Frozen Throne lapok értékei arénában 2. rész: Paladin, Priest, Rogue

Beküldve: , által. Megtekintve:1000

Tyrande artwork​​​​​​

Sziasztok! Itt is van a 2. rész, azonban mielőtt ezt elolvasnád, ajánlom az előző részt, hiszen rengeteg fontos információt találsz benne!

 

Előző rész:

Fontos: A Hős kártyák (Death Knight-ok) 2017. november 14-étől nem lesznek elérhetőek az arénában soha többé:

Paladin

Righteous Protector

Az Argent Squire alapból egy remek aréna lap. Ennek a lénynek van Taunt-ja is, bár ez a játék elején nem számít túl sokat. A Taunt később lehet nagyon hasznos, hiszen ezáltal könnyen be tudjuk védeni a lényeinket. Paladin tele van buff lapokkal, ezért mindig szeretjük a jó Divine Sheild-es lényeket. 5/5 Bár az 5 pontot megkapta, de azt ne felejtsük el, hogy nem szeretnénk sok 1 manás lényt, ha csak nem valami hiper-agresszív paklit tervezünk draftolni.

Dark Conviction

Legtöbb esetben ezt egy fél megoldásként fogjuk használni az ellenfél nagy lényére. Sajnos ettől az a lény még nincs megoldva, de inkább bánunk el egy Ironfur Grizzly-vel mint egy Bog Creeper-rel. Ez egy olyan lap, aminek az első példánya 3/5, de utána már veszít az értékéből.

Chillblade Champion

Arénában a sima heal kártyáknak nincs semmi értelme, mert nem adnak nekünk board-ot. Ez viszont egy olyan gyógyulás, ami lénnyel párosul. Ha lehet, üssünk arcba vele miután kitettük, hogy kihozzuk belőle a maximális életerő visszanyerést. Persze használható egyszerű leszedésnek vészhelyzet esetén. Ennek a lapnak is dob az értékén az, hogy ez egy Paladin lap, hiszen a buffok miatt rengeteget gyógyulhatunk, és a halálból hozhat vissza. 3/5

Desperate Stand

A lap sokkal rosszabb, mint a Redemption és az Ancestral Spirit. Túl kevés lénnyel éri meg használni, hiszen semmi értelme nincs rátenni egy mezei effekt nélküli lényre. 1/5

Howling Commander

Laphúzásnak mindig nagy jelentősége van az arénában. Ez egy eléggé elrontott laphúzásra sikeredett. Sajnos a 3 mana 2/2 túl nagy tempo veszteség, legtöbbször hiába a laphúzás. Draft korai szakaszában nagyon nem ajánlom, és a későbbiekben sem a legjobb választható lap. A Divine Shield-es lények nem fogják megváltani a világot. 2/5

Arrogant Crusader

Ez a lap nagyon eltér pár másik hasonló effekttel rendelkező laptól, hiszen azokat te nem szívesen áldozod be. Ennek a lapnak több előnye is van, hiszen egy fenyegetés az ellenfélnek, amit ha ő el is pusztít, még mindig marad lenn valami. Ha meg nem üti le, lehet taktikát váltani és minél hamarabb elgyepálni az ellenfelet. Szintén egy tipikusan jól buffolható lap. Amiért pedig eltér a többi pár laptól az az, hogy ezt a lapot te is nyugodtabban áldozod fel. Simán leüt egy másik 4 manás lényt, sőt még felfelé is trade-elhet. 3/5

Light's Sorrow

Sosem lesz elég Divine Shield-es lényünk ahhoz, hogy ebből egy normális lapot varázsoljunk. 1/5

Blackguard

Szívós értékekkel rendelkező lény, egy erős effekttel. Paladinnál van pár hasznos gyógyító lap, arról nem is beszélve, hogy nagyon szeretjük a "megérős" Neutral gyógyító lapokat is. Nagyon vicces pillanatokat tud előidézni a Truesilver Champion-nel is.  4/5

Bolvar Fireblood

Legtöbb esetben ez egy 5 mana 1/7, ami +2 Támadást kap, ha az egyik lényünkről lejön a Divine Shield. Ez eléggé gyenge lap, mert 3/7-nél erősebb valószínűleg sosem lesz. 1/5

Uther

Elérkeztünk egy újabb Hero kártyához. 9 manáért már a fegyver is iszonyat erős, nem beszélve arról, hogy minden körben idéz egy 2 mana 2/2-es lényt. Ez szintén egy erős Hero Power, de mi mást is várnánk… 6/5

Priest

Shadow Ascendant

Bár ez csak egy 2/2-es lény 2 manáért, de az teszi nagyon erőssé, ami rá van írva. Egyszerűen ha erre nincs megoldás elszabadul a pokol, és a játék elején tudod, hogy már semmi esélyed sincs. Ha van pár 1 manás lényed még jobb lesz ez a lap, ha pedig nincs, akkor nem ezt fogod kirakni a 2. körben (már ha van más lehetőség). 4/5

Spirit Lash

A Priestnek nem volt eddig olcsó Whirlwind effektje, most már ez is van. Bónusz, hogy gyógyít is, ami pár kaszt ellen nagyon fontos. Első példány valahol 3 és 4 pont között van, de ne akarjuk többet kivenni belőle.

Acolyte of Agony

Teljesen átlagos 3 drop. Valószínűleg nem lesz több egy Earthen Ring Farseer-nél, de mégsincs azon a szinten. A Farseer egy 4 pontos lap, azonban ez csak 3/5 (ennyit számít, hogy lehet-e gyógyítani vele lényt, vagy sem).

Eternal Servitude

4 manáért visszahozni olyan lényeket, amelyek sokkal drágábbak, ráadásul te választod ki 3 opció közül. Nagyon erős lap, szituációtól függően választhatsz, hogy most melyik lényedre van szükséged. Persze néhány esetben elő fog fordulni, hogy feldob 3 olcsó lényt, és akkor szidjuk ezt a lapot, azonban ez az esetek elenyésző része. 4/5

Devour Mind

5 manáért 3 lap sosem rossz. Ennél a lapnál két szituáció merülhet fel. Első eset: az ellenfeled egy jó aréna játékos, és ebben az esetben kapsz 3 jó lapot. Második eset: az ellenfeled rossz aréna játékos, kapsz 3 rossz lapot, de nem számít, hiszen te jó aréna játékos vagy és még így is meg fogod verni, mert jobb lapjaid vannak alapjáraton (persze létezik a kezdők szerencséje…). Ebből a lapból sem ajánlatos egynél többet választani, de az első 4/5.

Shadow Essence

Legtöbb lény, amit választunk vagy szöveg nélküli, vagy esetleg Battlecry képessége van. Ezek nem fognak aktiválódni, vagyis kapunk egy 6 mana 5/5-ös lényt, ami borzalmas. Néha pedig mikor mázlink van kihoz egy Deathrattle-ös lényt és örülünk neki… 2/5

Embrace Darkness

Ez egy tipikusan olyan lap, ami egyre erősebbé válik a játék végére. Amikor az ellenfél már csak körönként egy nagy lényt rak ki, akkor kell ezt elsütni és egy olcsóbb Mind Control lesz. Előtte még elszenvedünk egy kis sebzést, azonban utána mégiscsak elvesszük azt a lényt. Szerencsére nincs sok Silence, amivel megakadályozhatják ezt a lapot. 4/5

Obsidian Statue

9 manáért ad egy megfelelő Tauntot, ami megfogja az olcsó lényeket. Gyógyít, ami nagyon erős ha bekövetkezett az előző mondat vége. Erős Deathrattle, ami pedig megfogja a nagy lényeket. Túl sok jó van ebben a lapban. 5/5

Archbishop Benedictus

7 mana 4/6, ami tönkreteszi a fantasztikusan elkészített arénádat. Semmi értelme és keresnivalója nincs arénában. DE mégis van, kisebb eséllyel dobja fel [Shadowreaper Anduint]-t… 1/5

Shadowreaper Anduin

Kiteszed, és az ellenfeled megszívja, pedig ő csak játszotta ki a lényeket, hiszen valahogy le akarta vinni az életerőd nullára… Ráadásul ezek után csukott szemmel lövöldözheted szét az ellenfél lényeit, majd magát az ellenfelet a Hero Power-rel. Már megint túl sokat írtam, elég lett volna annyi, hogy egy újabb Hero kártya… 6/5

Rogue

Leeching Poison

Rogue-nak nagy szüksége lenne egy jó gyógyító kártyára, de ez nem az. Ez csak egy sima gyógyító kártya, nem ad mellé lényt. Ritkán lesz fegyverünk, a sima fegyverünkre meg miért használnánk el? 1/5

Plague Scientist

Nagyon erős a Battlecry, azonban van hátránya is a lapnak. Legjobb esetben egy olcsó lénnyel elintézed az ellenfeled egész előző körét, ami nagyon undorító. Azonban ez a lap nagyon rossz topdeck fázisban, Combo nélkül nem ér sokat. 4/5

Bone Baron

5 mana 5/5 teljesen elfogadható értékek. Azzal hogy a kézbe adja a tokeneket, nyilván a Combo lapok miatt hasznosak. Nem fogjuk ezt a lehetőséget sokszor kihasználni, de ettől függetlenül a jobb 5 manások közé tartozik. 4/5

Roll the Bones

Paklink nagyon kis részét fogják kitenni Deathrattle kártyák, már ha egyáltalán vannak benne. Ez azt jelenti, hogy 2 manáért fogunk húzni egy kártyát, ami katasztrofális.1/5

Shadowblade

3 mana 3/2-es fegyverek alapvetően nagyon jók, tehát ez már rossz nem lehet. Hősöd kap egy körre immunisságot, ami nagyon hasznos a Rogue-nak, hiszen szeretünk sok mindent megütni az arcunkkal. 5/5

Runeforge Haunter

Nagy támadása segít abban, hogy könnyebben hatástalanítsd az ellenfél 4 vagy 5 manás lényét. Általában nem lesz túl sok fegyverünk. El tudjuk húzni a Hero Power használatát egy körrel, nagyjából ennyi. Legjobb eset a 3. körös Shadowblade, 4. körben pedig ez. 3/5

Doomerang

Előbb is írtam, hogy sajnos kevés fegyverünk lesz a paklinkban, az alap fegyverünkkel meg sebez egyet, és kapunk egy 1 mana 1/2-es fegyvert. 1/5

Spectral Pillager

Nagyon nehéz ebből a lapból kihozni a legjobbat. Ha sikerül hármat sebezni vele, akkor már majdnem egy Fire Elemental. Mire eljutunk oda, hogy kirakjuk ezt a lapot, nem lesz sok olcsó lap a kezünkben, hogy ezt Combozzuk. 2/5

Lilian Voss

Chillwind Yeti, egy kis pozitív effekttel. Ha választottál pár gyenge spellt, vagy más lap adott neked ilyet, átvarázsolhatod egy remélhetőleg jobb spellé. Esetlegesen a Razorpetal-okat is át lehet változtatni. Ha pedig nincs nálunk spell, érvényesül a Chillwind Yeti szabály, vagyis 4/5.

Valeera the Hollow

Ez az egyetlen Hero kártya, amihez még nem volt szerencsém az arénában. Ellenfelemnél sem láttam sosem. 9 manáért nem csinálsz semmit, ami azt jelenti, hogy hátrányban nem játszhatod ki, mert akkor az ellenfeled csak tovább pakol ki és a következő körben üt le. Ennek a lapnak csak úgy látom értelmét, ha alapból előnyben vagy, és akkor még több erőforráshoz jutsz. Persze csak az 5 manás, vagy annál olcsóbb lapokat másolhatod, ami egy újabb probléma. Szerintem ez az a Hero kártya, amit egyáltalán nem kell kivenni arénában. 2/5

Köszönöm, hogy ezt a részt is végigolvastad! Bármi észrevételt/kritikát szívesen várok a komment szekcióba! Ha pedig szeretnéd megismerni Un’Goro értékeit, megtalálod a linkeket a cikk alján!

További jó játékot, és arénázzatok sokat!

barcelona900

Journey to Un’Goro-s elemzések:

Un'Goro lapok értékei az arénában 1. Rész: Druid, Hunter, Mage

Un'Goro lapok értékei az arénában 2. Rész: Paladin, Priest, Rogue

Un'Goro lapok értékei az arénában 3. Rész: Shaman, Warlock, Warrior

Un'Goro lapok értékei az arénában 4. Rész: Neutral lapok

 

Szólj hozzá!

Hírek megtekintése!

Paklik megtekintése!

frozenthrone arena elemzés

Ezeket olvastad már?

További híreink