A Blackrock Mountain kártyák elemzése
A Blackrock Mountain-nal 31 új kártya érkezik. A tovább után minden kártyáról elmondjuk, hogy vajon hasznos lesz-e a jövő metájában. Fontos megjegyezni, hogy a lapokat nem aréna szerint elemezzük, akiket az érdekelné, kattintsanak ide - Belezogep készített egy nagyon jó videót az új kártyák aréna szempontjából történő elemzéséről.
Legendary-k
Chromaggus effektje elképesztően erős, azonban nem garantált, hogy azonnal előnyt tud biztosítani számunkra. Szerencsére a Big Game Hunter ellen védve van, ezért valószínűleg sok pakliban láthatjuk majd.
Thaurissan képessége hatalmas tempo előnyt biztosíthat, hiszen legrosszabb esetben is az összes kezedben lévő kártya költségét 1-gyel csökkenti. Leginkább a Rogue-ok számára lehet hatásos, hiszen Conceal-el még egy kört megélhet és akkor a kezedben lévő lapok költsége már kettővel fog csökkenni (természetesen amit éppen az előbb húztál, annak még csak 1-gyel lesz kevesebb az ára). Tehát ez is egy nagyon jó kártya.
Az effektje nagyon élvezetes, ez nem vitás, azonban túl lassú. Először is, Majordomo silence-elhető, Hex-elhető, Polymorph-ozható, de még ha természetes halált is hal, akkor is mindössze 8 élete lesz a hősödnek. Ugyan az új hero power-ed elképesztően erős lesz ((DIE, INSECT!)), de ez valószínűleg már nem véd meg a haláltól. Ez nem lesz egy népszerű kártya.
Nefarian túl drága. A Battlecry-a mindenesetre nagyon erős tud lenni, azonban eléggé kiszámíthatatlan. Ez a kártya néhány Control pakliban előfordulhat, majd meglátjuk, hogy fog működni.
Sajnos borzalmas értékekkel rendelkezik (8/4), ezért még egy 4 manás Yeti is jobb, de ha van a kezedben egy Dragon, akkor képes bármely Legendary-t elpusztítani, viszont ezért nagy árat kell fizetni és nem biztos, hogy meg fogja érni.
Rare kártyák
Mivel ez egy szituációs kártya, ezért csak nagyon kevés pakliban fordulhat elő. Például Warrior-oknál és Warlock-oknál, esetleg Priest-eknél, ahol a tojás buffolható Divine Spirit-tel és/vagy Power Word: Shield-del. Olcsóbb, mint a Nerubian Egg, de a hatása is jóval gyengébb, ezért elég ritkán fogjuk látni.
Első ránézésre 5 Manáért elképesztően drágának tűnik ez a 3/3-as lény, de legfőképpen Warrior-ok számára könnyedén meccseket is nyerhet, ahogyan azt legutóbbi Hearthstone videó vasárnap cikkünkben is láthattátok. Ez a kártya biztosan sokat lesz használva, de kevésbé fogjuk látni igazi megbízható paklikban, a legjobb játékosok körében.
Common kártyák
A Battlecry-ával kétségtelenül erős egy lény és a legtöbb Dragon pakliban használatos lény lesz.
3 Manáért már a 2/4-es értéke egészen jó, de igazán elképesztő lesz, amikor még néhány Dragon is van a kezedben a kijátszásának a pillanatában. Ez az egyik legjobb 2. körös ((The Coin)-nal) vagy 3. körös lény lesz a játékban.
Igazán szokatlan képességgel rendelkezik, ami legjobban a Warrior-ral működik együtt. Nem egy rossz kártya, de valószínűleg nem fogjuk túl sok pakliban látni, mert könnyedén végezni lehet vele és utólag már semmilyen előnyt nem kapunk tőle. Természetesen a kártya arénában nagyon jó lehet, de itt most nem aréna szerint elemezzük a lapokat.
Ez egy érdekes kártya, hasonlít a Goblins vs Gnomes-ban érkezett Burly Rockjaw Trogg-hoz, azonban ez a lap a saját spell-jeinktől lesz erősebb. Egy Priest kezében a Power Word: Shield-del vagy a Velen's Chosen-nel még jobb lehet ez a kártya.
A Hungry Dragon egy nagyszerű midrange lény a Dragon paklikba. 4 Manáért 5/6-os értékei elég erősek ahhoz, hogy a Battlecry-a ne okozzon problémákat (általában egy 1 Manás lény nem lehet túl erős). Várhatóan sok pakliban előfordul majd.
Van rá esély, hogy ez a sárkány erőteljes tempo előnyt biztosítson, de sajnos akármilyen olcsó is lesz, mindenképpen nagyon könnyedén megölhető.
Druid kártyák
Ennek a kártyának igazából egyik változata sem tűnik túlzottan erősnek. Az 5/2-es egyértelműen értelmetlen, a 2/5-ös igazából nem rossz, főleg az aggro paklik ellen, de egyébként valószínűleg nem fogjuk túlzottan sokat látni.
Ez sem lesz egy sűrűn használt lap. Szinte kizárt, hogy 4-5 Manára csökkenjen az értéke, a Big Game Hunter pedig könnyedén végez vele. A Druid-oknak nagyon sok használható, erős lényük van és erre a lapra nincsen szükségük.
Hunter kártyák
A Core Rager egy masszív Beast lehet a Hunter-ek számára, abban az esetben, ha a Battlecry-t sikerül érvényesíteni. Azonban ezt ritkán lehet jól időzíteni, ezáltal nem lesz egy sokat látott bestia a harctéren.
A Quick Shot a Hunter-ek Darkbomb-ja egy kis bónusszal, ami nem fog bekövetkezni szinte soha sem. Ott van a Hunter-eknek a Kill Command, miért kellene ez is?
Mage kártyák
Nagyon jól elő kell készíteni mindent ahhoz, hogy ez a lap jobb lehessen, mint egy Frostbolt vagy egy Flamecannon. Akárcsak a Hunter kártyák esetében ez a lap is csak nagyon ritkán használható, hiszen annyira szituációfüggő.
Ez már egy jobb kártyának tűnik, hiszen a Mage egyébként is sok spell-t használ, azonban úgy érzem a Goblin Blastmage sokkal hatékonyabb tud lenni, ennek ellenére előfordulhat, hogy ez a tüzes lény többször is benéz majd a harcterekre.
Paladin kártyák
Ennek a kártyának köszönhetően a Paladin-ok lehetnek a Dragon paklik királyai. Ennek a kártyának az effektje tulajdonképpen egy beépített Innervate egy jó Dragon pakliban. A kártya értékei is rendben vannak (5 Manáért 5/5) és az ellenfeled készülhet egy 7 Manás Ysera-ra, vagy egy 6 Manás Chromaggus-ra.
A Paladin gyorsan ki tud végezni sok lényt köszönhetően az Equality + Consecration-nek, vagy akár a kis (Silver Hand Recruit]-oknak, ezért a Paladin-ok esetében ez egy jó kártya lehet. Hiszen a Divine Favor-t nem lehet mindig jól kijátszani, a Lay on Hands borzasztóan drága, így ennek a lapnak lesz esélye, hogy a Paladin-ok új "húzó kártyájává" váljon.
Priest kártyák
Mivel a Priest-ek sok nagy lénnyel játszanak az esetek többségében, ezért ezzel a kártyával többször szerezhetsz tempo előnyt, mint ahányszor nem. 2 Manából visszatehet a harctérre egy Chromaggus-t is - hogy az új lapoknál maradjunk -, ami bizony egyáltalán nem rossz, sőt akár meccset is nyerhet. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy az ilyen módon harctérre került lények Battlecry-a nem érvényesül.
Kis jelentéktelen lénynek tűnik és mégis lehetséges, hogy a Blackrock Mountain-ban ez lesz a Priest-ek legfontosabb lapja. Hiszen a sok nagy Dragon-nal rendelkező paklikban a Priest-ek a játék elején nem sok mindent tudnak kezdeni. Ezért az aggro ellen nagyon rossz lenne a helyzet, viszont ez a lény szinte garantáltan 2/3-asként kerül a harctérre és nem sülhet el rosszul, mint a Zombie Chow, ezáltal segíthet megfékezni az aggro paklikat.
Rogue kártyák
5 Manáért a 4/3-as értékek nem túl lenyűgözőek, de a Battlecry-a miatt megérheti. Azonban számára sajnálatos módon a Rogue-oknak már eddig is sok területi harctér tisztító képességük volt, ezért nem biztos, hogy túlzottan népszerű lesz.
A Gang Up egy igazán érdekes kártya. Egy olcsó spell, - amiket a Rogue-ok nagyon szeretnek - és 3 lappal több kerül a pakliba (egy hasznos lényből). A lapot még ellenséges lényekre is lehet használni.
Shaman kártyák
Ez egy elképesztően jó lap. Szerintem a legjobb Blackrock Mountain lap, hiszen legrosszabb esetben is 4/6-os lesz, mindössze 4 Manáért (tulajdonképpen 5 Manáért az Overload miatt). Úgy gondolom ez biztosan minden Shaman pakliban elő fog fordulni, kétszeresen is.
A Lava Shock-ban sok lehetőség rejlik, például az Earth Elemental-lal, vagy Neptulon-nal használva. Valószínűleg ez is eléggé népszerű lesz.
Warlock kártyák
Ez tulajdonképpen a Hellfire gyengébb változata egy kis előnnyel. A Warlock-oknak egyre több démonjuk van és a Démonlock-ok is egyre népszerűbbek, egy olyan pakliba pedig kifejezetten hatékony lehet ez a spell.
2/4-es értékeinek köszönhetően nagyjából két ütést kap, mielőtt meghal - ideális esetben. Ami azt jelenti, hogy két 1/1-es Imp-ed idéz meg, ami 3 Manáért már nagyon is jól hangzik és azt se felejtsük el, hogy az Imp Gang Boss és a megidézett lények is démonok.
Warrior kártyák
4 Manáért ilyen értékekkel (2/5) nem éppen a legjobb lény a Hearthstone-ban, viszont a Warrior-ok jól tudnak 1-1 sebzést okozni, amivel már ez a lény elég nagy károkat okozhat az ellenfél hősében. Azonban mindezek ellenére ez a kártya továbbra sem túl kiemelkedő és nem lesz túlzottan sűrűn használva.
Ha kétségbeesetten szükséged van területi sebzésre azért, hogy életben maradj, akkor ez a kártya jobb (hiszen hármat sebez), mint a Whirlwind, de fontos megjegyezni, hogy ez nem minden szituációban jöhet jól. Valószínűleg látjuk majd néhány Warrior pakliban, mert nem egy rossz kártya, de azért sok esetben jobb lehet a Whirlwind.
A cikkben a 2p.com cikke is sokat segített.
Nyugodtan írjátok le ti is, hogy mit gondoltok az új kártyákról!