HírekMelyik TGT legendary-t gyártsam ...

Melyik TGT legendary-t gyártsam le és melyiket törjem be?

| 2015.09.12 10:00
5860

melyik legendary-t törjem be grand tournament-ben

Melyik Grand Tournament legendary-k bizonyultak hasznosnak és melyek értelmetlenek?

FONTOS: Az alábbi cikk eléggé hosszú! Érdemes a Hearthstone Wiki > Kártyák betörése oldalt megtekinteni, hiszen ott egy listából választhatjátok ki azt a legendary-t amire kiváncsiak vagytok. Továbbá a Kártyák betörése oldal folyamatosan frissítve lesz totenmester által a jövőben is! (A menüből mindig könnyedén eléritek. Hearthstone Wiki > Kártyák betörése)

A régi három beosztáson (Jó, Átlagos, Rossz) módositottunk és már öt csoportba soroljuk a lapokat (Kiváló, Jó, Közepes, Gyenge, Nagyon rossz).

 

Használat:

Tempo előny – Az ilyen lapok célja az ellenfél lassítása, nagyon jó értékű lények, amiket az ellenfél általában nem tud azonnal (egy lappal) leszedni.

Utility - Buff-ol, heal-el, vagy valamilyen hasznos képessséggel segíti a használóját, szituációtól függően lehet hasznos.

Removal – Olyan lapok, melyek képességeket vagy lényeket távolítanak el.

Finisher – Ezek a lapok az ellenfél kivégzésére szolgálnak és általában megtalálható rajtuk a Charge kulcsszó, továbbá kevés manáért sokat sebeznek (pl.: Leeroy Jenkins), esetleg többször támadnak egy körben (pl.: Windfury - AlAkir).

A cseréknél igyekeztünk olyan basic / common / rare / epic, némely esetben pedig legendary lapot felsorolni, amelyek a lap értéhez/képességeihez mérten a lehető legközelebb állnak. Abban az esetben, ha a lap mellett nincs javaslat, akkor azt a lapot szinte képtelenség pótolni, érdemes lehet olyan lappal cserélni, ami ugyan nem hasonlít a legendary-hoz, de kellő mértékben beletud illeszkedni a pakliba.

Színek jelentése:

Zöld (Kiváló) - Ne törd be! Teljesen jól használható!

Sárgás-zöld (Jó) - Eléggé jó!

Sárga (Átlagos) – Kezdőknek hasznos lehet egy bizonyos rangig, azonban jelenleg nem számít kiemelkedően jó lapnak, de előfordulhat, hogy később népszerűbbé válnak. Nem feltétlen szükséges betörnöd.

Sárgás-piros (Gyenge) – Eléggé gyenge lapok,  jelenleg nem számít kiemelkedően jó lapnak, de előfordulhat, hogy később népszerűbbé válnak.

Piros (Nagyon rossz) – Rossz lap, általában csak viccnek jó, mint pl. Millhouse Manastorm. Törd be őket, ha csak nem reménykedsz, hogy majd megváltoztatják.

Ha az egeret egy kártya nevére viszitek, akkor láthatjátok a kártyát (kattintás nélkül!).
 

The Grand Tournament Legendary-k

Bolf Ramshield

Használat: Utility

Csere: Sludge Belcher, Antique Healbot

Bolf olyan, mint egy taunt, azonban mégsem teljesen az. Rosszabb és jobb is egyben. Véleményem szerint inkább a rosszabb a hangsúlyosabb az esetében, mert a jó tulajdonságai leginkább szituációtól függő. Bolf gyakorlatilag immunissá teszi a hőst, ameddig ő életben van, vagy ameddig le nem Silencelik. Amint a hős kap egy sebzést, ő azonnal felvállalja helyette. Ez jó akkor, ha fegyverrel támadnánk egy lényre, jó akkor is, ha Fatigue sebződést szenvednénk, emellett pedig a spellekből kapott sebződést is átvállalja. Azonban mi is a Taunt lapok szerepe a játékban? Megvédi mind az arcunkat, mind a barátságosan lényeket. Ez utóbbi a nagyon fontos. Sokszor fontosabb, ha a lények kapják meg a védelmet, nem pedig a saját arcunk. Egy ötödik körös Sludge Belcher sokszor többet érhet, mint egy hatodik körös Bolf, főleg ha igazán agresszív paklik ellen megy a harc.

A statisztikák szerint Bolf az egyik legritkábban elterjedt TGT-s Neutral legendary. Sokszor jobb választás lehet egy Antique Healbot is, aminek nem lehet lesilencelni a képességét sem. Az eredmény pedig hasonló lesz. Vannak akik Handlockban képzelték el a jövőjét, azonban még ott sem terjedt el eléggé, hogy számottevő lap legyen belőle egyelőre.  

Chillmaw

Használat: Egyedi

Csere: -

Chillmaw egy igazán jó legendary lap lett, ha csak a sárkányos paklikat nézzük. Több kasztból is sikerült már összedobni olyan egészen jól működő sárkányos paklit, amelynek már ő is a részét képezi. Chillmaw leginkább a Priest-nél és a Warrior-nál terjed el nagy számban (mint ahogy a sárkányos paklik is), azonban feltűnt már Shaman-ban, Mage-ben és Malygos-os Rogue-ban és Warlock-ban is. Gyakorlatilag a sárkányos paklik egyik kihagyhatatlan szereplője ő. Illetve mondjuk úgy, hogy ha már meg van ez a lap, akkor nem érdemes őt sem kihagyni a mókából.

Az ő képessége igazán érdekes, hiszen nem tudja az ellenfél a kijátszása után 100%-osan megmondani, hogy van-e további sárkányos lap a kezünkben. Ezáltal ez erre arra kényszeríti az őt, hogy úgy trade-eljen le vele, hogy a legkevesebb kárt szenvedje el, ha esetleg aktiválódna a Deathrattle képessége. A 3 sebzés amit ad, az igazán erős, ezzel kapott a játék egy olyan Neutral lapot, amivel meglehet oldani a Patronok első/második felvonását, ami nagyon kellett már. Persze a legtöbb pakli el tudja intézni ezt egy esetleges Silence-el, vagy a Patron esetében egy Execute-al, azonban ez a legtöbb védelmet szolgáló lapra ugyan ez elmondható. Hátránya még, hogy top deck csatában nem tud aktiválódni a képessége, muszáj hozzá, hogy legyen egy másik sárkány is a kezünkben.

Eydis Darkbane

Használat: Tempo előny

Csere: Knife Juggler, egyéb sebzést adó lapok

Eydis felhasználhatósága nagyon erősen korlátozva van. Összesen két kaszt tudná felhasználni őt érdemlegesen, mert a többinek vagy egyáltalán nincs, vagy pedig csak elég jelentéktelen buffot adó lapja van. Ezek a kasztok a Priest és a Paladin. Ugyan a Druid még szóba jöhetne, azonban ő annyi jó más lappal rendelkezik, hogy felesleges paklit építeni köré, vagy éppen csak felhasználni őt. Identitását tovább követve, ez a lap inkább az agresszív paklikba használható. Ezek a paklik elég korlátoltan visznek magukkal spelleket, ami meg van, azt igyekeznek minél gyorsabban kitolni magukból, főleg a Paladin a Divine Favor miatt. Ez sokszor azt eredményezi, hogy mire felhúzzuk Eydis-t (már ha felhúzzuk egyáltalán egy gyors pakli esetében), addigra már nem lesz mivel megerősíteni. Emellett kicsit fura magának a lapnak a koncepciója is. Az esetében arra kéne törekedni, hogy életbe maradjon a lény. Ezzel szemben, hogy mivel ő kapja az erősítést, így az ellenfél figyelme még jobban rá fog vetődni. A Priest esetében pedig az a kevéske buffolás (Velen's Chosen, Power Word: Shield) leginkább a kontrolltartásról szól. Ahhoz pedig ez a random sebzés nem annyira jó, mert rulettbe megy át az egész. A kasztnak így is van éppen elég irányított leszedése, hogy ne kelljen őt használni. Főleg úgy, hogy az esetébe szinte kötelező bevárni a kombós lapot is. Viszont ha a meccsen ki tudja hozni magából az igazi értéket akár csak egy körön át, akkor meccsdöntő szerepe is lehet. Az sem negatívum, hogy mindössze csak 3 manába kerül, és ehhez képest a 3/4 egészen jó értékek. Eydis nagyon érzékeny a Silence-re, és buff nélkül még könnyű is letrade-elni. Olykor halott lap lehet a kézben.

Egyáltalán nem érzem benne egyelőre azt, hogy ő egy jó legendary lap lenne. Ha nagy szükséged van éppen a dust-ra, akkor el lehet gondolkozni az esetleges betörésen már most. Azonban pár hetet, vagy hónapot érdemes lehet vele várni, hadd forrja ki magát a meta játék.

Fjola Lightbane

Használat: Utility

Csere: Silvermoon Guardian, Sunwalker

Fjola felhasználhatósága nagyon erősen korlátozva van. Összesen két kaszt tudná felhasználni őt érdemlegesen, mert a többinek vagy egyáltalán nincs, vagy pedig csak elég jelentéktelen buffot adó lapja van. Ezek a kasztok a Priest és a Paladin. Ugyan a Druid még szóba jöhetne, azonban ő annyi jó más lappal rendelkezik, hogy felesleges paklit építeni köré, vagy éppen csak felhasználni őt. Ameddig Eydis képességéből fakadóan a buffolás után azonnal kitolja magából a sebzést, és ezáltal az „elvárt” értéket is, addig Fjolá-n a Divine Shield-el gyakorlatilag semmit nem csinál az első körében. Így amellett, hogy Paladin nem fogja magánál tartani a buffolást Fjola megérkezéséig (a Divine Favor miatt), még lassú is neki. Ismételten csak a Priest kasztnál lelhet otthont magának, azonban ez sem jellemző a statisztikák alapján. A Priest a kevéske hasznos buffjait (Velen's Chosen, Power Word: Shield) leginkább a kontroltartásra használja fel. Ezáltal meg nem fogja bevárni ezt a lapot a kevéske buffjaival, hogy értéket tudjon kinyerni belőle. A másik, hogy ha a kikerülése körében erősödik meg, akkor az ellenfél saját kedve szerint trade-eli le a Divine Shield-et. Ha pedig nem kapja meg, akkor valószínűleg meghal majd az első támadása előtt. Viszont ha a meccsen ki tudja hozni magából az igazi értéket akár csak egy körön át, akkor meccsdöntő szerepe is lehet. Az sem negatívum, hogy mindössze csak 3 manába kerül, és ehhez képest a 3/4 egészen jó értékek. Azonban úgy tűnik, hogy az agresszív pakliknak túl lassú, a kontrol pakliknak pedig haszontalan. Fjola nagyon érzékeny a Silence-re, és buff nélkül még könnyű is letrade-elni. Sokszor halott lap lehet a kézben.

Egyáltalán nem érzem benne egyelőre azt, hogy ő egy jó legendary lap lenne. Ha nagy szükséged van éppen a dustra, akkor el lehet gondolkozni az esetleges betörésen már most. Azonban pár hetet, vagy hónapot érdemes lehet vele várni, hadd forrja ki magát a meta játék.

Gormok the Impaler

Használat: Removal

Csere: -

Gormok felhasználhatósága erősen korlátozva van. A legtöbb pakli esetén elég ritka az, ha egyszerre három vagy négy lénye legyen kint az asztalon, illetve az sem biztos, hogy szüksége van egy erősen feltételhez kötött 4 sebzésre. Tapasztalataim szerint egyelőre 3 kaszt tudta őt befogadni, de ott sem, mint oszlopos tagja a paklinak. Warlock esetén a Zoo paklikba egy szolid választás lehet, hiszen többnyire mindig úgy kerül vissza a kör, hogy marad fent 1-2 lény az asztalon, ráadásul jól kombózik az Imp-losion lappal. Token Druida esetén, ahol a lényeg az asztal gyors kiépítése, valamint a Paladin, aki most rengeteg token generáló lapot kapott az új kiegészítőnek hála. Nagy előnye, hogy a sebzés, amit ad, az irányított, valamint Battlecry effektként fut le. Ugyan az értékei a képességéhez mérten lehetne kicsit jobb is, azonban így sem kell panaszkodnia. Nagy hátránya viszont, hogyha az ellenfél megoldja az asztalt egy AOE (pl. Flamestrike, Holy Nova) segítségével, akkor az addig felhalmozott összes tempó elveszik.

Egyelőre nem érdemes betörni őt, mert ha nem is számít éppen egy jó legendary lapnak, de éppenséggel rossznak sem nevezhető. Az is szempont, hogy épülhet még ki olyan pakli, ahol hasznos lehet még a képessége.  

Icehowl

Használat: Egyedi

Csere: Big Game Hunter, removal lapok

Mi lehet a legjobb terv ezzel a lappal a kapcsolatosan? A kilencedik körben kikerül, letradel valami naggyal, majd saját kézből kap egy Silencet és bele lelet durrantani az ellenfél arcában. Ez azonban nem igazán fog gyakran megtörténni. Általában leszed egy nagy fenyegetést, majd a következő körben meghal valami kicsitől. Igen, mondhatni ez a lap már létezik a játékban, és Big Game Hunter-nek hívják.  Csak 6 manával olcsóbb, így van lehetőség kijátszani mást is az adott körben.

Icehowl körülbelül ugyanannyira ritkán játszott lap, mint a The Skeleton Knight. Ugyan ezt tudom itt is elmondani, mint ott. A statisztika megmutatja, hogy a lap jelenleg mennyire nem játszott és, hogy egyelőre mennyire nincs semmilyen terv ezt a lapot jól felhasználni. Nyugodtan törhető, ha valamire éppen kell a dust, azonban érdemes lehet még várni pár hetet, vagy hónapot, hogy kiforrja magát a meta játék.

 

Justicar Trueheart

Használat: Egyedi

Csere: -

Justicar képessége egészen jó is lehetne, ha a legtöbb esetben csinálna is valamit. Eddig csak egy kaszt tudta kihasználni az ő képességét érdemlegesen, illetve még két másik olyan kaszt, ahol voltak már sikeresebb próbálkozások is. Ahol a legtöbbször felbukkan és a legnagyobb segítséget adja az a Warrior. Főleg a Control Warrior esetében, ahol amúgy is sokszor kell pajzsolni, már csak a Shield Slam miatt is. Illetve további segítség az Aggro, és a Patron match-upok ellen is, mert igencsak meg tudja dobni a megmaradt életerő nagyságát. Általában a Shieldmaiden helyére szokott bekerülni, ezért cserének is őt ajánlanám. Olykor feltűnik Priest-eknél is, hála Prophet Velen-nek, akinek a segítségével két manából 8-at is lehet gyógyítani már. A harmadik kaszt pedig a Paladin, akinek a TGT megjelenésével tovább gazdagították a repertoárját a (Silver Hand Recruit)-ok felbuffolására.

Habár eddig nem sok helyre illik be, azonban az elmondható, hogy végül is egy hasznos lapról van szó. Egyelőre sem azt nem ajánlom, hogy kraftoljátok le, sem pedig azt hogy törjétek be. A későbbiekben megnövekedhet még a pakli típusok száma, ahol felbukkanhat.

Nexus-Champion Saraad

Használat: Utility

Csere: Nefarian

Saraad képessége egyszerre erős is és gyenge is. Ha úgy nézzük, akkor 7 manáért ad egy 5/4-es testet és egy véletlenszerűen kapott spellt is. A kapott lap ugyan lehet egy egész meccset eldöntő lap is (mint a Flamestrike), de akár egy teljes haszontalan is, ami lehet, hogy csak kihasználatlanul fog lógni a kézben a meccs végeztéig. Ennek megfelelően Saraad sem egy túl gyakran látott lap, mert már így is van elég RNG (azaz a véletlenen alapuló történés) a meccsek folyamán, ami miatt a játékosok nem különösebben szimpatizálnak ezzel a lappal. Annyi előnye van, hogy a képessége nem Battlecry, hanem Inspire, amivel így akár több lapot is lehet nyerni vele, ha túléli az ellenfél első körét. Leginkább Mage paklikban lehet összefutni vele, főleg azokban, amelyek az Inspire képességekre épülnek, de néhány 'szimpla' Tempo Mage paklikban is felbukkant már.

Egyelőre nem érdemes betörni őt, mert jelenhet még meg (leginkább Inspire-re alapuló) pakli a felhasználásával, ami aztán erősnek bizonyulhat majd az adott szezonban.

Skycap'n Kragg

Használat: Finisher

Csere: -

A TGT kijövetelével még mindig nincs annyi használható kalóz, vagy kalózon alapuló kártya, hogy megérjen rá paklit építeni. Ezen még az új kalóz legendary lap sem segít. A kalóz paklik általában kikapnak, ha nem sikerül nyerniük az első 10 körben. Az is elmondható, hogy általában nem szokott kint lenni az asztalon egyszerre 1-2-3 kalóznál több. Ezáltal ez a lap sem lesz 4 vagy 5 manánál olcsóbb általában. Ezért pedig a kezdőkézben nem érdemes megtartani a kapitányt. Ráadásul a 4/6-os értékek sem nevezhetőek olyan jónak. Gyakorlatilag kijelenthető, hogy a Rogue kapott egy másik haszontalan legendary lapot az új kiegészítővel, ugyan is már teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy a Blizzard oda adta ennek a kasztnak a teljes Pirate szinergiát.

A Blizzard összeszedhetné magát, hogy alkosson végre valamit az amúgy igen jónak tűnő kalóz szinergiával. A lap esetleg felértékelődhet majd az újabb kiegészítők megjelenésével, ahol remélhetőleg nem csak 2-3, a hatékonyságát megkérdőjelezhető Pirate lapot dobnak a játékosoknak.

The Skeleton Knight

Használat: Egyedi

Csere: -

Talán a legrosszabb legendary lapot köszönthetjük a képében. 6 manáért lehet kapni általa egy 7/4-es lényt, amivel le lehet tradelni akár egy 4 manás lénnyel is. Ha pedig meghal, akkor vagy vissza lehet kapni vagy nem. Mostanában egyre több jó 6 manás lény kerül be a játékba, amik sokkal jobb választásnak bizonyulhatnak, mint ő. Szinte 100%, hogy az amúgy 700 goldos Emperor Thaurissan-nal jobban lehet járni már, mint a lovaggal.  

A statisztikák alapján ő a legritkábban látott TGT-s legendary lap. Ez jól mutatja azt, hogy jelenleg mennyire rossznak számít, illetve azt is, hogy a játékosoknak még koncepciójuk sincsen rá a jövőre nézve. Egyértelműen törhető lap, de ahogy a főoldali leírásban is van, várjatok vele még pár hetet, míg megnyugszik a meta.

Acidmaw

Használat: Egyedi

Csere: -

Acidmaw és Dreadscale párban érkezett a TGT megjelenésekor. Az első hetekben úgy tűnik, hogy az utóbbi kicsit népszerűbb lap lett, mint az előbbi. Ez főleg annak köszönhető, hogy a manaköltsége ezért a testért cserében elképesztően rossz. Ugyan a képessége néhány kasztspecifikus lappal jól kombózik, mint az Unleash the Hounds vagy Dreadscale, de még így sem éri meg használni őt. Topdeck csatában ő elképesztően rossz húzás lehet, mert ahhoz hogy valami értéket lehessen vele nyerni, ahhoz szükség van egy másik (speciális) lapra is. Túl lassú lap ez a játék leggyorsabb kasztjának számára, aminek így is van már épp elég megoldása az ellenfél lényeire. Egyelőre nem találtam még olyan paklit, ami népszerű és működőképes is lenne vele.

Anub'arak

Használat: Egyedi

Csere: -

Határozottan kijelenthető, hogy Anub'arak a TGT egyik legrosszabb legendary lapja. Annak ellenére, hogy a lap gyakorlatilag halhatatlan azáltal, hogy visszakerül a kezünkbe ha teljesen elfogy az életereje, a lap ezzel még sem válik jóvá. Még akkor sem, ha marad utána egy 4/4-es pók is. Az alapvető baj a nagyon magas mana költségében és a roppant kevés életerejében rejlik. Anub'arak egy 9 manás lény 4 életerővel. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag letud vele tradelni simán egy 3 vagy egy 4 manás lény is. Ha ezt nézzük, akkor gyakorlatilag 9 manát cserélünk kb 7-8 manára. Ugyan is kb. ennyibe kerül megoldani Anub'arakot és a kis pókot is az első felvonásban. Az egészben talán még is az a legrosszabb, hogy a második kijátszása is fel fogja emészteni a Rogue teljes körét, míg az ellenfél részéről ez a költség valószínűleg el fog oszlani 2 köre között.

Nem valószínű, hogy ez a lap valaha is használható lesz Rankeden, főleg úgy, hogy a kaszt csak egy rettenetesen kombó és tempó orientált paklit használ mostanában.

Aviana

Használat: Egyedi

Csere: -

Aviana képessége elsőre nagyon jónak tűnik, azonban egyelőre úgy tűnik, hogy a lap még így is túl lassú a mai metában. A Midrange Druida egyáltalán nem tudta őt befogadni, Ramp Druidában pedig volt már pár próbálkozás vele, hála annak, hogy ott már igen masszív tauntokat is használnak az Ancient of War képében. Általában érdemes mellé tartogatni az Innervate-et is. A baj vele az, hogy a mostani gyors metában ez a 9 mana rengeteg egy sima 5/5-ért, még akkor is, ha ki tudunk rakni még mellé valamit. Aggresszív pakli ellen úgyis olyan gyorsan kikerülnek a magas mana értékű taunt lapok, hogy ez a lap már-már feleslegessé válik. Másik hátránya pedig az, hogy hiába jó a Druida laphúzása, ha topdeck csatába kerül a pakli, akkor nem igazán segít már rajtuk ez a lap sem.

Érdekesség, hogy épült már a segítségével OTK (one turn kill) pakli. Aviana + Malygos + Innervate + 2x Faceless Manipulator + 2 Moonfire egy körben több mint 30 sebzést okoz az ellenfél arcába. Ez sima meccsen azonban szinte képtelenség, hogy összejöjjön, annyi elemből tevődik össze a kombó.

Confessor Paletress

Használat: Utility

Csere: -

Paletress csak az értékeit tekintve nem tűnik egy jó legendary lapnak. Azonban a képessége az, ami erőssé teheti. Ha csak a kilencedik kört nézzük, akkor idézésre kerül egy 5/4-es test, egy szövetséges gyógyul két életerőnyit és mellé még egy véletlenszerűen kapott legendary lap is érkezik. Az effekt erősnek nevezhető, hiszen az esetek túlnyomó többségében valami igen nagy testű lény fog megjelenni az oldalán. Ha a kirakása utáni kört túléli, akkor mát 100%osan vissza lehet nyerni az árát. A baj a kevés életerejével van. Az ellenfél mindenféleképen meg akarja majd oldani a lapot, amit a kevés életerejének köszönhetően valószínűleg sikerülni is fog.  

Egyelőre még nem lehetett túl sűrűn összefutni vele, hiszen az első hetekben a Priesteknél leginkább a sárkány paklik újragondolása jelent meg. A lap pedig hiába jó, abba a koncepcióba már nem fér bele. Egyelőre ne törjétek és ne is kraftoljátok le, mert érdemes lehet megvárni, hogy mi lesz a kaszt további sorsa. Mivel nem alapja egyik kiugróan sikeres Priest paklinak sem, ezért egyelőre csak egy átlagos értékelést kap.

Dreadscale

Használat: Egyedi

Csere: Unleash the Hounds, Wild Pyromancer

Dreadscale és Acidmaw párban érkezett a TGT megjelenésekor. Az első hetekben úgy tűnik, hogy az előbbi kicsit népszerűbb lap lett, mint az utóbbi. Ez főleg annak köszönhető, hogy jóval kevesebb manáért lehet megidézni, és az effektje is szinte azonnali hatású. A szinte itt kihangsúlyozandó, hiszen így a Hunter's Mark-al nem lép azonnal reakcióba, ami egy kör késlekedést okoz így az amúgy igen tempó orientált kaszt esetében. Leginkább kontrol paklikban lenne jó ez a lap (ami sajnos manapság már nem működik a Hunternél), de néhány sikeresebb Midrange pakliban már helyet talált magának. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy most rengeteg a Paladin a metában, ami szinte a semmiből tudja legyártani a rengeteg 1 HP-s lényét.

Nem kifejezetten egy jó Legendary lap, de a későbbiekben megtalálhatják még benne a potenciált egy jó pakli megépítésére.

Eadric the Pure

Használat: Utility

Csere: Aldor Peacekeeper

Eadric az előzetes várakozásoknak megfelelően nem lett egy túl sokszor látott legendary lap. Ugyan a képessége elsőre jónak tűnik, azonban még így is túl lassú a mai meta játéknak. Habár bizonyos match-upok ellen meccset megnyerő hatása is lehet, azonban ezek az összesorsolások nem jönnek össze elég gyakran, hogy megérje beletenni őt a paklikba. Eadric leginkább a kontrol paklik ellen lenne egészen hatásos, mint a Handlock, a Druida, vagy a Warrior. Ha TGT előtti időszakot jobban megnézzük, akkor a Paladin így is elég jó volt már mind a Handlock, mind a Warrior ellen. Ha kevesebb lenne a mana költsége, vagy nagyobb lenne a támadó ereje, akkor esetleg gyakrabban láthatnánk, de így az első hetekben egyelőre túl lassúnak tűnik.

Az sem segít a helyzetén, hogy a Mysterious Challenger miatt általánosságban véve a Paladin nem hogy lassult volna, hanem az eddigiekhez képest is most egy még agresszívabb kaszt lett.

Most gyengébb értékelést kap, de várjatok vele még pár hetet/hónapot mielőtt betöritek. Akármi kisülhet még a meta játékból.

Rhonin

Használat: Utility

Csere: Dr. Boom

Úgy tűnik, hogy Rhonint a Tempo paklik tudták eddig csak magukba fogadni, azonban még ott sem számít a pakli oszlopos tagjának. Ha kell egy egészen jó értékkel rendelkező lény, akkor ő nem számít egy rossz választásnak, hiszen egészen sok Mage lappal van jó szinergiában. A Deathrattle képessége után kapott 3 Arcane Missiles mind Archmage Antonidas-sal, mind a Flamewaker-rel jól kombózik. Agresszívabb paklik esetén asztaltisztításra is alkalmas. Általában Dr. Boom helyére szokott bekerülni, hogy a pakli managörbéjét ne csapja annyira el. Ahogy észrevettem, játékstílus függvénye, hogy ki melyik lapot részesíti előnyben. Ameddig Boom effektje szinte azonnali, addig Rhoniné a szinergiára való várakozás miatt kicsit lassabb hatású. Hátránya is pont ebből fakad, hiszen igazán nagy értéket csak akkor tud adni, ha bevárásra kerül a kombó másik fele is.

Egyelőre kérdéses mi lesz a lap a sorsa, semmi esetre se törjétek be még. Aránylag sok sikeres Tempo pakli akad, amelyik felhasználja már/még őt.

The Mistcaller

Használat: Utility

Csere: -

Jelenleg ez a lap az egyik legjobb buffot adó lény az egész játékban. Hosszan elnyúló csatákban ez a lap elképesztő nagy előnyt jelenthet. Azonban azt hozzá kell tenni, hogy a Shaman kaszt most nem játszik eléggé lassú paklit ahhoz, hogy 100%osan kilehessen nyerni belőle az értéket. Ne felejtsük, hogy ez a lap 6 manába kerül és csak 4/4-es testtel rendelkezik, ami a kikerülése körében tempó veszteséget okozhat. Ez abból kifolyólag adódik, hogy az effektje nem instant Battlecry, hanem csak a többi lap megidézésével kerül egyenként aktivitásra. Ettől függetlenül ez egy olyan lap, ami bármikor berobbanhat a meta játékba, ha valamelyest vissza fog már szorulni annak agresszivitása.  

Ennek ellenére voltak már egészen sikeres próbálkozások vele a Midrange Shaman tekintetében, de a most igen népszerű Totem Shaman koncepciójába sehogyan sem illik bele. A kártya effektjének ellenére most csak egy átlagos értékelést kap, de semmi estre se törjétek még be ezt a lapot.

Varian Wrynn

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: -

Varian véleményem szerint az egyik legjobb legendary lap az egész kiegészítőben. A három felhúzott lap már önmagában is elég erős lenne ahhoz, hogy használható lehessen, azonban ha ezek között van lény is, akkor azokat instant le is teszi asztalra. A Control Warrior a TGT megjelenése előtt is teljesen jól játszható kontrol pakli volt (amire sajnos már nem sok példa van), de ezzel a lappal most kapott még egy kis lökést a pakli típus. Nem csak, hogy egy erősebb lapelőnyt ad 3 manáért –A War Golem 7 manába kerül- hanem még komoly tempó előnyt is szolgáltathat, főleg kontrol match-up esetén. Ehhez mérten az értékei is elég jók, csak nagyon kevés manapság használt lappal szemben nem tud birokra kelni. Az egyetlen hátránya, hogy a pakli rengeteg Battlecry effekttel játszik. Ha ezek közül a lapok közül idéz meg lényt, akkor annak nem fog teljesülni a képessége.

Varian az első hetekben a legjobban elterjedt legendary lap a TGT-ből. A mostanában használt Warrior paklik közül csak a Control Warriorba, illetve a Dragon Warriorba illik be.

Wilfred Fizzlebang

Használat: Utility

Csere: -

Wilfred (is) tipikusan egy olyan TGT legendary kártyalap, ami közel sem nyújt akkora előnyt, mint amit elsőre gondolnánk tőle. Ugyan a képessége nagyon jól kombózik a Warlock hősképességével, azonban megvan az esélye annak, hogy amúgy egy igen szánalmas lap kerül felhúzásra a segítségével. Erre példa, ha egyből egy Mortal Coil lesz az eredménye a húzásnak, ami ár/érték szempontjából egy nagyon rossz lépés. Természetesen a szerencsének hála az is előfordulhat, hogy egyből egy ingyenes Mal'Ganis szaladhat ki Wilfred mellé, de úgy tűnik, hogy ez a rulett egyik pakliknak sem éri meg mostanában. Az életereje miatt pedig szinte biztosan meg fogja oldani az ellenfél az első körében.

Néhány Handlock esetében már felbukkant a lap, hála annak, hogy el lehet bújtatni a hatalmas Taunt lapok mögött, azonban ebből a pakli típusból is elkezdett kiveszni már. Köszönhető ez annak is, hogy a paklinak általában nem szokott gondot okozni a megfelelő mana kihasználás át/érték szempontjából.

legendary kártya

További híreink