Ben Brode elmagyarázza a Naga Sea Witch változását
A Frozen Throne patch-el titokban megváltozott a Naga Sea Witch, most erről beszélt Ben Brode.
Mi is a változás?
A Frozen Throne előtt minden lap költségét 5-re állította fixen, azonban az új kiegészítő óta, ha egy lap manaköltsége csökkentve lett, akkor azt levonja az 5-ből.
Példa: Egy 12 manás Giant le lett csökkentve 7 Manára, majd kirakjuk a Sea Witch-et, az 5-re állítja a manaköltségét, majd levon belőle 5-öt (mert 12-ről 7-re csökkent, tehát -5 Mana), így 0 Manából lehet kirakni.
- Hiba volt, hogy nem került bele a 9.0-ás patch notes-ba a Naga Sea Witch változása.
- Ha túl erős, akkor valószínűleg nerfelve lesz.
- A változást eredetileg a Bright-Eyed Scout és a Second-Rate Bruiser miatt vezették be.
- Úgy érezték, hogy az a kombó nem működött megfelelően, ezért átalakították, hogy miként működnek a manaköltség módosító aurák.
- Mivel ezt az aurát módosították, ez minden manaköltség beállító/módosító lapra befolyással volt.
- Ezzel a változással a szabályok könnyebben megérthetőek lettek.
Ez a beszélgetés zajott le a mérnökök és a game designerek között:
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
A Naga Sea Witch interakciója két módon működhetett:
- Ha felhúzol egy Second-Rate Bruiser-t, (továbbiakban SRB), miközben a Naga Sea Witch (továbbaiakban NSW) már a harctéren van, akkor az SRB költsége 2-vel csökkentve lesz, ha az ellenfelednek 3 vagy annál több lénye van.
- Ha van egy SRB a kezedben, majd kijátszol egy NSW-t, akkor az SRB 5 Manába fog kerülni, nem számít, hogy az ellenfelednek mennyi lénye van. Ha kiraksz egy Emperor Thaurissan-t, akkor csökken 4 Manára, ha az NSW már nincs a harctéren, akkor az SRB költsége 2-vel csökken, ha az ellenfélnek 3, vagy annál több lénye van.
Az első esetben az NSW hamarabb volt, mint az SRB, ezért az SRB képessége később fut le. A második esetben az SRB képessége előbb fut le, majd az NSW képessége jön.
Miért érződik ez rosszul: A kártyák szövegein olvasható módosító tényezőknek mindig utolsónak kelk lefutniuk, miután már minden egyéb, külső módosító effekt megtörtént.
Tar Creeper, Tar Lurker, Tar Lord, Lightspawn, Cogmaster, Old Murk-Eye, Goblin Sapper - Ezek a kártyák mind módosítják magukat. Ha kijátszol rájuk egy érték módosító lapot, a szövegük akkor is érvényben lesz. Például a Tar Creeper mindig megkapja a támadási bónuszt, akkor is, ha a Crystal Core, Aldor Peacekeeper, Sunkeeper Tarim, Dinosize, vagy egyéb lap befolyásolja.
A javaslat a következő: Azok a kártyák, amelyek önmaguk értékét módosítják, azoknak ugyanúgy kell működniük továbbra is. Az SRB képessége ugyanabba a kategóriába esik, mint a Tar Creeperé - módosítja az egyik értékét, ha a feltétel teljesül. Így sokkal egységesebb, intuitívabb és konzisztensebb lenne az egész, továbbá az életünket is egyszerűbbé tenné, mert a szabályok kiszámíthatóbbak lesznek.
-
Ha a Naga Sea Witch a harctéren van: A kézben lévő kártyák 5-be kerülnek, majd lefut a képességük (a rájuk írt szöveg).
-
Ha Aviana a harctéren van: A kézben lévő kártyák 1-be kerülnek, majd lefut a képességük (a rájuk írt szöveg).
-
Ha Aviana, a Naga Sea Witch, a Pint-Sized Summoner, a Summoning Portal és a Mana Wraith a harctéren van: A harctéren lévő kártyák effektjei lefutnak, majd a kézben lévő kàrtyák képességei futnak le utolsóként.
-
Ha felhúzok egy Molten Giant-et egy Bright-Eyed Scout-tal: A Molten Giant 5-be kerül, majd abból levonódik a bekapott sebzésem. Ha 25 Életem van, akkor a Giant 0-ba kerül.
-
Ha felhúzok egy Molten Giant-et egy Bright-Eyed Scout-tal, miközben a harctéren van Aviana:: Aviana 1 Manássá teszi a Molten Giant-et, a Bright-Eyed Scout aktiválódik, amitől a Giant 5 Manás lesz. Végül a Giant szövege aktiválódik, amitől 5 Manába - "a bekapott sebzésbe" fog kerülni.
- Eleinte aggódtak a kártya ereje miatt, de jelenleg nem rendelkezik túlságosan magas nyerési aránnyal.
Forrás: Reddit/r/Hearthstone: A nerfek szeptember 18-án érkeznek