Az Explosive Sheep + Poison Seeds kombó és egyéb érdekességek
A legutóbb Hearthstone patch óta nem működik az Explosive Sheep + Poison Seeds kombó - amit az "április 17-ei hét paklijai" cikkünkben meg is említettetek - ezért most elmagyarázzuk, hogy miért is van ez így.
Az egy bug volt, ahogy régen működött.
A legtöbb spell úgy működik, hogy először aktiválódik a spell és utána következik a "halál fázis". Ilyen például az Arcane Missiles is. Biztosan tapasztaltátok már, hogy levisz egy lényt 0 életre, de az még nem tűnik el, hanem végigmegy a spell és csak azt követően hal meg az adott lény.
Azonban, mivel a Poison Seeds sok lényt idézhet meg és betelhet a harctér, ezért két fázisra van bontva. Az első fázisban megcsinálja a spell első felét, vagyis elpusztítja a lényeket (ebbe belehal az Explosive Sheep is, lefut a "halál fázisa" (Deathrattle-ök) minden lénynek, le lett takarítva a harctér és ezután lefut a spell másik fele és megidézi a 2/2-es (Treant)-okat.
Forrás: Reddit - Explosive Sheep + Poision Seeds
További egyéb Hearthstone érdekességek, melyeket megtaláltok a Hearthstine Wiki > Érdekességek menüpontban is!
Érdekességek:
- A Blade Flurry extra sebzést okoz, hiszen az egy Rogue képesség, ami elpusztítja a játékos fegyverét és annyit sebez az ellenségeknek, amennyi sebzéssel rendelkezett a fegyvere. Hiába van fix sebzése a fegyvernek, a Blade Flurry is egy spell, ezért hatással van rá a Spell Power.
- Ha áthúzol egy Knife Juggler-t a Mind Control Tech-el, akkor aktiválódik a Juggler és sebez egyet.
- A Core Rager nem lesz 7/7-es, ha üres a kezed és lent van egy Starving Buzzard, mert az húz egy lapot és már nem lesz üres a kezed, mire a Core Rager aktiválódna..
- Ha lent van a Gadgetzan Auctioneer és a kezedben mindössze egy Quick Shot van, csak egy lapot fogsz húzni (hasonlóan a Starving Buzzard + Core Rager-hez).
- Ha leraksz egy Wild Pyromancer-t, majd egy Knife Juggler-t, ezt követően pedig a Power of the Wild-dal megidézel egy (Panther)-t, akkor a Juggler fog előbb sebezni és csak azt követően a Pyromancer.
- Ha leraksz egy Freezing Trap-et, majd egy Explosive Trap-et, az ellenség egy Magma Rager-rel támad, akkor mindkét secret aktiválódik és a Magma Rager (vagy bármely más lény) visszakerül az ellenfél kezébe.
- Amikor van egy Sword of Justice-od, aminek márcsak 1 a Durability-je, majd kijátszod Dr. Boom-ot, a jobb oldalra kerülő 1/1-es (Boom Bot) kapja a +1/+1-et.
- A Sacrificial Pact megöli Jaraxxus-t!
- Azok a lapok, melyek "Random", tehát véletlenszerűen ölnek meg egy lényt (pl.: Sabotage), vagy véletlenszerűen sebeznek (pl.: Multi-Shot), azok bármilyen lényt megölhetnek/sebezhetnek, mivel véletlensszerű, ezért olyat is célozhatnak, amik immunisak, vagy spell-ekkel, Hero Power-ekkel nem támadhatóak.
- Az AoE (területi sebző) spell-ek mindig a legelőször kirakott lényt ölik meg elsőnek. Ez általában nem látszik, mert úgy tűnik, hogy mind egyszerre halnak meg, de ha egy Duplicate Secret-et kiraksz és egy AoE megöli az összes lényedet, akkor az elsőként kirakott lényedből fogsz kapni két másolatot.
- Az Auchenai Soulpriest mellett a Zombie Chow-k sebeznek, és nem gyógyítanak (hiszen a Soulpriest mellett minden gyógyítás sebez!)
- Justicar Trueheart nem javít a Shadowform-on, mert az nem egy alapértelmezett Hero Power.
- A Sacred Trial miért pont Onyxia-t öli meg és miért nem az egyik (Whelp)-et? Azért, mert a Sacred Trial-en olvasható, hogy "played", tehát kijátszott lényt öl meg és nem "summoned", vagyis megidézett lényeket. Mivel Onyxia az egyetlen kijátszott lény és a végén több, mint 4 lény van a harctereden, ezért csak őt ölheti meg.
Az effektek sorrendje:
- Lent van egy Leper Gnome, majd leraksz egy Zombie Chow-t, az ellenfelednek pedig 5 élete van, majd elhasználsz egy Hellfire-t, az ellenfél nem fog meghalni, hanem meggyógyul 0 életről 5-re.
- Ha viszont csak egy Zombie Chow-d van lent, az ellenfélnek 3 élete van, akkor belehal a Hellfire-be és nem gyógyul vissza.
- Miért történik ez?
Az első esetnél a Hellfire effektje lefut, ezt követően az ellenfél élete 2-re csökken, megnézi a játék, hogy meghalt-e valamelyik hős. Nem, ezért minden megy tovább. Lefut a "lények halál fázisa", vagyis jönnek a Deathrattle-ök. A Leper Gnome effektjét követően a hős 0-n lesz, de azt követi a Zombie Chow, amitől 5 életen lesz a hős. Ezt követően a játék ismét leellenőrzi, hogy meghalt-e valaki, de nem, ezért minden megy tovább.
A második esetnél pedig a Hellfire megöli az ellenfeledet, ezt megnézi a játék van-e halott hős. Igen, van és vége.
- Amikor a Djinni of Zephyrs kint van a harctéren és elhasználsz egy Entomb-ot, akkor Djinni is visszakerül a paklidba.
Djinni-nek csak akkor kellene aktiválódnia, ha az egyik lényeden ("friendly minion") használsz egy képességet, azonban amint Entomb-al a paklidba kerül a lap, onnantól kezdve azt a játék a te egyik lényednek veszi, és ezt követően aktiválódik Djinni képessége, így visszakerül a paklidba.
- Ha a Mad Scientist-et megölöd úgy, hogy a kezedből raksz ki egy lényt (pl.: Fire Elemental, Blackwing Corruptor), és a Scientist egy Mirror Entity-t hoz elő, akkor a lényedet lemásolja.
Mivel a játékban a Mirror Entity a Battlecry-ok és Deathrattle-ök aktiválódása utána fut le, ezért ez történik. Megölöd a Scientist-et, aktiválódik a lényed Battlecry-a, aktiválódik a Scientist Deathrattle-je, előjön a Mirror Entity és aktiválódik.
Gyakori jelentések, melyek nem Hearthstone játék hibák:
- Az összes paklim és/vagy kártyám eltűnt!
-
Az esetek többségében a játékosok más régióba lépnek be és ez annak a következménye. Ellenőrizzétek le, hogy biztosan jó régióban játszotok! (Play gomb felett állítható a régió, Android-on és iOS-on pedig a bejelentkezési képernyőn lehet állítani a régiót)
-
-
Az ellenfelem ellopta a lényemet. Amikor visszaraktam a tulajdonosának a kezébe, az ő kezébe került!
-
Ha irányítasz egy lényt, akkor az a te lényed. Mindig annak a játékosnak a tulajdona egy lény, hogy melyik részén van a harctérnek. Amikor visszakerül egy lény a tulajdonosának a kezébe, akkor mindig ahhoz a játékoshoz kerül, akinek a térfelén volt az adott lény.
-
-
A Noble Sacrifice nem aktiválódott, amikor az ellenfelem támadt!
-
7 lényed volt a harctéren? Ha egy spell létrehozna egy új lényt a harctéren, az ugyanolyan, mintha megpróbálnál kijátszani egy lényt. Ha nincsen több hely, nem fog aktiválódni.
-
-
A lények gyógyultak, amikor megöltem/silence-eltem a Stormwind Champion-t (vagy egyéb buffokat)!
-
Amikor silence-elsz egy lényt, amelynek az értékei módosítva lettek, tehát például több élete van, mint amennyivel eredetileg rendelkezik, akkor a silence-t követően az a lény vissza fog állni az eredeti értékére. Azonban, ha egy lénynek kevesebb élete van, mint az eredeti, akkor a silence után az a lény a harctéren fog maradni ugyanannyi sebzéssel.
-
-
A Faceless Manipulator meghalt egy buff-olt lény másolása után!
-
Ha van egy Stormwind Champion-od és egy lényed 1 élettel, majd az 1 élettel rendelkező lényt megpróbálod másolni, akkor azt a lényt 0 élettel fogja másolni, tehát a másolat meghal.
-
-
A Gorehowl megsemmisült egy használat után!
-
Sokan félreértik ezt a kártyát. Ha a játékos a hőst támadja, akkor a durability csökken. Ha egy lényt, akkor a támadása csökken.
-
-
Az Ice Block nem aktiválódott és az ellenfelem secret-je megölt!
-
Ha éppen te támadsz és aktiválod az ellenfeled secret-jét, a saját secret-ed nem fog aktiválódni, hiszen a secret-ek nem aktiválódnak a játékos körében, ezért nem védhet meg az Ice Block ilyen esetben.
-
-
Az ellenfelem megtámadhatta a Faerie Dragon-t a hero power-jével!
-
Ugyan spell-ekkel nem támadhatod a Faerie Dragon-t, de a Rogue-ok és Druid-ok használhatják a hero power-jüket, hogy sebezzék azt a lényt.
-
-
Misdirection-t kapott az egyik lényem és a fegyverem sebezte meg!
-
Ez azért fordulhat elő, mert a saját körödben a fegyvered sebezhet bármely lénynek, amivel a hősöd harcban áll. Azonban a fegyvered nem fog durability-t veszíteni, hiszen nem a hős támadott vele.
-