HírekKártya nerfek magyarázatai - Pat...

Kártya nerfek magyarázatai - Patch 9.1

Borovi Bence | 2017.09.06 10:00
5720

Hearthstone Patch 9.1 nerfek

Hamarosan öt kártyát is nerfelni fog a Blizzard és azt is elmagyarázzák, hogy miért van szükség ezekre a változásokra!

 

Azt hiszem elég nagy meglepetésként ért mindenkit, hogy nemcsak a Druidot nerfelték, hanem egyéb változások is jöttek. Gondolom senki sem számított például a Fiery War Axe nerfjére, az persze más kérdés, hogy jogos a nerf és már rég szükség lett volna rá. Én egyébként a Hex nerfjére már 4 éve (zárt béta óta) vártam, úgyhogy nagy öröm ez a nerf számomra. Na, de akkor nézzük miért is jönnek ezek a nerfek.

Blizzard Entertainment cikkének a fordítása

Fejlesztői megjegyzések:

Basic kártyák és az álláspontunk a Hall of Fame-ről

Alapos megfontolás után úgy döntöttünk, hogy három Basic kártyát módosítunk: Innervate, Fiery War Axe és Hex. Túl sok Basic és Classic kártya szerepel a paklikban, ezért kevesebb az élvezet, amikor egy új kiegészítő megjelenik.

A Basic szett kártyái több célt is szolgálnak a játékban, ezért inkább módosítjuk őket, minthogy a Hall of Fame-be kerüljenek. Továbbá a Hall of Fame-be lehetőleg csak az új Hearthstone év kezdetekor teszünk át kártyákat, ezért a Murloc Warleader - egy Classic kártya - megváltozik ahelyett, hogy a Hall of Fame-be kerülne.

Innervate nerf

Innervate

Jelenleg a Druidnak többféle erőteljes variációja is látható a játékban és mindegyikük használja az Innervate-et. Az Innervate óriási kezdőlöketet ad a játékban, amit az ellenfél csak nehezen tud behozni. Ezzel a változással kissé lelassul az erőteljes kezdőlökete, miközben továbbra is használható lesz olyan paklikban, amelyek olcsó spelleket használnak.

Milyen egyéb változásokat gondoltunk még át?

  • Újratölti 2 Mana Kristályodat.
  • Kapsz 2 Mana Kristályt ebben a körben, de cserébe 1 Manába kerül.
  • Kapsz 6 Mana Kristályt ebben a körben, de cserébe 4 Manába kerül.

Mivel az Innervate egy Basic kártya, ezért egyszerűnek kell lennie. Ahogy a Wild Growth is, ezek a kártyák tudatosítják az új játékosokkal, hogy a Druid kaszt identitásának része az, hogy manát hozzon létre.

Azt is figyelembe vettük, hogy az olyan kártyák, mint a Counterfeit Coin erősek voltak olyan kártyákkal kombinálva, mint a Gadgetzan Auctioneer, Edwin VanCleef és Combo kártyákkal. A megfelelő támogató kártyákkal az Innervate-et továbbra is láthatjuk, de nem minden pakliban - és pontosan ez a célunk ezzel a változással.

 

Fiery War Axe nerf

Fiery War Axe

Erőteljes Warrior fegyver volt a kezdetektől fogva. Nagy tempó előnyt ad ezért az árért és jól használható a Pirate paklikkal is, illetve minden olyan kártyával, ami együttműködik a fegyverekkel. 1-el megnöveltük a manaköltségét, így lelassítja a Warrior tempóját és a kártya erejét.

Milyen egyéb változásokat gondoltunk még át?

Megpróbáltuk csökkenteni a Támadását 2-re, de ezt nem éreztük eléggé intuitívnak. Általánosságban a manaköltség változtatása kevésbé problémás, mert a kezedben mindig láthatod a kártyák manaköltségét.

A nerf ellenére úgy gondoljuk, hogy továbbra is látni fogjuk, hiszen más 3 Mana, 3/2-es fegyvereket is látunk paklikban, amelyek szövegei nem feltétlenül működnek együtt a pakli többi lapjával (pl.: Eaglehorn Bow).

Hex nerf

Hex

Nem azért változtattuk meg, mert jelenleg túlzottan erős lenne. A Shaman nagyon flexibilis, de hiányzik a kaszt identitása és a gyengeségei sem ismerhetőek fel. Ezzel a változással a Shaman kissé gyengébb lesz nagy lények ellen és kevésbé lesz hatékony a silence-elésben - fontos, hogy egy kasztnak legyenek erősségei és gyengeségei is.

Ha egy játékos olyan kártyát akar használni, ami silence effekttel is jár, akkor valamiről cserébe le kell mondania. Például, ha egy játékos a Spellbreaker-t rakja a paklijába, akkor egy olyan kártyát játszik, ami egyes helyzetekben gyenge. Erre a szabályra a Priest egy kivétel - a silence a Priest kaszt identitásának a része.

Habár a Hexet nem mindig használják az agresszívabb  Shaman paklikban, de ezzel a változással a jövőre is gondolunk a kaszt identitását figyelembe véve. A jövőben igyekszünk elkerülni olyan Shaman kártyák létrehozását, amelyek erőteljes eltávolító képességek.

Murloc Warleader nerf

Murloc Warleader

A Murloc-ok nagyon jók arra, hogy a játék elején átvegyék az irányítást, és ha az ellenfél nem tudja időben letisztítani a harcteret, akkor könnyen véget érhet a játék olyan kártyáknak köszönhetően, mint a Murloc Warleader. Az Élet buff eltávolításával sokkal könnyebben letakaríthatják majd a harcteret a játékosok, de továbbra is megmarad egy Classic kártyaként, ami köré lehet építkezni. További előnye a nerfnek, hogy az Élet buffolással együttműködő lapokat is leegyszerűsíti. Például a jelenlegi állapotában a Murloc Warleader után a Wild Pyromancer és az Equality kijátszásakor nem hal meg az összes Murloc a harctéren, ami érthetetlen együttműködést jelenthet néhány játékos számára.

Milyen egyéb változásokat gondoltunk még át?

Gondolkoztunk a Rockpool Hunter és a Murloc Warleader megváltoztatásán, mert a Murloc Paladin jelenleg nagyon erős a játék korai szakaszaiban. Elég csak a kettő közül az egyiket nerfelnünk és további előnyei is vannak, hogy a Murloc Warleadert választottuk:

  1.  Az életet adó buffok leegyszerűsödnek;
  2. Új lehetőségek nyílnak a jövő Murloc-jainak, hiszen a Warleader tovább fogjuk látni, mint a Rockpool Huntert.

Spreading Plague nerf

Spreading Plague

Ez a lap egy nagyszerű védelmi eszköz a Drudok számára aggro ellen, de túlságosan hatékony volt 5 Manával. A nerf után kissé lassabb lesz, de továbbra is használható lesz a játék későbbi szakaszában.

Milyen egyéb változásokat gondoltunk még át?

Megpróbáltuk 7-re változtatni, mert jelenlegi ez a legjobban teljesítő lap a Jade és Taunt Druid paklikban. Viszont, mivel az Innervate-et is nerfeljük, így elég volt 1 Manát változtatni.

További fejlesztői megjegyzések

Ultimate Infestation

Ezt is megbeszéltük, mert rossz érzés ettől kikapni. Viszont mivel a Spreading Plague volt a legjobban teljesítő lap, az Innervate pedig ott volt a Top 3-ban, míg az Infestation csak valahol középtájt, ezért a Spreading Plague lett nerfelve.

A többi Druid változás miatt pedig ritkábban fog előfordulni, hogy a 10. kör előtt érkezzen ez a kártya.

Ice Block

Láttunk több beszélgetést is arról, hogy az Ice Block a Hall of Fame-be kerül. Ahogyan korábban is említettük, csak egy Hearthstone év elején kerülnek kártyák a Hall of Fame-be, vagyis legközelebb 2018 első kiegészítőjének megjelenésekor.

Alig várjuk már ezeket a változásokat és azt, hogy ez miként rázza fel majd a játékot.

A Murloc Warleader-t és a Spreading Plague-ot két hétig teljes áron lehet betörni. A Basic kártyákat nem lehet betörni.

Forrás: Battle.Net - Hearthstone: Közelgő Balance változások - Patch 9.1

patch kártya nerf

További híreink