Meta jelentés az októberi szezon második hetéről
Meta jelentés az októberi szezon második hetéről. Ismételten a LiquidHearth jelentése alapján.
(Tipp: A típusok nevére kattintva mindig megtalálható lesz egy hatékony variáns a paklira, amely egyelőre a meta legjobbjai közé tartozik a jelenlegi formájukban.)
19. Midrange Shaman
A Shaman kaszt egyik legrégebben fennálló paklija, szerintem a mai napig az egyik legélvezetesebb pakli a játékban. A sok overloados lap miatt különösen nagy figyelmet kíván meg a játékostól, hogy előre tudja számolni a következő 2-3 kör lehetőségeit. A paklival elsődlegesen a board controllra kell fókuszálni az első köröktől kezdve, amit a sok alacsony manás, gyakran deathrattle képességgel bíró lények és a Flametongue Totem segítségével kellene kivitelezni. A TGT megjelenésével a kaszt kapott pár jobb lapot is, mint a Totem Golem, a Tuskarr Totemic, vagy a Thunder Bluff Valiant amik önmagunkban is erős lapoknak számítanak. A finisher Al'Akir the Windlord, aki nagyon jól kombózik a Rockbiter Weaponnal és a már említett Flametongue Totemmel is.
Habár önmagukba nézve erős lapok érkeztek a Shaman számára, még sem tudta beváltani a hozzájuk fűződő reményeket. Az eddig jó match-upoknak számító ellenfelek ellen immáron sokkal nehezebb lett a játék. Mind a Midrange Druid, mind a Handlock sokkal keményebb ellenfél lett. Míg az előbbi az igen nagy kezdeti tempót adó Darnassus Aspirant miatt, addig az utóbbi az ismét visszaköszönőben lévő démonos verzió miatt. A Patron Warrior elleni meccsek továbbra is az egyik legrosszabb W/L aránnyal rendelkeznek.
Előnyös matchup: Mech Mage, Mech Shaman, Control Warrior
Hátrányos matchup: Face Hunter, Aggro Paladin, Midrange Paladin, Oil Rogue, Malylock, Patron Warrior
18. Mech Shaman
A Shaman kaszt még mindig a leggyengébb kasztnak számít a játékban. Gyakorlatilag a két legjobb paklija már-már állandóan az összes meta képes pakli sereghajtója. Gyakorlatilag kimondható, hogy leginkább erre a pakli típusra igaz azaz állítás, hogy: „Mindent vagy semmit”. Ha kijön a kezdeti tempó és a boardcontrol a játék elején, akkor valószínűleg letudja burstolni az ellenfelet igen hamar. Viszont ha ez nem adatik meg neki, akkor szinte képtelenség a paklival nyerni. Az olyan lapok pedig, mint a Lava Burst teljesen használhatatlanul a kézben marad, amit igazából az ellenfél kivégzésére kéne tartogatni. Csak a két sikeresnek mondható mech paklit nézve, a Shaman verziója már állandó jelleggel alulmarad a Mage változatétól mind népszerűség, mind használhatóság terén.
A mostani leszállóágának legfőbb okozója a Secret Paladin, ami a játék elejétől kezdve igen hatékonyan kontrol alá tudja helyezni a Mech Shamant. Abban az esetben, ha gyakrabban tűnne fel a Midrange Druid, vagy a Handlock, akkor a Mech Shaman is használhatóbb lehetne, de addig leginkább csak a bajnokságokon mutathatja ki a foga fehérjét.
Előnyös matchup: Midrange Druid, Freeze Mage, Oil Rogue, Patron Warrior
Hátrányos matchup: Face Hunter, Midrange Hunter, Hybrid Hunter, Aggro Paladin, Midrange Paladin, Secret Paladin
17. Control Priest
A Control Priest mindig is az egyik legjobb pakli típusnak számított, ha az agresszív paklik megállításáról volt szó. Régebben ez egy igen keményen kombó orientált pakli volt, azonban mióta a klasszikus fajtáját kombinálták a Chinese Lightbomb Priestel, azóta egy sokkal konzisztensebb paklivá vált. A Control Priest manapság egy nagyon rugalmas paklinak számít, mert több verzióban is sikeres lehet. Az egyik ilyen variáns, ami a klasszikus Wild Pyromancer kombókra épít, a második az Auchenai Soulpriest + Circle of Healing lapokra támaszkodik, míg a harmadik változat, a Lightbomb minél nagyobb értéket kifacsaró használatára építkezik. Ez a rugalmasság nagy segítséget jelenthet mindenkinek a saját képére formálni a pakliját
Ahogy az lenni szokott, a Control Priest leginkább a szezon elején szokott a legsikeresebb lenni, amikor is az amúgy agresszív meta játék még agresszívabb szokott lenni. Ahogy fogyadoznak el ezek a paklik a létramászás folyamán, úgy gyengül meg ez a pakli típus is. Okosan felépített paklival azonban nagy sikereket lehet aratni a Tempo Mage, a Face Hunter, a Secret Paladin ellen is.
Előnyös matchup: Midrange Druid, Midrange Paladin, Secret Paladin
Hátrányos matchup: Freeze Mage, Oil Rogue, Handlock, Malylock, Patron Warrior
16. Face Hunter
A mostani meta leggyorsabb paklija, amivel a cél az, hogy a lehető leggyorsabban leverje az ellenfél arcáról az életerőpontokat. A tradelést csak a legindokoltabb esetekben szükséges, amit általában egy-egy Taunt jelent Silence, vagy leszedés hiányában. A pakli gyakorlatilag felhasználja az összes olyan lapot, amire az van ráírva, hogy Charge, illetve hogy,„Deal Damage”. A pakli mana görbéje ritkán megy 3 mana fölé. Az egyik legideálisabb pakli a létramászáshoz, hiszen nagyon jól lehet vele pörgetni a meccseket, ezért nem számít annyit, ha ki kap az ember 1-1 meccsen.
A TGT megjelenését követően kisebb változásokon esett át a pakli. Az egyik, hogy immáron a Bear Trapből, a Explosive Trapből és a Snake Trapből is használnak 1-1 darabot, ezzel valamennyire kiszámíthatatlanabbá téve a pakli típust. A Wolfrider cseréje beérett, az Argent Horserider sokkal jobb választásnak bizonyulhat, mivel jóval nehezebb tőle megszabadulni. Egyes játékosok a Worgen Infiltratort is cserélték Brave Archerre, de ez elég ritka eset egyelőre.
Előnyös matchup: Aggro Paladin, Midrange Paladin, Secret Paladin, Midrange Shaman, Midrange Demonoo
Hátrányos matchup: Midrange Druid, Freeze Mage, Control Warrior
15. Mech Mage
A GvG megjelenését követően a Mage kaszt volt az, ami a leginkább fel tudta karolni a mechekben rejlő szinergiát. A pakli legnagyobb előnye, hogy a meccs korai szakaszától kezdve igen nagy nyomás alá tudja helyezni az ellenfelét. Nem különösebben ritka pillanat az, hogy a második, vagy a harmadik kör végére már 4 lénnyel sorakozott fel az asztalon. A mech lapokkal kiváló szinergiában áll a Goblin Blastmage, ami már az amúgy esetlegesen igen nagy tempó előnyre még egy lapáttal is rá tud tenni. A játék kései szakaszában sem kell szégyenkeznie, hála Dr. Boomnak, és Archmage Antonidasnak.
A Mech Mage egyre inkább veszti el a népszerűségét annak köszönhetően, hogy egyre több olyan Tempo Mage variáns jelenik meg a metában, ami gyorsabb, és hatékonyabb, mint a Mech Mage. Még úgy is, hogy Firebat az eSportsArena rendezvényén egész szép eredményt tudott elérni a saját paklija segítségével.
Előnyös matchup: Midrange Druid, Oil Rogue, Control Warrior
Hátrányos matchup: Freeze Mage, Midrange Shaman, Midrange Demonzoo
14. Malygos Warlock
Lényegében egy sárkányos pakliról beszélhetünk a képében, amiben kevesebb sárkány szinergia található meg, mint egy klasszikus sárkányos pakliban (lsd. Dragon Priest). A pakli célja az, hogy az ellenfél játékost kizökkentse a saját tempójából a rengeteg „high-value” lapja segítségével, úgy, mint pl. a Blackwing Technician, vagy az Imp-losion. A megfelelő lapokba aránylag gyorsan bele lehet húzni, hiszen a kaszt hősképessége is ezt támogatja. A pakli finishere maga Malygos, aki a Darkbomb és a Soulfire lapokat +5 Spell Damagel erősíti fel. A paklival lehetséges az OTK is, ehhez azonban Emperor Thaurissan is szükséges.
Az első hetekben nem különösebben ajánlott a pakli használata, hiszen az agresszívabb paklik igen gyorsan fel képesek zabálni. Ebben a szezonban sem történt ez máshogy. Ameddig nem lassul vissza meta játék, addig ezt a paklit sem érdemes választani rankedezésre.
Előnyös matchup: Midrange Shaman, Control Warrior, Control Priest, Handlock
Hátrányos matchup: Midrange Hunter, Face Hunter, Mindrange Demonzoo
13. Freeze Mage
Ez a típus már lassan őskövületnek számít Hearthstone időben nézve, ennek ellenére máig az egyik legerősebb kontrol alapú pakli. A kezdetekkor annyira erős volt, hogy nerfek sorát kell intézni ellene. A pakli általános célja, hogy a rengeteg fagyasztással, secrettel és AOE lap segítségével addig tudja kontrolálni a meccset, ameddig Alexstrasza és a különböző sebző mágiák segítségével ki nem tudja végezni az ellenfelét. Az asztaltisztításhoz több eszköze is adott, a jó öreg Flamestrike mellett a Blizzard is hatékony megoldás lehet mind az agresszív paklik elleni tömegirtásra, mind a kontrol paklik lassítására. A Doomsayer pedig életerőtől függetlenül elintéz minden lényt az asztalon, ha túl tudja élni az ellenfél következő körét. Hátránya, hogy a paklival nagyon lassan lehet pörgetni a meccseket. Ez az egyik oka annak, hogy aránylag ritkán lehet látni a paklit rankeden. A másik oka, hogy nem számít a könnyű paklik közé, mindamellett, hogy egészen magas dust költsége is van a paklinak. Érdekesség, hogy a Hearthstone történelem legrosszabb matchupja a pakli nevéhez fűződik, ugyan is a Control Warrior ellen csak nagyon-nagyon nehezen tud érvényesülni.
A Freeze Mage keményen megtudja büntetni az agresszívabb paklikat a szezon kezdetekor, amivel kifejezetten jó választásnak bizonyulhat a szezonok ezen szakaszában. Az is egy jó pontja a paklinak, hogy a Secret Paladinok ellen is nagyeséllyel tudja felvenni a harcot. Mivel igen sokan használják még jelenleg is azt a paklit, nem is csoda, hogy Senfglas igen gyorsan elérte vele a legend rangot, és még mindig tartani tudja magát a Legend #6 környékén. A versenyeken ezzel szemben nem bizonyul egy jó választásnak, hála az igen gyakori Druid és Patron Warrior elleni match upoknak. A Warsong Commander nerfelésével a jövő héttől kezdve ez változhat.
Előnyös matchup: Face Hunter, Mech Mage, Tempo Mage, Aggro Paladin, Mindrange Paladin, Control Priest, Midrange Demonzoo
Hátrányos matchup: Midrange Druid, Midrange Hunter, Hybrid Hunter, Mech Shaman, Patron Warrior
12. Dragon Priest
Az egy évvel korábbi Deathrattle Priesthez hasonlóan ez a pakli variáns is inkább egy lényt orientált változata a Priest pakliknak. A lényeg, hogy a meccs korai szakaszától kidobálja az igen magas életerő ponttal rendelkező lényeit, amelyeket a későbbiek folyamán a hősképességével, illetve a különböző buffot adó lapja segítségével igyekszik életben tartani. Nagyon fontos, hogy a meccs korai szakaszától kezdve felvegye a tempót és az ebből eredő boardcontrolt sose eressze el.
Mivel a típus eléggé erősnek bizonyul az agresszív paklik ellen, ezért Rankeden is elég gyakran össze lehet vele futni mostanában. Az, hogy ennyire hatékonyan fel tudja venni a versenyt ellenük, talán annak is köszönhető, hogy mostanában elég gyakran techelik bele a játékosok a Wild Pyromancert is a paklijukba. Habár most már nem annyira lényeges, de az is megemlítendő, hogy a Patron Warrior ellen is elég jó mérleget tudott felmutatni, amit részben Chillmawnak is köszönhet. Ami viszont tényleg lényeges: a Secret Paladinok ellen is jól működik, ami a Patronok eltűnésével kulcsfontosságú tényező is lehet a későbbiekben.
Előnyös matchup: Patron Warrior, Mindrange Demonzoo, Secret Paladin
Hátrányos matchup: Control Warrior, Freezemage, Handlock
11. Oil Rogue
A kaszt egyetlen egy talpon maradt pakliját köszönthetjük benne. Igazából a GvG megjelenése óta ez az egyetlen egy meta képes paklija, ami a TGT megérkezése után sem változott. A pakli inkább kombó paklikhoz sorolható, kevés, ám annál inkább hatékony lényeket, és rengeteg leszedést, fegyvert buffolást, illetve további tempószerző spelleket sorakoztat fel. A pakliban a win condition egyben egy nagyobb asztaltisztítás is, (ami csak az ellenfél oldalán fejti ki hatását) a Tinker's Sharpsword Oil + a Blade Flurry kombinációja. Gyakorlatilag ezért van benne a legtöbb pakliban a Southsea Deckhand, mert egyrészt ha kitesszük, akkor aktiválódik a Sharpsword Oil Combo képessége, másrészt, mert beletud egyből chargeolni az ellenfél arcába, ami így már legalább +5 sebzést ad. Mivel rengeteg alacsony manás lapot használ, ezért hogy ne hogy fogyjon ki a kezünkből a lap, ezért hatékony laphúzás is szükséges. Ezt támogatja a Preparation + Sprint kombó, ami 4 manából 4 lapot húz.
A TGT megjelenését követően a pakliból elfogyott a szufla. Nem tekinthető egy kifejezetten rossz paklinak, de az sem mondható rá, hogy a legjobbak közé tartozik. Ennek ellenére néhány játékos kezében elég sikeresen szerepelt az utóbbi hetekben. Toefoo a szezon erején elég hamar felért a Legend rangba, köszönhetően annak, hogy konstans módon tudta hózni a jó eredményt a Secret Paladinok hada ellen. Ezt MrYagut paklijával sikerült elérni, amibe Dr. Boom és Sludge Belcher is szerepel már. A logika benne ott keresendő, hogy az asztal kontrol alatt tartása sokkal fontosabb most, mint a töménytelen mennyiségű gyógyítás, hála a Hunterek számának csökkenésével.
Előnyös matchup: Midrange Hunter, Hybrid Hunter, Midrange Shaman, Control Priest
Hátrányos matchup: Midrange Druid, Freeze Mage, Mech Mage, Control Warrior
A kaszt egyik legerősebb pakli típusa, ami már a béta óta képviselteti magát a metában, méghozzá a legjobb a paklik között. Hatékonyságát az a sok kisebb mana költségű lény képviseli, ami nagyon jó szinergiát alkotnak egymással. Lényegében az a pakli feladata, hogy a meccs kezdetétől fogva elárassza lényekkel az asztalt, amiket az ellenfél nehezen, vagy csak AOE segítségével tud megoldani. A béta kezdete óta ez egy igen agresszív pakli típus, hála a hősképességének, amivel mitigálni tudja azt, hogy ne fogyjon ki a keze a teljesen. Egy ideje már inkább egy midrangesebb formát kezdett felölteni, hála annak a pár nagyobb mana költségű lapnak, ami már stabilan a részét képezi a pakli típusnak. Mal'Ganis nagyon jó szinergiát teremt a paklikban szereplő démon lapokkal, míg Dr. Boom csak simán egy nagy fenyegetést okoz az ellenfél számára.
A Zoo mondhatni újjáéledt az utóbbi hetekben, hála a mostanában igen gyakran megjelenő Midrange Druidának, ami ellen a pakli típusnak egészen jó win-rate aránya van. Továbbá a játékosok képesek voltak tovább építeni a paklit, amivel a Patron Warriorok és a Secret Paladionok ellen is hatékonyabban tudják felvenni a versenyt. Megfigyelhető, hogy a jobb rangokon lévő Zoo játékosok többsége Tiddler pakliját használják. (A pakli elérhető közvetlen ebből a cikkből is.) A pakli népszerűségéhez az is beletartozik, hogy ezzel a paklival nem különösebben nehéz top deck játékot játszani.
Előnyös matchup: Midrange Druid, Mech Mage, Tempo Mage, Oil Rogue, Midrange Shaman, Control Warrior
Hátrányos matchup: Face Hunter, Hybrid Hunter, Freeze Mage
A Hybrid Hunter gyakorlatilag a Face,- és a Midrange Hunter keveréke. A paklival igen agresszív játékot lehet játszani, hála annak, hogy a pakli nagyobbik része inkább a Face Hunterre építkezik, mint a Midrange Hunterre. Annyiban tér el a szokásos Face verziótól, hogy a pakli kiegészült már Freezing Trappel, Piloted Shredderrel, Loathebel, és Savannah Highmanel is. Ennek köszönhetően a legelső köröktől kezdve már arra lehet törekedni, hogy a lehető leggyorsabban le lehessen burstölni az ellenfél arcát, de a játék vége felé már nagyobb fenyegetéseket is le lehet már rakni, mint egy Arcane Golem.
Úgy néz ki, hogy a Hunter kaszt gyorsabb pakli variánsai egyre inkább szorulnak ki a meta játék sikeresebb paklijai közül. A mostanában igen gyakori Secret Paladinok keze is benne van a dologban, ugyan is a Hybrid és a Face változatot sokkal érzékenyebben érinti a Knife Juggler és a Muster for Battle kombinációja. Annyiban van előnye a Hybridnek a Midrange verzióhoz képest, hogy az igen rossz match upnak számító Midrange Druid ellen valamivel hatékonyabban tudja felvenni a versenyt, hála annak, hogy az esetleges második körben érkező Darnassus Aspirantot gyorsabban le képes takarítani. Mivel mostanában nincsen olyan dokumentált eset, amikor is a pakli típus figyelemfelkeltő módon szerepelt volt, ezért egyelőre nehéz belőni, hogy mire lehet képes a Hybrid verzió.
Előnyös matchup: Midrange Druid, Freeze Mage, Tempo Mage, Mech Shaman, Handlock, Midrange Zoo
Hátrányos matchup: Oil Rogue, Patron Warrior
Már a bétában is gondot okozott egy midrange jellegű pakli kiépítése a Paladin kaszt számára, mivel a HS kezdetében még nem volt meg a kasztban a burstölés lehetősége. Ez azonban a GvG megjelenésével megváltozott, a kaszt kapott pár olyan lapot, amivel megnyílt az út a pakli építők számára. Az egyik ilyen lap a Muster for Battle volt, ami igen jó kombinációt ad a Knife Jugglerrel, illetve a Quartermaster és a Piloted Shredder is nagy segítséget jelentett. A TGT megjelenésével ugyan nem kapott annyi jó lapot, de azért a Murloc Knightot és Justicar Trueheartot érdemes kiemelni. A pakli egyébként egy nagyon erősen lényorientált pakli, amivel a legfontosabb a korai tempó, és ezzel a kontroll megszerzése és megőrzése, majd az ellenfél arcának a fokozatos lefaragása. Ha a lapok megfelelően jönnek az első köröktől kezdve, akkor akár 7-8 kör alatt is pontot tehet a meccs a végére. Egyes verziókban úgy is tud működni, mint egy kontrol alapú pakli.
Strifecro a saját Midrange paklijának köszönhetően sikerült elérnie a Legend #1 rankot, ami kiválóan bizonyítja azt, hogy mennyire erős és következetes pakli típusról van még mindig szó. A pakli legfőbb erőssége, hogy már a meccs korai szakaszában is erős board controlt tud felépíteni olyan late game lapok mellett, mint a Quartermaster, Justicar Trueheart vagy Tirion Fordring. A Patron Warrior paklik eltűnésével a pakli típus tovább fog erősödni, mert egy igen erős counter pakli fog eltűnni ezzel a meta játékból.
Előnyös matchup: Mech Shaman, Midrange Shaman, Handlock, Control Warrior
Hátrányos matchup: Face Hunter, Freeze Mage, Aggro Paladin, Control Priest, Patron Warrior
Gyakran hívják Pay to Win paklinak is, hiszen a late gamet az a rengeteg legendary lap biztosítja, ami feltétlenül szükséges a pakli működéséhez. A pakli legfőbb ereje abban rejlik, hogy a pajzsszedő lapjainak köszönhetően az ellenfél csak igen nehezen tudja elintézni a hőst, főleg olyan paklik esetében, ahol korlátozottak az erre szolgáló erőforrások. Jobb esetben a paklinak van elég leszedése és nagy lénye ahhoz, hogy az uralma alatt tudja tartani a meccset. Folyamatos sikerességének kulcsa nem csak ebben keresendő, hanem abban is, hogy a Blizzard a különböző kiegészítőkkel folyamatosan támogatás nyújt a pakli típus számára. A GvG-ben érkező Dr. Boom és Shieldmaiden már-már alap lapoknak számítanak, míg a TGT-ben egy igen jó leszedés érkezett a Bash képében, illetve nem lehet elmenni szó nélkül Justicar Trueheart mellett sem. Battlecry képessége nagyon sokat számíthat mind a kontrol, mind a aggro match upok ellen. Az új kaszt specifikus legendary lap, Varian Wrynn ugyan nem kötelező lap, de nagy támogatást nyújthat egyes match upok esetén. A Control Warrior már nagyon hosszú ideje képviselteti magát a meta játékban és mindig is fontos szerepet töltött be. Valószínűleg sosem fog eltűnni, maximum kisebb-nagyobb hullámvölgyeket élhet meg.
A Control Warrior játékosok mondhatni fellélegezhetnek, hiszen a TGT megjelenését követően az addigi legrosszabb match up már nem is számít olyan rossznak. A Bash lapnak hála, már nem kell elpazarolni az olyan fontos leszedéseket, mint az Execute, vagy a Shield Slam. Ezzel szemben, a Druida inkább kiiktatott pár nagyobb lényt azért, hogy a kezdeti tempója jobb legyen, ami gyakorlatilag a Darnassus Aspirant lapnak köszönhet. Ez a lap viszont könnyen orvosolható a fent említett leszedéssel, vagy egy Fiery War Axe segítségével. Egyre gyakoribb, hogy a Slam is feltűnik, mint tech kártya. Nem csak az early gamet támogatja meg, hanem laphúzásnak is jó lehet, illetve az Execute aktiválására is fel lehet használni.
Előnyös matchup: Face Hunter, Freeze Mage, Oil Rogue, Patron Warrior
Hátrányos matchup: Midrange Druid, Mech Mage, Tempo Mage, Aggro Paladin, Midrange Paladin, Midrange Shaman, Handlock, Malygos Warlock, Midrange Demonzoo
6. Tempo Mage
A pakli koncepciója nem más, mint hogy az első köröktől kezdve elárassza a saját térfelét kisebb-nagyobb lényekkel, amiket aztán a későbbiek folyamán különböző sebző mágiával védjen be. Négy olyan lapja is van, ami az első köröktől kezdve igen nagy tempót biztosíthat neki. Ezek a lapok a Sorcerer's Apprentice, a Mana Wyrm, a Mad Scientist, és a Flamewaker. Érdekesség, hogy a Flamewaker megjelenésével két szálon kezdett el futni a Tempó Mage jövője. Az egyik ága, a már jól ismert, inkább a mid gamere koncentráló változat, a másik pedig egy erősen agresszív játékot felmutatott variánsa, ami akár 4-5 kör alatt is képes bedarálni az ellenfél arcát. Az utóbbi azonban nem terjedt el kellőképpen ahhoz, hogy számottevő része legyen a meta játéknak.
Az utóbbi hetekben inkább a valamivel agresszívebb irányvonal terjedt el, amelyben a paklik már Ragnaros the Firelordot, Spellslingert és 4 db. 1 manás varázslatot is tartalmaznak. Ezzel a koncepcióval a játék korai szakaszában könnyebb megszerezni a board controlt, ellenben a pakli könnyebben fogy el a late gameben. Rooftrellen a szezonban többször is beért Legend #10en belülre a linkelt pakli segítségével. Érdekesség, hogy Jab az eSportsArena rendezvényére ezt a paklit vitte el, kisebb átalakításokkal. A pakliba bekerült egy Arcane Blast, egy Piloted Shredder, valamint egy Blingtron 3000 is.
Előnyös matchup: Midrange Druid
Hátrányos matchup: Freeze Mage, Midrange Hunter, Midrange Demonzoo, Patron Warrior
A Hunter meta leglassabb paklijáról beszélhetünk a képében, még úgy is, hogy ha a játék elején fel tudja venni a tempót, akkor meg van az esélye arra, hogy pár kör alatt letudja burstölni az ellenfél arcát. A Midrange Hunter nagyon hosszú idő után úgy tűnik, hogy kikerül a reflektorfényből. A klasszikus Midrange Hunter két irányba fejlődött tovább a TGT megjelenését követően. Az egyik irányzat a Hybrid Hunter, a másik pedig a Beast Hunter. Az utóbbi nagyon erős mid és late gammel rendelkezik, mint pl. a Ram Wrangler vagy a Savannah Highmane. Ez alapján a Beast Hunter jobban rá van kényszerítve a board controlra, hogy a paklijában lévő fontos szinergiákat ki tudja aknázni.
Ezekben a hetekben sem képviselte magát akkora számban a pakli, mint ahogy az régen láthattuk. Ennek ellenére még így is volt jó pár olyan játékos, aki a játékot tekintve egy lassabb paklival, igen gyorsan elérte a Legend rankot. Ezekben a paklikban gyakran megtalálható a Sludge Belcher, a Ram Wrangler és a King's Elekk is, úgy, hogy közben a Houndmaster és a Piloted Shredder sem veszett ki teljesen a paklikból. King's Elekk a játék korai szakaszában megadhatja a kontrol paklik ellen azt az esélyt, hogy be lehessen húzni akár a late gamet jelentő, kulcsfontosságú lapba is.
Előnyös matchup: Freeze Mage, Tempo Mage, Mech Shaman, Handlock, Malygos Warlock
Hátrányos matchup: Oil Rogue, Patron Warrior
Az új kiegészítővel valószínűleg a Paladin kapta meg a legerősebb lapot, ami gyakorlatilag egymagában van olyan erős, hogy egy egészen új pakli típust lehessen ráépíteni. Ami viszont tényleg szép a dologban, hogy olyan lapokat hozott vissza a feledés homályából, mint a Secretkeeper, illetve a Paladin különböző Secret lapjai. A Secret Paladinnak két verziójával is képviselteti magát jelenleg a meta játékban. Az egyik az egy agresszívabb típus, ami a Divine Favor segítségével igyekszik még nagyobb előnyt kovácsolni az igen agresszív játékából, illetve egy midrangesebb változat, ami valamivel lassabb játékot vonultat fel. Jelenleg úgy néz ki, hogy az utóbbi a népszerűbb, annál fogva, hogy a jelenlegi metában jobban meg tudja vetni a lábát.
Az előző szezonban egyértelműen a Secret Paladin volt a legjátszottabb pakli a metában, ami nem valószínű, hogy változni fog az októberi szezonban. Sőt, talán még nagyobb számban fogják képviseltetni magukat annak köszönhetően, hogy a Patron Warrior a jövő héttől fogva kikerül a képből. A mostani verziókra általánosan elmondható, hogy megtalálható bennük a Divine Favor, Tirion Fordring, a Secretkeeper és Loatheb. Ezek a verziók nagyon jó counterelik a különböző Hunter variánsokat. Az előző hetekben lement bajnokságokon viszont egyáltalán nem került előtérbe a pakli, annak köszönhetően, hogy a legtöbb játékos magával vitte a Patron Warriort is. Ez a jövőben egészen biztos, hogy meg fog változni.
Előnyös matchup: Midrange Druid, Midrange Hunter, Hybrid Hunter, Control Warrior
Hátrányos matchup: Freeze Mage, Patron Warrior
3. Handlock
A Freeze Magehez és a Control Warriorhoz hasonlóan ez a pakli is őskövületnek számít már. A játék korai szakasza, azaz első 2-3 kör általában laphúzással megy el a Warlock hősképességének segítségével, mivel a negyedik körben kirakott Twilight Drake, vagy egy Mountain Giant elég nagy tempót tud jelenteni a számára. A pakli hatalmas Taunt lapokkal játszik, amit a Sunfury Protector és a Defender of Argus ad meg, általában a fent említett sárkánynak, az óriásoknak, illetve az Ancient Watchernek. A Handlock, mint említettem, már nagyon rég óta részét képezi a metának, azonban ezt sokáig csak egy fajta változattal tette meg. A GvG megjelenését követően nem sokkal egy újabb változat ütötte fel a fejét, ami a szokásoshoz képest több démonnal rendelkezik. A paklinak részét képzi Mal'Ganis, két Voidcaller, illetve ízlésnek megfelelően egy-egy Doomguard, vagy Dread Infernal is. Mostanában leginkább az utóbbi az elterjedtebb, versenyekre is szívesebben viszik.
Mint mindig, a Handlock továbbra is egy olyan erő, amivel folyamatosan számolni kell. Ha nem látsz Handlockot egy jó ideje, az valószínűleg azért lehet, mert már mind a Lgened rankot ostromolják, ha egyáltalán nem érték el még azt. Az mindenképpen egy jó pontot jelent a számára, hogy a Midrange Druid ellen elég hatékonyan feltudja venni a versenyt, valamint a Secret Paladin sem számít a mumusának, sőt. A két pakli altípus között a win-rate arány kicsit a démonos Handlock javára billen. Érdekes lesz megfigyelni, hogy a Patron Warrior nerfelélésével a jövő héttől fogva mennyit csökken majd a népszerűsége.
Előnyös matchup: Control Priest, Patron Warrior, Control Warrior
Hátrányos matchup: Face Hunter, Midrange Hunter, Freeze Mage, Aggro Paladin, Midrange Paladin, Oil Rogue, Midrange Shaman, Malygos Warlock
A ma ismeretes meta egyik legjobb és legnépszerűbb Druida paklija. A TGT megjelenésével kicsit javult a pakli típus helyzete, ugyanis a meccs korai szakaszában, a TGT-vel érkező Darnassus Aspirant nagyon nagy tempó előnyt tud jelenteni. Gyakorlatilag elmondható, hogy a kezdésnél szinte mindent el kell dobni, ami nem az Aspirant, vagy a Wild Growth. Ezek a lapok a legfontosabbak az early gameben, mert leginkább ezek segítségével lehet csak hatékonyan felvenni az ellenfél paklijával a szemben a tempót. A legtöbb lény a pakliban igencsak „tapadósak”, kellemetlenül és nehezen tradelhetőek le, amihez az ellenfélnek gyakran két lapot is el kell használnia. A win condition a pakliban a Force of Nature és a Savage Roar együttes bevetését jelenti, ami a semmiből tud levenni az ellenfél arcából 14 sebzést. Minél több baráti lény van lent az asztalon, annál nagyobb sebzést lehet kiosztani vele az adott körben. Az hogy ez minél előbb megtörténjen, ahhoz laphúzás is kell. A paklit megfelelően gyorsan lehet pörgetni a két Ancient of Lore és a Wrath segítségével. Tech kártyaként gyakran szerepel a pakliban Azure Drake is, ami jól kombózik a Swipe-al is.
Továbbra is a Midrange Druid az egyik legnépszerűbb pakli típus a bajnokságokon. Ez gyakorlatilag annak köszönhető, hogy a pakli nem nagyon bünteti meg a másik, a bajnokságokon igen gyakran használt pakli elleni, a Patron Warrior elleni a hibákat. Ezáltal igen kényelmesen érezheti magát az a játékos, aki a Druidával játszik a fenti match-up esetén, mivel a Patron esetén éppen az ellenkezője áll fent: a legkisebb hiba is a meccs elvesztésével járhat. Most, hogy gyakorlatilag kivégezték a Patron Warriort, mint paklit, érdekes lesz megfigyelni, hogy hányan visznek ehelyett a pakli helyett is egy másik pakli típust.
Mivel mind a bajnokságokon, mind Rankeden rengeteg játékos viszi magával a Mid-Druidot, ezért elég gyakran fordulhatnak elő mirror meccsek. Éppen ezért egyre több játékos paklijába kerül vissza Sylvanas Windrunner, akiből ezen meccsek esetén igen nagy értéket lehet kovácsolni.
Előnyös matchup: Face Hunter, Freeze Mage, Aggro Paladin, Oil Rogue, Control Warrior
Hátrányos matchup: Mech Mage, Tempo Mage, Mech Shaman, Secret Paladin, Control Priest, Midrange Demonzoo
A Patron Warrior egy erősen kombó orientált pakli, amelynek a lényege, hogy maximalizálja a Warsong Commander, a Grim Patron és a Frothing Berserker által kínált lehetőségeket. Ahhoz, hogy hatékonyan kilehessen használni a paklit, ahhoz nagyon erős laphúzásra van szükség, hogy minél előbb bele lehessen húzni a kombókba. Emperor Thaurissan megfelelő felhasználásával az OTK is létrejöhet. Annyiban hasonlít a már rég hátrahagyott Miracle Roguehoz, hogy ezzel a pakli is nehéz döntések elé állítja a játékost, de a megfelelő választások esetén a pakli meghálálja azt. A profi játékosok kezében akár 80%-os win ratet is elérhet. Manapság rengeteg fajtája fut a metában, mivel fontos, hogy mindig az adott játékos igényéhez legyen belőve a pakli. Vannak olyan változatok, amik Brawlt és Big Game Huntert is tartalmaznak, de olyan is található, amiben a Shield Block + Shield Slam kombinációja is adott. A Patron Warrior a mai meta talán legjobb paklija. Népszerűségének másik oka, hogy a pakli elég olcsó ahhoz, hogy mindenki számára elérhető legyen.
Mint ahogyan minden szezon kezdetekor, ezen a szezon kezdésen is a Patron Warrior volt a legnépszerűbb pakli, ha csak a legjobb rankokat nézzük. Nagyon hatékonyan tudja felvenni a versenyt a különböző aggro típusú paklik ellen, illetve a Frothing Berserkernek köszönhetően a kontrol paklik esetén is igen komoly esélye van a győzelemre.
Előnyös matchup: Freeze Mage, Midrange Hunter, Tempo Mage, Aggro Paladin, Midrange Paladin, Control Priest, Midrange Shaman
Hátrányos matchup: Midrange Druid, Handlock, Mech Shaman, Control Warrior
A Patron Warrior nagyon hosszú egyeduralma a jövő héttől kezdve megszűnik. A Warsong Commander nerfelése után ez a pakli típus teljesen használhatatlan lesz ezentúl. Habár a pakli nerfelése mindenképpen esedékes volt, szerény véleményem szerint ez most túl erősnek bizonyul. A Patron Warrior az OTK ellenére egy üde színfoltja volt a Hearthstonenak, mert azon nagyon kevés paklik közé tartozott, amihez valóban kellett valamennyi észjáték is. A Blizzardnak nem sikerült megtalálnia az arany középutat, ami valahol egy egészen szomorú dolog.