten Charge Warrior deck, azonban azóta már sok víz lefolyt a Dunán, viszont ez a nerf, hogy a buffolt lényed, nem tudja az ellenfél arcát sebezni a Worgen OTK deck végét is jelenti egyben. Ez a pakli nem a közkedveltek közé tartozott, ellenben sok pakli, ha nem bírta leaggrozni az ellenfelet, akkor végig nézhette a Thaurissan-os kört követő végtelen sebzéses halálát.  

Következmény: Worgen OTK deck megszűnik létezni, a lap pedig megy a levesbe, ahol volt eddig is, csak néha buggyant fel pár „elvetemült” combo deck fan kedvéért. 

Abusive Sergeant: Hát igen… újabb kártya, amelyre már lesúlytott a „Nerf hammer”, itt egy Leper Gnome-os nerfelést láthatunk. Még Krisztus előtti időkben nem csak 1 körre adta a plusz két sebzést hanem örökbe, most pedig a támadás pontját is lecsökkentették 2-ről 1-re. A jó öreg őrmester ősidők óta benne volt minden aggro deckben (Face Hunter, Aggro Shaman, Zoo, stb), viszont ez a nerf miatt szerintem hasonló sorsra jut, akárcsak a Leper Gnome, inkább a Lance Carrier megjelenésében látok némi esélyt, mintsem hogy a Abusive Sergeant bent maradjon a paklikban.  

Következmény: Aggro deckekben kisebb változások várhatóak, és szerintem szép lassan kikopik a deckekből. 

Yogg-Saron, Hope's End: A Blizzard egyik legvitatottabb kártyája, sokak szeretik, sokak utálják…hogy mindenféle random dolog történik, viszont a játék kompetitív részét erősen ostorozta, ez nem kétséges. Rengeteg poszt, komment, sírás-rívás és bannos versenyeknek köszönhetően Ben Brode bácsi a pénzszámolás közepette, futtatott pár lehetséges nerfet, és arra jutottak, hogy ki nem akarják venni, a statjait nem piszkálnák, inkább engedik, hogy amely spelleket okoz, valóban meg is történjenek. Azaz, ha a Yogg meghal, silenceli, transzformálja (hex, poly, evolve) magát, vagy vissza kerül a játékos kezébe akkor a bulit lefújja, és a spell áradat abba marad. Illetve ha overload-os spell kerül kijátszásra, akkor a játékos megkapja az overload-ot. 

Következmény: A Yoggot, akik eddig játszották játszani is fogják, nem fog eltűnni, ellenben kevésbé lesz érdemes versenyekre vinni, hiszen jó pár lehetőség megakadályozhatja a meccs fordító spellek sokaságát. Illetve jobban megbűnhődhet a kijátszó játékos is. Én mindenképpen remélem, hogy kicsit visszaszorul ez a lap a verseny metában, és kicsit csökkenthetjük a random faktort. 

Összegezve a nerfeket, én nagyon örülök a legtöbbnek: 

  • kicsit megállítja a shaman rákkeltő hatását, 

  • a legnagyobb RNG lap jobban megbosszulhatja magát,  

  • a Hunter paklik kicsit lassulnak, 

  • a Worgen OTK pakli megszűnik, 

  • az aggro deckek a Leper gnome után újabb régi baráttól búcsúznak el. 

A nerf a Last Call versenyek előtti patch-ben érkezik, azaz október 8-a előtt. Az általam leírt dolgok természetesen a gyakorlatban fognak bebizonyosodni vagy cáfolásra lelni, de mindenképpen egy kicsit fellélegezhetnek a Hearthstone játékosok, viszont ne felejtsük el, hogy hamarosan újabb kieg, szóval lesz miért fognunk a fejünket :D A magyar szcéna életében vicces a történet, hiszen A Mondo Con és a szegedi SZTE LAN is a nerf környékén játszódik. Amit ajánlok, hogy akik terveztek indulni ezeken a versenyeken készüljenek fel arra, hogy a versenyre már a nerfelt lapkészletből kell paklikat összerakni.  

Remélem tudtam pár hasznos infóval szolgálni, pacsi skacok! 

kártya nerf patch

További híreink

Karácsonyi dekoráció